Mjbo skrev 2018-08-21 21:10:32 följande:
Va kul att vi är precis samma i tiden, då kan vi följa varandra helt och hållet! Kul!
Du körde ivf i Tjeckien? Hur funkar det rent praktiskt? Åker du dit varje gång eller hur funkar det? Och hur kommer det sig att du gör det där, om jag får fråga? :)
Trist med din blödning, hemskt att du hann se ett plus innan, där önskar man ju att man aldrig ens hunnit testa förstår ja. Jobbigt oavsett. Hoppas såklart på bättre lycka denna gång För oss båda två!
Angående att hålla sig neutral i känslorna är lättare sagt än gjort, precis som du hävdar. Jag känner varenda känsla som går inför detta tror ja. Såå rädd att hamna i de svarta hålet igen som jag gjorde förra året. Jag hoppas innerligt att jag slipper det, för de vade värsta ja nånsin varit med om.
Men! Denna gång blir det bra, nu är det våran tur!!
Hur länge har nu försökt? Vad är orsaken till att det inte funkar naturliga vägen?
=) ja du praktiskt är det verkligen inte ;) ! har fått åka till Prag för ÄP och stanna där till återföring 2 ggr, nu kommer jag bara åka dit för återförinng, stannar nog kvällen innan och är där totalt 2 dagar.
jag bor inte i Sverige så har inga landstingsförsök att använda mig av så vi valde ett land där de verkar rätt långt fram med IVF, och där det är en trevlig stad att semestra lite i, hyfsat bra flygförbindelser och sen har de rätt bra priser också.
Fick mitt plus på midsommarafton och hade faktiskt inte tjuvtestat utan testade dag 12 med blastocyst -... har inte fått någon förklaring varför det inte funkar, har normal ÄL, mannen har bra simmare, ok AMHtester och allt annat. Jag tror själv att mitt immunförsvar attackerar spermier eller ev embryon så nu äter jag en låg kortisondos för att se om det kanske kan ta sig med hjälp av det. Har försökt aktivt i 3 år och började med IVF i januari i år med några inseminationer innan dess. Frustrerande att inte veta vad problemet är men fantastiskt att veta att det kunde bli ett plus trots allt! så nu hoppas jag att allt går toppen för oss båda (och alla andra här inne!) =)
vad hade du för fel på äggledarna så bägge behövde opereras bort? jag har också en äggledare som inte funkar helt men den andra ska det inte vara nåt fel på, men vem vet... värsta smärtan jag upplevt var ändå att göra en spolning. men då har jag ju heller inte fött barn ännu