• Inalina

IVF sommar/höst 2018

170909 skrev 2018-08-21 21:47:02 följande:
    Tack tack!

Det var i julas och den behandlingen kunde slutföras men med extra stress. 
    Jag kör korta programmet menopur och orgalutran och sen allt det andra, ovitrelle och lutinus som bara kladdar och aldrig tar slut.......
    Ska försöka passa in första UL snart på fredag och sen känns det verkligen som man är nära äggplock och insättning. 
    Jag har testat det mesta började utomlands med stimulering och sex hemma, sen insemination och sen ivf med icsi och vanlig ivf både korta och långa protokollet. I utlandet fick jag prova på äggplock helt utan bedövning. Det är inget jag rekommenderar men det var första gången och jag hade ingen koll

Det var ivfbarn jag har ingen ägglossning och troligtvis pco så det är kört naturligt. 
    Det var skitjobigt innan jag blev gravid precis som många av er känner, alla känslor men känner när andra blir gravida till höger och vänster. Besvikelsen när det misslyckas osv. 
    Det är värt allt jobb och nu känns det mycket bättre känslomässigt då jag lyckats en gång och har barn. 

Jag hoppas att alla ni får uppleva det snart.
    hua äggplock utan bedövning lät inge vidare!! vart var det någonstans? Jag kör IVF i Tjeckien och där är det helt tvärtom, de söver en för äggplock...Förvånad

jag förstår att det är kämpigt med IVF trots att man har barn sedan tidigare, även om man vet att det går så var det ju ändå ingen liten 'smidig' resa första gången heller.  kanske därför jag är inne på att återföra 2 embryon, skulle det ta sig skulle jag inte behöva fundera mer kring IVF etc då vi inte vill ha fler än 2 barn ändå. men det e klart - ens egen hälsa måste alltid gå först. (innan man fått barn i alla fall :)) 
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-08-22 11:06:30 följande:
    Nej jag dricker kaffe och lever som vanligt innan jag fått ett plus. Dricker såklart inte alkohol efter insättningen, men allt annat försöker jag göra precis som vanligt. Den dagen jag ser ett plus kommer jag däremot ändra vanorna för att göra det så bra som möjligt för den lille :) 
    Låter ju sunt tycker jag, tror inte heller en kopp kaffe om dagen spelar någon roll i det hela, jag har ju uppenbarligen lite större problem än så varför det inte vill sig.. men ja vid plusset tänker man nog om litegrann =) kommer du inte göra något ultraljud alls inför transfern?

• Inalina
    Mjbo skrev 2018-08-22 15:01:00 följande:

ultraljud? Hur menar du? :) 

Vi ska inte göra nånting mer än att ringa när jag fått utslag på ÄL-stickan, då 5 dagar efter det så kommer återföring ske, om dom klarar upptiningen vill säga. Så var det på min föra FET oxå, ringer vid utslag och sedan får man en tid för insättning :) 

Gör ni annorlunda i Tjeckien? :)  

jaha jag ska göra stimulerat försök med VUL på dag 10 i cykeln så de ser att slemhinnan tjockat till sig som den ska så det är bra läge för återföring denna månaden.

Men det funkar kanske inte så i en naturlig cykel förstår jag då, det verkar ju väldigt enkelt och okomplicerat tycker jag! jag hoppas verkligen de klarar upptiningen, det blir ju rätt mkt press på de där stackars eskimåerna när jag ska resa från Prag för att stoppa in och hämta hem dem...
  • Inalina
    Sommarhopp skrev 2018-08-21 21:26:18 följande:

Nu har jag återhämtat mig från äggplocket i måndags. Av de ca 25 blåsorna så fick de ut 12 ägg, men jag gissar att det beror på att en del hade tillbakabildats eftersom jag inte tog sprutor på några dagar innan äggplock. Idag fick vi veta att 10 hade befruktats så det var ju bra ändå. Tyvärr blir det totalfrys på lördag om det är några som klarar sig dit. Jag hade ett östrogenvärde som gått från 5000 till 18500 på 3 dagar trots sänkt dos. Så himla ledsen för det innebär att det kommer dra ut på tiden IGEN. Vi gifter oss nästa månad och sen åker vi på bröllopsresa så vi missar 2 cykler. Jag tycker att jag mår bra, har inte ont och känner mig inte överstimulerad alls, så det känns verkligen så surt att vi ändå inte får göra någon återföring. Förra gången fick vi också 10 ägg, vara endast 1 klarade upptiningen, så det känns inte så hoppfullt med totalfrys... Nu har vi hållit på i ganska precis ett år från dess att vi började ta hjälp. Och under den tiden har vi inte ens lyckats genomföra 2 hela behandlingar. Förlåt för ett gnälligt inlägg. Jag är bara så besviken. Vi hade ju verkligen försökt tajma det här så bra för att vi precis skulle hinna en gång innan bröllopet och startade vår behandling samma dag som de öppnade efter sommarstängningen. Och så hinner vi ändå inte.

Förstår såklart att du är jättebesviken att du inte fick göra en återföring denna månaden. Jobbigt när ens normala liv ska passa in med IVF-behandlingar (som man ju helst inte vill göra ändå!!) och man tajmar allt rätt själv men så bestämmer sig kroppen för något annat Rynkar på näsan Jag tror att överstimuleringen ofta kommer när man sätter tillbaka embryot men man kan må rätt prima innan dess, så förmodligen såg de mönster som kunde leda till att du skulle kunna bli sjuk vid en återföring och graviditet. 

jag hoppas många klarar sig till på lördag, har du hört någon uppdatering från kliniken ang detta? ni hade ju bra befruktningsgrad på 10/12 i alla fall!! Jag håller tummarna för att ni får en enkel resa med FET efter bröllopsresan, gnäll på du - det skulle jag också göra i din sits! Man vill gärna vägra att acceptera att andra ska bestämma över ens kropp, men de har förmodligen en grund att de inte vill göra en återföring. Klinikerna har också ett rykte att bry sig om (förutom sina patienters välmående) och det måste nog rapporteras om de gör en överföring som leder till överstimulering och det är ju de som gör fel i det läget i så fall. Kram på dig och hoppas på många eskimåer till dig!Hjärta
  • Inalina
    Saner skrev 2018-08-22 16:35:37 följande:
    Alltså när du tryckt i medicinen så ska man vänta ca 10 sek innan man drar ur sprutan hehe
    Finns jättebra videos på Youtube hur man bäst gör med Gonal F (om det är dem du tar?), jag tog med mig mobilen in på toaletten och kollade hela förloppet, från att tvätta rent innan man tar sprutan till hur man tar bort nålen i slutet Jag gjorde exakt som hon i filmen och det gick prima. (min man är sjukt spruträdd så valde att låsa in mig på toaletten vid mina sprutor så han inte skulle få men för livet...) Flört
  • Inalina
    Inalina skrev 2018-08-22 16:53:01 följande:
    Finns jättebra videos på Youtube hur man bäst gör med Gonal F (om det är dem du tar?), jag tog med mig mobilen in på toaletten och kollade hela förloppet, från att tvätta rent innan man tar sprutan till hur man tar bort nålen i slutet Jag gjorde exakt som hon i filmen och det gick prima. (min man är sjukt spruträdd så valde att låsa in mig på toaletten vid mina sprutor så han inte skulle få men för livet...) Flört
    Sorry - detta inlägget var ju till mammsen79!!! =)
  • Inalina
    Kumminsilver skrev 2018-08-23 07:10:10 följande:
    Saner skrev 2018-08-22 14:36:05 följande:
    Usch så tråkigt du känner så? Är det en känsla eller har du börjat få ont eller nått? Du kanske ska vara hemma några dagar å vila dig....viktigt lyssna på kroppen å ens känslor.
    Jag hade bara en stark känsla av att det inte tagit sig. Var väl rädd och gett upp hoppet. Nu imorse har jag gråtit igen men av andra anledningar... Vaknade av att jag drömde att jag hade ett positivt graviditetstest. Blev besviken när jag vaknade men bestämde att gå upp och testa bara för det... POSITIVT! Är så sjukt glad och lättad, men samtidigt orolig. Hoppas verkligen att det går hela vägen nu denna gången efter alla försök och missfall jag haft.

Åh grattis!!!! Skrattande Vad härligt att vakna upp till ett plus! försök att stilla din oro och våga tro på att det ska gå! förstår att man är försiktig i sina tankar speciellt så här tidigt och med din historik, men förhoppningsvis är det ju er tur nu Hjärta
  • Inalina
    hoppas 2014 skrev 2018-08-22 23:54:34 följande:
    Jag blev bara så osäker när ja inte hade recept på ägglossningssprutan ens :s Har tidigare gjort ett FET men då var orsaken ett misslyckat ET då det inte blev äggplock pga för få blåsor.. Tack för de lugnande orden :)
    ah jag förstår, ja man blir lätt lite förvirrad här i IVF svängen!! =)
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-08-23 10:09:06 följande:

Tack!

Min förmodligen sista mensdag är idag, så jag ska väl börja väntandet jag med strax. Borde ha ägglossning om ca en vecka eller lite till. Så din klinik gör inte återföringar på helger?? Gud va konstigt ändå? eller?? Ska man vänta en hel månad då extra för att de hamnar på en helg, gud va surt alltså.... :/ 

Hoppas att du inte behöver det denna månaden nudå :)

Håller med, jag menar risken att det är på en lö/sö är ju ändå ganska stor då det gäller 2 av 7 dagar i veckan!! =(

min klinik i Prag gör återföring och ÄP även på lördagar men har stängt på söndagar - men jag hade inte kunnat gjort vare sig äggplock eller återföring under någon av mina IVFer på din klinik, då jag alltid behövt göra detta på lördagar...
    men jag antar att det inte är en privat klinik?
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-08-23 10:01:31 följande:

Ja just det, du gjorde i stimulerad cykel :) då förstår jag!

haha ja, det är ju ganska mycket som måste stämma, och fixas och så eftersom du reser så långt. Hur många har ni i frysen? 

jag har 2 i frysen, men inte av 'toppkvalitet' som jag förstod.. så jag hoppas de klarar av upptiningen...Skäms
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018