IVF sommar/höst 2018
Det var i julas och den behandlingen kunde slutföras men med extra stress.
Jag kör korta programmet menopur och orgalutran och sen allt det andra, ovitrelle och lutinus som bara kladdar och aldrig tar slut.......
Ska försöka passa in första UL snart på fredag och sen känns det verkligen som man är nära äggplock och insättning.
Jag har testat det mesta började utomlands med stimulering och sex hemma, sen insemination och sen ivf med icsi och vanlig ivf både korta och långa protokollet. I utlandet fick jag prova på äggplock helt utan bedövning. Det är inget jag rekommenderar men det var första gången och jag hade ingen koll
Det var ivfbarn jag har ingen ägglossning och troligtvis pco så det är kört naturligt.
Det var skitjobigt innan jag blev gravid precis som många av er känner, alla känslor men känner när andra blir gravida till höger och vänster. Besvikelsen när det misslyckas osv.
Det är värt allt jobb och nu känns det mycket bättre känslomässigt då jag lyckats en gång och har barn.
Jag hoppas att alla ni får uppleva det snart.
jag förstår att det är kämpigt med IVF trots att man har barn sedan tidigare, även om man vet att det går så var det ju ändå ingen liten 'smidig' resa första gången heller. kanske därför jag är inne på att återföra 2 embryon, skulle det ta sig skulle jag inte behöva fundera mer kring IVF etc då vi inte vill ha fler än 2 barn ändå. men det e klart - ens egen hälsa måste alltid gå först. (innan man fått barn i alla fall :))