• Anonym (Oskar)

Utnyttjad?

Det var kräftskiva igår, jag drack ganska mkt sprit, vi var ute i en väns sommarhus. Det pratades en hel del sex eftersom det var barnfritt, vi är alla mellan 30-40. Min sambo var inte med då hon är utomlands så jag gick å la mej / däckade i ett gästrum kl 1 på natten. Värden själv hade däckat en timme tidigare då vi två festade hårdast även om ingen av dom övriga 7pers spottade i glaset. Hursomhelst så vaknar jag av att min väns/värdens fru rider mig i gästrummet.

Jag har lätt för att bli hård även när jag är dyngrak så att jag inte vaknade förns hon ridit mej en stund var väl ingen skräll. Jag blev ju chockad och sa ?nej men vad fan gör du?. Men hon flinade bara och fortsatte. Jag var ju redan hård och i henne och ja jag är även man med mina djuriska instinkter så tro mig jag var kluven men det var skönt som fan och hon är ganska snygg dessutom. Så det var fan inte lätt att avbryta. Allt gick dessutom så snabbt. Hon kom efter 2-3min och jag direkt därefter.

Sen drog hon å la sig hos sin man antar jag.

I bilen påväg hem kom ångesten såklart.

Vad gör jag nu? Har jag blivit utnyttjad?

I dessa tider kan man ju lugnt påstå att något samtycke fanns inte, iaf inte från början. Vi har aldrig ens flörtat.

Även om jag hade knuffat bort henne så har jag svårt att tro att min sambo skulle tro mig om jag berättade så det är nog skit samma att jag fyllde henne innan hon klev av mig. Men somsagt hur fan gör jag nu? Har aldrig varit otrogen förut och osäker på om jag varit det nu också...

• Svar på tråden Utnyttjad?
  • Lånehajen
    Anonym (Rationell) skrev 2018-09-04 01:56:31 följande:
    Det skulle du inte sagt till en kvinna va?
    Jo det skulle jag ha gjort om hon vaknat till och fortsatt ha sex med mannen av samma anledningar som TS, dvs att "det var jävligt skönt", "han var ganska snygg dessutom" och "man är ju inte mer än bara kvinna med sina djuriska instinkter". Att han inledningsvis blivit utsatt för ett övergrepp har ingenting att göra med att han sedermera fritt väljer att fortsätta ha sex med en annan kvinna för att han njuter av det och tänder på henne. Då är man otrogen och det spelar ingen roll om det är en man eller kvinna.

Om du läst mina övriga inlägg i tråden hade du dessutom sett att jag också skrivit att det var helt fel av kvinnan och nämnt möjligheten att göra en anmälan om han upplever att han mår dåligt av det som inträffat. 
  • TriC
    Anonym (-) skrev 2018-09-04 10:26:51 följande:
    Ja först blev ts våldtagen. Sedan fortsatte han genom att välja ha fortsatt frivilligt sex och var därmed otrogen. Han är självklart inte ansvarig eller otrogen för vad som skedde innan han valde att ha frivilligt sex. 
    Exakt så!!
  • molly50
    Anonym (Oskar) skrev 2018-09-02 21:48:58 följande:

Det var kräftskiva igår, jag drack ganska mkt sprit, vi var ute i en väns sommarhus. Det pratades en hel del sex eftersom det var barnfritt, vi är alla mellan 30-40. Min sambo var inte med då hon är utomlands så jag gick å la mej / däckade i ett gästrum kl 1 på natten. Värden själv hade däckat en timme tidigare då vi två festade hårdast även om ingen av dom övriga 7pers spottade i glaset. Hursomhelst så vaknar jag av att min väns/värdens fru rider mig i gästrummet.

Jag har lätt för att bli hård även när jag är dyngrak så att jag inte vaknade förns hon ridit mej en stund var väl ingen skräll. Jag blev ju chockad och sa ?nej men vad fan gör du?. Men hon flinade bara och fortsatte. Jag var ju redan hård och i henne och ja jag är även man med mina djuriska instinkter så tro mig jag var kluven men det var skönt som fan och hon är ganska snygg dessutom. Så det var fan inte lätt att avbryta. Allt gick dessutom så snabbt. Hon kom efter 2-3min och jag direkt därefter.

Sen drog hon å la sig hos sin man antar jag.

I bilen påväg hem kom ångesten såklart.

Vad gör jag nu? Har jag blivit utnyttjad?

I dessa tider kan man ju lugnt påstå att något samtycke fanns inte, iaf inte från början. Vi har aldrig ens flörtat.

Även om jag hade knuffat bort henne så har jag svårt att tro att min sambo skulle tro mig om jag berättade så det är nog skit samma att jag fyllde henne innan hon klev av mig. Men somsagt hur fan gör jag nu? Har aldrig varit otrogen förut och osäker på om jag varit det nu också...

Jag tycker absolut att det verkar som att du har blivit utnyttjad.
    Och du borde berätta det för din sambo och säga som det är.
    Och anmäla den här kvinnan.
    Det spelar ingen roll att de har ett öppet förhållande och planerade att ha en trekant med dig.
    De skulle ha frågat dig först! Alla inblandade måste vara med på det. 
    Även om de har ett öppet förhållande så innebär ju inte det att de får skada andra människor och deras förhållanden för det.
    Men,på samma gång så reagerar jag på att du inte avslutade det hela på en gång utan valde att fortsätta med motiveringen att du är en kille med djuriska instinkter och att hon var snygg. Och att det var skönt som fan.
    Det fråntar inte kvinnan ansvaret. Hon har gjort helt fel.
    Men du verkar ju ändå ha njutit av det och verkar tveka på om du ska berätta för din sambo,vilket gör mig tudelad i frågan.
    Men,som sagt,kvinnan har gjort fel och det borde hon få veta. Din vän verkar inte heller vara något att hänga i julgranen och det borde han också få veta.
    Och din sambo borde också få veta vad som hände.
    Ärlighet varar längst.
    Carpe Diem
  • Anonym (Hygglo)

Det som gör det knepigt är att du inte valde situationen. Lite som att du blev "hijacked" och sen följde med en sväng frivilligt...

• Anonym (Upp)
    Anonym (-) skrev 2018-09-04 10:26:51 följande:

Ja först blev ts våldtagen. Sedan fortsatte han genom att välja ha fortsatt frivilligt sex och var därmed otrogen. Han är självklart inte ansvarig eller otrogen för vad som skedde innan han valde att ha frivilligt sex. 

Ställer du samma krav på en kvinna som blir våldtagen? Att när hon vaknar upp mitt i en våldtäkt, nyvaken, berusad och chockad, då ska hon skrika eller springa därifrån inom några sekunder för annars är hon otrogen mot sin man.

Vet du hur människor som utsätts för brott reagerar? Det finns tre alternativ, fly, kämpa eller frysa. Faktum är att majoriteten fryser, dvs kroppen stänger av och du kan inte röra dig. Inte anklagar vi bankkassörskan för att frivilligt ge bort pengarna när hon är hotad med skjutvapen och paralyserad tittar på när rånarna plockar åt sig pengarna. Det är samma sak för ts, han är ett brottsoffer som frusit och nu anklagar sig själv för att han inte gjorde motstånd.
  • Anonym (-)
    Anonym (Upp) skrev 2018-09-04 13:25:10 följande:
    Ställer du samma krav på en kvinna som blir våldtagen? Att när hon vaknar upp mitt i en våldtäkt, nyvaken, berusad och chockad, då ska hon skrika eller springa därifrån inom några sekunder för annars är hon otrogen mot sin man.

Vet du hur människor som utsätts för brott reagerar? Det finns tre alternativ, fly, kämpa eller frysa. Faktum är att majoriteten fryser, dvs kroppen stänger av och du kan inte röra dig. Inte anklagar vi bankkassörskan för att frivilligt ge bort pengarna när hon är hotad med skjutvapen och paralyserad tittar på när rånarna plockar åt sig pengarna. Det är samma sak för ts, han är ett brottsoffer som frusit och nu anklagar sig själv för att han inte gjorde motstånd.
    Jag skulle reagera likadant om en tjej vaknade av att någon kille hade sex med henne medan hon hade en pojkvän och valde att fortsätta ha sex med honom i flera minuter för att hon var kåt, det kändes skönt och killen var så himla snygg ja. Dock har jag aldrig hört ett kvinnligt våldtäktsoffer snacka om hur skön våldtäkten var eller hur snygg våldtäktsmannen var heller. Känna sig sviken av sin kropp som blir våt(eller får orgasm) mot ens vilja medan man hatar vad som sker, ja. Gilla våldtäkten, tycka det är skönt och tända på våldtäktsmannen, nej. 

Ts frös inte av chock eller rädsla. Han hade frivilligt sex med någon för att han var kåt, tyckte det var skönt och tyckte kvinnan var snygg. Det är en mils skillnad på dom sakerna. 

Han verkar inte ens vara traumatiserad av själva våldtäktsdelen utan bara orolig över hur hans flickvän ska reagera över sexet. 
  • Bjoer
    Anonym (-) skrev 2018-09-03 21:16:30 följande:
    Klarar du inte av att kontrollera dig själv och är "djurisk" bör du nog inte vara i ett förhållande över huvud taget. 
    Det är nog få män som bör vara i ett förhållande isf. Jag har inte varit otrogen men jag förstår PRECIS vad han pratar om. Hade jag hamnat i hans situation vet jag inte alls hur jag hade reagerat.
  • Anonym (-)
    Bjoer skrev 2018-09-04 13:43:05 följande:
    Det är nog få män som bör vara i ett förhållande isf. Jag har inte varit otrogen men jag förstår PRECIS vad han pratar om. Hade jag hamnat i hans situation vet jag inte alls hur jag hade reagerat.
    Dom flesta män har inga problem att kontrollera sig själva och är långt mer utvecklade än sina "djuriska instinkter". Ja du kanske är likadan som ts men svärta inte ner hela manliga släktet för att må bättre över dig själv. 
  • Anonym (Våldtäkt)
    Anonym (-) skrev 2018-09-04 13:41:17 följande:

Jag skulle reagera likadant om en tjej vaknade av att någon kille hade sex med henne medan hon hade en pojkvän och valde att fortsätta ha sex med honom i flera minuter för att hon var kåt, det kändes skönt och killen var så himla snygg ja. Dock har jag aldrig hört ett kvinnligt våldtäktsoffer snacka om hur skön våldtäkten var eller hur snygg våldtäktsmannen var heller. Känna sig sviken av sin kropp som blir våt(eller får orgasm) mot ens vilja medan man hatar vad som sker, ja. Gilla våldtäkten, tycka det är skönt och tända på våldtäktsmannen, nej. 

Ts frös inte av chock eller rädsla. Han hade frivilligt sex med någon för att han var kåt, tyckte det var skönt och tyckte kvinnan var snygg. Det är en mils skillnad på dom sakerna. 

Han verkar inte ens vara traumatiserad av själva våldtäktsdelen utan bara orolig över hur hans flickvän ska reagera över sexet. 

Man behöver inte vara traumatiserad av en våldtäkt. Det finns många olika anledningar till att inte avbryta. Det är dessutom väldigt vanligt att personer som blir utsatta för övergrepp använder olika sätt att förklara och förstå situationen inför sig själv och inför andra som också tjänar till att hålla sin egen person intakt rent psykologiskt. Och det är vanligt att kvinnor tex blir våta under en våldtäkt, därför att kroppen fungerar så. Av förklarliga skäl är det inte socialt accepterat att prata om.

Män som kvinnor kan också välja att delta/ inte avbryta en pågående våldtäkt för att skydda sig själva på olika sätt. Det är inte ovanligt. Och det är inte enbart för att man fryser av chock eller rädsla utan kan också vara för att man redan är i en utsatt situation och inte vill göra sig obekväm/stöta sig med en vän. Det är ju tex extremt vanligt att de som blir utsatta lägger skuld på sig själva för att de hamnat i den situationen. Speciellt när det är en nära vän eller partner som begår övergreppet.
Svar på tråden Utnyttjad?