Tack för ditt svar. Bra att ni försöker igen. I wouldn?t know men hejjarklackskören och alla förstå-sig-påare säger att det är det bästa och det enda en kan och ska göra nu. Jag antar att det blir en väg till vägen på något sätt.
En vän till mig som förlorade sitt barn på BB i 9:e månaden och som de facto har en sjuk jävla koll på hur sorg kan smaka berättade att de fick tipset att gå ut och promenera. Som terapi typ och för att komma tillbaka till världen och så sa han: vad är det ENDA man ser ute på en promenad tro? Jo barnvagnar. Barnvagnar i flock, ensamma mammor och pappor som vandrar runt i stilla zen med sin glädje. Det är inte min plats att bli avundsjuk eller bitter. Jag tänker: Vad vet jag om deras liv? De kanske fick 10 missfall innan de fick gå där i sin barnvagnsflock eller i sin zen på promenadstråket. Men en liten, liten del i mig får ett litet hack i hjärtat ändå. Det går inte att resonera sig ifrån hur mycket jag än vill det. Jag vill så gärna hantera min sorg med grace på något sätt. Men det är svårt. Världen är bra jävla duktig på att påminna om det man inte vill tänka på iaf. Ultraljudsbilder på insta, gravidmagar i mängder överallt och för att inte tala om hur mycket gravidreklam som flashat i mitt fb flöde. Det är dock mitt eget fel. Det var en del i setupen av att bli grundlurad av livet typ. Bara för att man var dum nog att börja googla så tidigt. Barnvagnar, skötbord. Ah du vet säkert vilken parad av prylar man googlat under de där tidiga veckorna. För mig var det som att trots att jag visste att det var tidigt så vägrade jag visa universum att jag var rädd för att få missfall. Klart jag var rädd. Det är man väl alltid. Men jag ville liksom inte tala om det för universum på något sätt. Så jag googlade, jag pratade med folk, jag gjorde planer. Jävligt dumt!
Jag inbillar mig att universum lärt mig en läxa till nästa graviditet. Whenever it may come, ta det med ro. Dag för dag!
Hoppas ni blir gravida snart anonyma vän!