• Anonym (Börjaompånykula)

Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Hej!

Jag har nyligen gått igenom ett MA igår och det ?värsta? är över, nu väntar jag bara på att det ska sluta blöda och träffa gyn på återbesök. Såklart har detta varit väldigt jobbigt men vill försöka tänka positivt och framåt.

Någon mer som nyligen varit med om samma och som vill dela med sig av tankar  om missfallet men även ta nya tag och börja på ny kula med graviditet? :)

• Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?
  • Anonym (Kringlan86)

Åh vad trist men gissar att det kan vara för tidigt. Hoppas på att du bara var för ivrig. Det står ju överallt om folk som testat för tidigt och tillåmed om folk som gått över BIM och det har ändå varit för tidigt. 

Min Natural cycles ger mig massa uppmuntrande beröm om vilka fantastiska icke-variationer jag har och att jag testar sååå himla många dagar haha. Den skulle bara veta hur viktigt min hjärna tycker det är just nu att precis ALLT blir rätt. Tempar du? Eller har ni kört P-piller innan ni började försöka?

Nu är det mindre än en vecka kvar tills jag får lov att testa men min känsla säger mig att det inte bitit. Å andra sidan kände jag mig inte ett smack gravid senaste gången heller. Jag har två vänner som hävdar bestämt att de kände ett hugg när ägget fäste. Jag vette fan! Samtidigt finns det ju vissa som inte ens känner sin ÄL och det gör ju jag. De kanske tror att jag berättar skrönor om att jag kan känna mitt ägg släppa vissa månader. 

Jag hopps vi båda kan fira med ett plus här på FL om inte om en vecka så nästa månad! Vi förtjänar lite nedförsbacke nu snart tycker jag. Inget roligt att både vara del av missfallsstatistiken OCH offrivilligt barnlösstatistiken. Jag längtar så jävla mycket tills det här kaoset är över och jag får titulera mig själv mamma istället. Den kan få skrika ihjäl mina öron och bete sig hur jävla illa som helst när den föds och jag kan kräkas dagarna i ända hela graviditeten om jag bara får komma dit någon gång! Håller tummar å tår för oss nu! Lycka till!

Anonym (Kringlan86) skrev 2022-08-23 07:51:40 följande:

Åh vad trist men gissar att det kan vara för tidigt. Hoppas på att du bara var för ivrig. Det står ju överallt om folk som testat för tidigt och tillåmed om folk som gått över BIM och det har ändå varit för tidigt. 

Min Natural cycles ger mig massa uppmuntrande beröm om vilka fantastiska icke-variationer jag har och att jag testar sååå himla många dagar haha. Den skulle bara veta hur viktigt min hjärna tycker det är just nu att precis ALLT blir rätt. Tempar du? Eller har ni kört P-piller innan ni började försöka?

Nu är det mindre än en vecka kvar tills jag får lov att testa men min känsla säger mig att det inte bitit. Å andra sidan kände jag mig inte ett smack gravid senaste gången heller. Jag har två vänner som hävdar bestämt att de kände ett hugg när ägget fäste. Jag vette fan! Samtidigt finns det ju vissa som inte ens känner sin ÄL och det gör ju jag. De kanske tror att jag berättar skrönor om att jag kan känna mitt ägg släppa vissa månader. 

Jag hopps vi båda kan fira med ett plus här på FL om inte om en vecka så nästa månad! Vi förtjänar lite nedförsbacke nu snart tycker jag. Inget roligt att både vara del av missfallsstatistiken OCH offrivilligt barnlösstatistiken. Jag längtar så jävla mycket tills det här kaoset är över och jag får titulera mig själv mamma istället. Den kan få skrika ihjäl mina öron och bete sig hur jävla illa som helst när den föds och jag kan kräkas dagarna i ända hela graviditeten om jag bara får komma dit någon gång! Håller tummar å tår för oss nu! Lycka till!

Ja sänkan det vara, ska testa imorgon med dagen innan BIM tänker jag. Annars får det vara och så blir det nya tag nästa månad :) 

Har aldrig testat Natural cycles. Är det bra? Vi hade p-piller innan vi började försöka. Testar med ÄL-stickor och jämför med en mensapp som jag har. Brukar stämma ganska så exakt med menscykeln i appen. Så knappt jag behöver ta stickor ens men jag vill vara säker. 

Ne alltså det är så himla svårt med symtomen. Jag tycker mig känna ibalnd att det hugger till strax efter ÄL men det vet man ju inte vad det kan vara. Kan ju vara vad som helst. Denna gången högg det vet jag och när jag nyser så får jag jätteont (konstig sak men händer typ varje gång runt ÄL). Men jag tror att det är att livmodern är allmänt känslig. Inte att barnet växer som man kan tro. Kan vara så många olika saker. Molande kan ju oxå vara mensvärk så det är skitsvårt. 

Jag håller helt med dig! Det är vår tur nu! Vi förtjänar det! Jag håller alla min tummar att det går bra för oss denna gång annars så nästa :):)

Hann inte testa nu på morgonen då mensen kom redan nu, en dag innan BIM. Aja, bara kämpa på nästa månad. Ändå skönt på ett sätt att mensen kom nu så jag är snabbare in i nästa cykel :) Jag håller tummarna för dig!

• Anonym (Kringlan86)

Jag tycker NC är bra. Planerar att fortsätta mäta temp oavsett vad livet bjuder på. Jag är en av dem som inte mådde ngt bra med p-piller. Tappar lusten, oändliga svampinfektioner, självsprickor och sen känns det lite B att helt bromsa en kropps ÄL som redan har svårt att ägglossa. Även när jag är klar med barnkarusellen, om det någonsin blir ngn, så känns det som att jag kommer vilja känna min kropps vinklar och vrår. Men framförallt är den ju bra för mig nu eftersom att jag har allt annat än stenkoll när ÄL är på G. Tillsammans med LH test, koll på fertilt sekret och allmänna känningar så känns det som att jag fått kontroll. Man kan tydligen även hålla lite koll på tempen under en graviditet om jag fattat det rätt. Man blir ngn grad varmare efter implantation. Men än har jag aldrig sett det själv då jag slutade mäta förra gången när jag blev gravid.

Mår du bra på p-piller? Tänker du gå tillbaka till det när du fått första barnet? Vi planerar bara för ett barn då min sambo redan har två. Sen vet man ju aldrig men han hade liksom stängt tanken på fler barn innan han träffade mig och jag ville egentligen ha två så vi kompromissade när vi blev tillsammans och skaffar ett. Sen sa han ngn gång att han älskar ju barn och eftersom att han idag känner så starkt för att skaffa ett med mig så kanske han känner så igen i framtiden och vill skaffa ett till men vi får se. Inga löften från honom och det tycker jag känns hälsosamt.

Åh den där jävla mensen! Hatad till förbannelse just nu. Men som du säger, bra att den var en dag tidig. Då går det snabbare. Jag tycker du verkar vara en person som väljer att se saker positivt. Det är bra! Fortsätt så! Det har en annan lite svårt för. Livet blir väldigt mörkt för mig när mensen kommer hela tiden. Jag har en känsla av att jag snart joinar dig som mensmonster men än så länge finns det en gnutta hopp här. Tiden sniglar sig förbi. 

En dag är det vår tur! Håll ut! 

Anonym (Kringlan86) skrev 2022-08-24 07:35:37 följande:

Jag tycker NC är bra. Planerar att fortsätta mäta temp oavsett vad livet bjuder på. Jag är en av dem som inte mådde ngt bra med p-piller. Tappar lusten, oändliga svampinfektioner, självsprickor och sen känns det lite B att helt bromsa en kropps ÄL som redan har svårt att ägglossa. Även när jag är klar med barnkarusellen, om det någonsin blir ngn, så känns det som att jag kommer vilja känna min kropps vinklar och vrår. Men framförallt är den ju bra för mig nu eftersom att jag har allt annat än stenkoll när ÄL är på G. Tillsammans med LH test, koll på fertilt sekret och allmänna känningar så känns det som att jag fått kontroll. Man kan tydligen även hålla lite koll på tempen under en graviditet om jag fattat det rätt. Man blir ngn grad varmare efter implantation. Men än har jag aldrig sett det själv då jag slutade mäta förra gången när jag blev gravid.

Mår du bra på p-piller? Tänker du gå tillbaka till det när du fått första barnet? Vi planerar bara för ett barn då min sambo redan har två. Sen vet man ju aldrig men han hade liksom stängt tanken på fler barn innan han träffade mig och jag ville egentligen ha två så vi kompromissade när vi blev tillsammans och skaffar ett. Sen sa han ngn gång att han älskar ju barn och eftersom att han idag känner så starkt för att skaffa ett med mig så kanske han känner så igen i framtiden och vill skaffa ett till men vi får se. Inga löften från honom och det tycker jag känns hälsosamt.

Åh den där jävla mensen! Hatad till förbannelse just nu. Men som du säger, bra att den var en dag tidig. Då går det snabbare. Jag tycker du verkar vara en person som väljer att se saker positivt. Det är bra! Fortsätt så! Det har en annan lite svårt för. Livet blir väldigt mörkt för mig när mensen kommer hela tiden. Jag har en känsla av att jag snart joinar dig som mensmonster men än så länge finns det en gnutta hopp här. Tiden sniglar sig förbi. 

En dag är det vår tur! Håll ut! 

Skönt att det funkar bra med NC. Perfekt ju om man haft problem med hormonerna och ägglossning osv. Har oxå hört bra om NC samt att Man kan mäta graderna vid graviditet osv. Det är ju faktiskt ganska så bra.
    Dock har p-piller faktiskt funkar ganska bra för mig så får se hur det blir efter barnverkstad, känns så långt fram just nu haha :) 

Förstår både dina tankar och din sambos. Men ändå bra att han ändå är lite öppen för fler. Och ett barn är ju alltid något ändå tänker jag, sen får man ju se. Min sambo har aldrig riktigt vetat förut om han ville ha barn förens han träffade mig. Nu vill han ju ha barn, men vi försöker väl satsa på två. Om den nu går alls vill säga?Sen vet man ju inte efter ett. Då kanske man är heltrött. 

Ja, har nog alltid varit en sådan person som tänkt positivt och är positiv av mig. Dock kan jag bli väldigt ledsen i stunden och tänka oroliga tankar. Kanske jag inte kan behålla ett barn? Varför det funkar för de flesta andra och inte mig? Ska jag alltid vara sista av alla vänner? Mycket sådana tankar som såklart dyker upp ibland. Men det går verkligen upp och ner och för det mesta försöker jag se framåt. Jag kan inte göra något åt det ändå. På ett sätt glad att jag inte lyckats bli gravid. Då finns det en stor chans att jag kommer få bebis tillslut ändå. Fast man aldrig kan veta. Men det har gjort väldigt mycket för mig att läsa om andra i samma situation och som sedan fått barn. Det ger mig pepp. Samt att det är skönt att skriva av sig och bearbeta. Kan hjälpa någon annan som läser med tänker jag. 

Yes, jag håller tummarna för dig! Det kommer vara våran tur snart, det måste bara bli så :):)

Menar såklart att jag är glad att jag lyckats att bli gravid*

• Anonym (Kringlan86)

Ja det går såklart upp och ner för mig med. Ena stunden är jag dömd till evigt ofrivilligt barnlös och andra stunden så kommer det klicka till any day now. 

Jag mår lite skumt. Har rekordömma bröst och är jättetrött. Skall dock läggas till att jag varit trött sedan före ÄL så om det inte är jungrufödsel så är iaf inte just det ett graviditetstecken. Temperaturen beter sig skandalöst dåligt. Den är superlåg så det känns ju knappt som att min kropp utsöndrar ngt progesteron alls, då ska den bli skyhög nämligen. Om jag inte har högt progesteron borde jag inte vara gravid för det är en direkt biverkning av att vara gravid, jag borde inte heller ha ömma bröst för det är ju också en biverkning på det. Det är enligt NC 1 vecka ca kvar till mens så om brösten är
    ömma pga det så fattar jag typ ingenting. Jag har för långt kvar till BIM för att få plus men testade idag ändå och det var såklart negativt. Waste of money men man kan ju inte låta bli. Åh vilken psykfest det här är! Åh ena sidan å andra sidan å tillbaks igen.

Gud, kan någon snälla uppfinna ett sätt att kolla graviditet tidigare i framtiden så kommande generationer, dvs ditt och mitt barn som magiskt skall hoppa in i våra livmödrar helst i förrgår, slipper denna eviga väntan. Det är terror att behöva analysera ens kropp på millimeternivå typ 3 veckor i stöten. För mig är det ju även relevant att fatta om/när jag ska få ÄL också och sen dessa vedervärdiga 2 veckor fram till BIM. Skjut mig!

När har du ÄL nästa gång?

• Anonym (Kringlan86)

Inser nu att ömma bröst är ju PMS symtom pga för högt östrogen veckan före mens så att?.

gissningsvis inget plus denna månaden heller. Slut på meddelandeTyst

Ja så sjukt att man ska behöva analysera kroppen hit och dit, fram och tillbaka. Hopp och förtvivlan. Ena dagen som du säger tror man att man aldrig kommer få barn och andra dagen tar man det lättare. Jag tycker nästan det jobbigaste är att alla andra går och blir gravida. Att någon i min närhet går och blir gravid och så hamnar jag efter. Det blir som en tävling. Usch vill inte tänka så. Vill tänka bort dem tankarna. Men det är jobbigt. Någon annan blir glad och inte en själv. Man vet ju aldrig dock vad andra gått igenom. Dem kanske är på samma bana. Men ändå är de jobbigt. Man tänker på det även om man skaffar barn för sin egen skull och man ska inte tänka på alla andra. 

Håller fortfarande tummarna att det kan vara ett plus för dig! Ömma bröst kan vara tecken på grav eller mens. Försök att sysselsätta sig med något annat sålänge. Vet att det låter klyschigt och vet att man alltid faller dit med tankarna men det kanske blir lite lättare. Jag har nästa ÄL 5/9. Tar sån tid! Puh. 

• Anonym (Kringlan86)

Ja, jag känner lite samma sak. Försöker tänka att jag har ju ingen aning om vad de gått genom för att få till den där graviditeten men det hjälper inte alltid. Ibland blir man tokig på hela grejen och det är svårt att hålla huvudet kallt. Man försöker liksom bara gå genom dagarna utan att titta upp på alla barnvagnar på stan och kompisars UL på insta. Jag känner nästan avsmak för att lägga upp sånt själv i framtiden på sociala medier sen det här. Tänker att det kanske sitter någon annan stackare där och har ont i hjärtat mitt i min glädje. Jag höll på att bli tokig på all riktad reklam efter missfallet. Det tog flera veckor för Mark Zuckerburg att fatta att skötbord inte var aktuellt längre. Han spionerar rätt hårt på min google historik och är jävligt tung på att rikta reklam kan man lugnt säga. 

Japp försöker sysselsätta mig och börjar redan tagga till för nästa ÄL så man slipper bli besviken när mensen kommer. Vi är mitt i lgh och husköparsnurran så det hjälper ju till. Det ger ju Mark Zuckerburg något annat att fokusera sitt vida öga på också. Nu för tiden är det mest carrera marmor, husgrundsdränering och köksrenovering som den riktade reklamen handlar om tack och lov. Helt ofarliga ämnen helt utan emotionell kopplin. Kommer nog inte googla skötbord förrän jag har ett starkt bekräftat hjärtljud i v39 nästa gång. 1 dygn kvar tills jag får lov att ta första testet där det åtminstone finns en sportslig chans att veta något? Men så att? fortsätt simma, fortsätt simma, simma, simma, simma (citat Doris - från Hitta Doris)?

5/9 känns inte alls långt bort för mig men jag vet ju att det är eoner av tid bort för dig. Varför är det så egentligen? Så sjukt! För mig är det typ runt 20/9 nästa gång. Det däremot ÄR en evighetTyst

Läste en spännande artikel häromdagen om en forskare som försöker lösa gåtan på ofrivillig barnlöshet och om hur svårt det är att bli gravid egentligen. Sjukt nog gav den lite tröst på något sätt. Man får en bättre bild av hur knepigt äggets resa verkligen är. Så slipper man känna sig som det största barnlösa freaket norr om ekvatorn typ. Kanske är något för dig också. Må gott så länge! vi kämpar på!

https://fof.se/artikel/2007/5/har-faster-agget/

Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?