Anonym (Kringlan86) skrev 2022-08-24 07:35:37 följande:
Jag tycker NC är bra. Planerar att fortsätta mäta temp oavsett vad livet bjuder på. Jag är en av dem som inte mådde ngt bra med p-piller. Tappar lusten, oändliga svampinfektioner, självsprickor och sen känns det lite B att helt bromsa en kropps ÄL som redan har svårt att ägglossa. Även när jag är klar med barnkarusellen, om det någonsin blir ngn, så känns det som att jag kommer vilja känna min kropps vinklar och vrår. Men framförallt är den ju bra för mig nu eftersom att jag har allt annat än stenkoll när ÄL är på G. Tillsammans med LH test, koll på fertilt sekret och allmänna känningar så känns det som att jag fått kontroll. Man kan tydligen även hålla lite koll på tempen under en graviditet om jag fattat det rätt. Man blir ngn grad varmare efter implantation. Men än har jag aldrig sett det själv då jag slutade mäta förra gången när jag blev gravid.
Mår du bra på p-piller? Tänker du gå tillbaka till det när du fått första barnet? Vi planerar bara för ett barn då min sambo redan har två. Sen vet man ju aldrig men han hade liksom stängt tanken på fler barn innan han träffade mig och jag ville egentligen ha två så vi kompromissade när vi blev tillsammans och skaffar ett. Sen sa han ngn gång att han älskar ju barn och eftersom att han idag känner så starkt för att skaffa ett med mig så kanske han känner så igen i framtiden och vill skaffa ett till men vi får se. Inga löften från honom och det tycker jag känns hälsosamt.
Åh den där jävla mensen! Hatad till förbannelse just nu. Men som du säger, bra att den var en dag tidig. Då går det snabbare. Jag tycker du verkar vara en person som väljer att se saker positivt. Det är bra! Fortsätt så! Det har en annan lite svårt för. Livet blir väldigt mörkt för mig när mensen kommer hela tiden. Jag har en känsla av att jag snart joinar dig som mensmonster men än så länge finns det en gnutta hopp här. Tiden sniglar sig förbi.
En dag är det vår tur! Håll ut!
Skönt att det funkar bra med NC. Perfekt ju om man haft problem med hormonerna och ägglossning osv. Har oxå hört bra om NC samt att Man kan mäta graderna vid graviditet osv. Det är ju faktiskt ganska så bra.
Dock har p-piller faktiskt funkar ganska bra för mig så får se hur det blir efter barnverkstad, känns så långt fram just nu haha :)
Förstår både dina tankar och din sambos. Men ändå bra att han ändå är lite öppen för fler. Och ett barn är ju alltid något ändå tänker jag, sen får man ju se. Min sambo har aldrig riktigt vetat förut om han ville ha barn förens han träffade mig. Nu vill han ju ha barn, men vi försöker väl satsa på två. Om den nu går alls vill säga?Sen vet man ju inte efter ett. Då kanske man är heltrött.
Ja, har nog alltid varit en sådan person som tänkt positivt och är positiv av mig. Dock kan jag bli väldigt ledsen i stunden och tänka oroliga tankar. Kanske jag inte kan behålla ett barn? Varför det funkar för de flesta andra och inte mig? Ska jag alltid vara sista av alla vänner? Mycket sådana tankar som såklart dyker upp ibland. Men det går verkligen upp och ner och för det mesta försöker jag se framåt. Jag kan inte göra något åt det ändå. På ett sätt glad att jag inte lyckats bli gravid. Då finns det en stor chans att jag kommer få bebis tillslut ändå. Fast man aldrig kan veta. Men det har gjort väldigt mycket för mig att läsa om andra i samma situation och som sedan fått barn. Det ger mig pepp. Samt att det är skönt att skriva av sig och bearbeta. Kan hjälpa någon annan som läser med tänker jag.
Yes, jag håller tummarna för dig! Det kommer vara våran tur snart, det måste bara bli så :):)