Anonym (Kringlan86) skrev 2022-08-21 07:42:19 följande:
Gud vad spännande med gravtest! Hoppas så på att du får plus på stickan.
Jag har precis haft ÄL, tror jag. Tyckte den kändes lite skum den här gången men det spelar ingen roll tänker jag. Om jag tar ett ultratidigt test borde jag kunna veta den 30:e eller så.
Det är verkligen SÅ irriterande att alla syntom man har är typ samma både om man är gravid som om man ska få mens. Molvärk är ju definitivt ett symtom på implantation men som du säger, kan vara mensvärk. Det enda symtomet är väl typ illamående och jag hade väldigt lite av den varan och dessutom långt senare i graviditeten så man får nog helt enkelt bara snällt vänta.
Ibland känner jag att det är så knepigt med graviditeter och fertilitet att det är helt magiskt att det finns några människor överhuvudtaget. Jag skall iaf säga det att får jag någonsin barn så kommer jag aldrig lära dem det man själv fick höra som tonåring. Det räcker att någon skakar på kalsongerna och tittar på en kvinna så blir hon med barn. Det stämmer fan inte. Så många par som försöker i månader och år utan att bli gravida. Känns som att skolan skulle behöva kliva in med lite riktig fertilitetsförståelse till våra ungdomar.
lycka till med testet nu!
Gick negativt test imorse när jag testade :( Dock är jag på BIM-4 och tog inte är tidigt-test så kan inte utesluta graviditet förens mensen kommer. Men men.
Håller med dig! Så jobbigt att symptomen är så lika. Man får krupp och övertänker. Jag har aldrig mått jätteilla de gånger jag varit gravid. Lite grann bara.
Ja, visst är de sjukt hur enkelt det är för vissa att skaffa barn, en kompis till mig kunde till och med välja vilken månad hon skulle ligga så dem fick bebis i en bra månad. Så orättvist. Och fel att vissa tror att det är enkelt för alla.
Håll tummarna att det ska gå fint för dig fast att ägglossning strulat. Ska bli spännande att hör hur de går den 30:e. :)