anonym05swe skrev 2025-03-22 22:50:18 följande:
Många i relationer är inte i samma sits som jag. Många har inte ens mer än 1 h bort. Många dejtar inomsocknes för att slippa tänka på avståndet ex (även om personerna de dejtar kanske inte är de bästa)
Ja, det beror på från par till par. Vissa kanske redan bott ihop och sedan flyttat ut (pga jobb ex) så då spelar det inte lika stor roll.
Inte sagt att det är omöjligt heller
Många som svarat dig har varit i distansrelationer med betydligt längre avstånd än du har, där relationerna börjat på distans.
Många som svarat dig ser inte dina hinder som några verkliga hinder utan vill man ses så ser man till att lösa det.
Många som svarat dig har kommit med förslag på både hur du ska fördjupa dina samtal med henne i dms samt förslag på vad du kan skriva för att fråga henne på dejt.
Många i tråden har påpekat att bara för att en del relationer i unga år är korta så betyder inte det att man inte söker långsiktigt.
Många i tråden har påpekat både att du inte är så förälskad som du påstår (för då hade du agerat) och att hon inte är intresserad (eftersom då hade hon agerat).
Vi är många som påpekat att man inte vara "hamnar i en relation", att relationer kräver mycket jobb för att hålla.
Ditt svar på allt detta har varit "ni har fel", "det går inte pga x, y och z", "jag vet minsann att det är då för det har jag sett på sociala medier", "jag är visst jättekär", "jag ska fråga henne vid tillfälle x, y eller z", "det gick inte gör att *valfri bortförklaring*"...
Du tar inte till dig ett dugg om vad vi skriver trots att vi varit med om liknande. Du förminskar våra erfarenheter och förslag och berätta hur omöjlig din situation är. Du framstår som en otroligt osympatisk ung man tyvärr. Jag säger inte att du är det i verkligheten, men det du visar i denna tråd är definitivt inte en "bra och schysst kille som verkligen skulle göra allt för att komma i en bra och långsiktig relation".