-
-
-
Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?
-
Det beror på situationen och hur mycket man tycker det är värt att satsa på att skapa ett gott förhållande med svärdottern - ÄVEN fast hon kanske har fel. Rise above it vettuTonårsmamman1 skrev 2011-09-20 21:04:57 följande:Hur många chanser tycker du att en vuxen människa behöver när det gäller en sådan simpel sak som att klä på sig när man äter hemma hos svärmor?
Ibland vinner man på det.
-
-
Hon är trög, lågutbildad och klarar inte av att läsa något mer avancerat än svenska deckare. Jag får nästan en klump i magen när jag tänker på hur mycket kommer få slita för att få mina barnbarn intresserad av utbildning.
-
Ingen i tråden vet hur ts har tagit upp det med svärdottern. Det kan ju till exempel ha varit såhär (nu får du ursäkta att jag spekulerar lite ts tills du kommer och försvarar dig självmylife skrev 2011-09-20 21:06:13 följande:Men hallå! TS har sagt till en gång. Varför räcker inte det? Det är en vuxen människa som trots det fortsätter. Finns två svar till det:
1. Svärdottern gör det på pin tjin.
2. Svärdottern är korkad (vilket jag har svåt att tro då t o m mycket små barn skulle förstå vad TS menar)
Du menar att svärdottern är korkad eftersom du tycker att TS ska sätta sig ned och ha ett pedagogiskt samtal med svärdottern.): Svärdottern kommer ner med bara linnet på sig och fläkte ut sitt könshår vid frukostbordet. TS skrattar till lite nervöst och säger "Ska du inte ta på dig ett par byxor vid frukostbordet?" varvid svärdottern säger "nej, jag brukar aldrig ta på mig kläder förran efter frukost". Svärdottern kan då ha missförstått situationen och tror att svärmor bara tycker det är lite underligt, inte att hon kräver att man har kläder på sig. Visst, svärdottern kan vara korkad eller provocerande, men det KAN ju också ha varit ett missförstånd. Och även om TS tyckte att hon uttryckte sig klart så kanske hon kan ge en andra chans innan hon pratar med sonen - för TS egen skull då hon ju gynnas av ett bra förhållande med sin sons flickvän.
-
Borde det inte vara tvärtom, att tjejen respekterar sin svärmor i hennes hem, så att de kan få en bra relation i framtiden?Anonym (Annie) skrev 2011-09-20 21:11:24 följande:Det beror på situationen och hur mycket man tycker det är värt att satsa på att skapa ett gott förhållande med svärdottern - ÄVEN fast hon kanske har fel. Rise above it vettu
Ibland vinner man på det.
-
-
Jovisst, men ts kan bara ta ansvar för sitt eget beteende. Bestämmer hon sig för att ge upp med svärdottern är det hennes beslut. Ibland kan det dock vara värt att anstränga sig det där lilla extra för att få relationer att fungera, iallafall i början. Jag försvarar inte svärdottern alls - jag hade haft många och långa råd till henne, tro migTonårsmamman1 skrev 2011-09-20 21:17:22 följande:Borde det inte vara tvärtom, att tjejen respekterar sin svärmor i hennes hem, så att de kan få en bra relation i framtiden?
Men nu är det ju ts som är här och vill ha råd.
-
Anonym (=O)) skrev 2011-09-18 12:53:38 följande:Nej, hon bor inte hos oss, men sover över ganska ofta.
Hela övriga familjen, min man , två tonårssöner och en tonårsdotter stör
sig på att hon sitter halvnaken vi dfrukostbordet.
Jag har bett henne klä på sig men hon bryr sig inte
Respektlöst.
Läs TS. TS verkar inte ha problem med att säga ifrån. -
Som sagt, bara ts vet på vilket sätt hon tagit upp det, och om hon tycker att det är värt att göra det igen.mylife skrev 2011-09-20 21:24:14 följande:Läs TS. TS verkar inte ha problem med att säga ifrån.
-
-
Jag har på ett vänligt sätt bett min svärdotter attAnonym (Annie) skrev 2011-09-20 21:31:41 följande:Som sagt, bara ts vet på vilket sätt hon tagit upp det, och om hon tycker att det är värt att göra det igen.
klä på sig när hon äter.
Jag har motiverat varför,
dvs att hela familjen önskar att hon gör det och att vi
tycker att det är trevligare med mer påklätt vid matbordet.
Okej sa hon och ryckte på axlarna. Men inget hände.
Min son har också pratat med henne men hon bryr sig
inte ändå.
Respektlöst, ja, i mina ögon är det det.
Flera av er har ju skrivit att det är väl inte så farligt
med lite könshår vid frukosten, men vi tycker att det
är ofräscht, hennes pojkvän håller också med
Antar att hon skulle joina er och skriva om sin hemska svärmor
Men det bjuder jag på -
Anonym (=O)) skrev 2011-09-20 22:16:26 följande:Jag har på ett vänligt sätt bett min svärdotter att
klä på sig när hon äter.
inte ändå.
Men det bjuder jag på
Totalt respektlöst. -
Den där sorten är helrakade. Möjligen har de en tatuering som sticker upp ur trosan. Burr!Anonym (=O)) skrev 2011-09-20 22:16:26 följande:Jag har på ett vänligt sätt bett min svärdotter att
klä på sig när hon äter.
inte ändå.
Men det bjuder jag på