t k 85 skrev 2014-02-01 18:34:43 följande:
Nej, annan motivering (motivera nedan)Klart det inte är mord, fast jag har ett men.Du som människa har ett ansvar mot dig själv och framtida generationer att inte sätta dig själv i en sådan sits att du orsakar en oönskad graviditet. Om så ändå är fallet, "missade p-piller" "Men gumman, det är skönare utan gummi" osv osv, får man stå sitt kasta och göra allt för att få detta liv att få det så bra det bara gå
r.Två gånger tycker jag det är ok med abort, Våldtäkt, eller om graviditeten hotar mammans liv på något sätt. Alla andra ursäkter är bara fåniga. Att komma dragandes med, "det var en olycka, kondomen sprack" säger jag bara, bö jävla hö. Då var det väl universums sätt att säga, "Du ska ha barn damn you"Å nu kommer säkert någon böla fram, det är kvinnans kropp, hennes val. Okej, Så bara för att man har monopol på en funktion så har man 100% rätt i allt som berör den frågan? Om någon på allvar tycker det så blir jag rädd, och om ni tycker det, tänk över konsekvenserna på detta jävligt noga. Vi män hade monopol på rösträtt ganska länge.
Jaha, men då är det väl kanske universums sätt att säga, du ska bli våldtagen, du ska bli misshandlad... Seriöst?
Alla vet att kondomer kan spricka, att preventivmedel inte är 100% säkra..