Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zin, usch vad trist men jag måste säga att jag är imponerad av din inställning

• slemtorsk i din bralla

Tack germany...känner mig nästan lite dum emellanåt för detta är ju bars vårat andra försök och vi har lyckats, sen finns ju alltid risken för missfall oavsett hur nån blivit gravid....och jag har ett barn så jag har ju redan upplevt det här, så finns flera här som försökt så länge utan framgång....varför klagar jag liksom.... Ska ta mitt hcg om en stund och är jättesplittrad, ena stunden är jag säker på att allt är i sin ordning, nästa stund är jag säker på att provet bekräftar missfall.....

• slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2012-05-10 19:02:54 följande:
    Slemmis: hur har det gått idag?
    jag har inte fått några svar för proverna blev sent skickade från vårdcentralen till KK i Borås...nu får jag vänta tills i morgon på svaret

det har varit lite av o till med bruna flytningar i dag... under en del av dagen var det helt slut och tomt men sen kom det tillbaka....börjar misstänka att om det inte är missfall på gång så är det några ömtåliga blodkärl för det verkar öka när jag rör på mig, men eftersom det är brunt är det ju gammalt liksom...underligt.

symtomen har inte avtagit iaf.. läste att det är varningstecken om man får blodblandade flytningar och symtomen avtar samtidigt...har fortfarande kvällsillamående och bröst som ömmar även om det är i väldigt liten skala- men det har det varit från början så det är inget som minskat
  • slemtorsk i din bralla
    Vi 4 skrev 2012-05-11 08:45:06 följande:
    Vad gulliga ni är som tänker på mig Solig Läste lite artiklar igår och ska försöka fråga lite extra för sköterskan sa att det fanns lite mer utrymme för "prat" idag. Nu sitter jag och funderar på om jag ska ringa Pans akupunktur eller inte, har dragit mig för det för att det känns lite krångligt, jag hittar ju inte i Uppsala och har inte så lång tid på mig. Har lyckats övertala min mamma att vara barnvakt åt min son en stund, men det är i Sthlm och jag har inte sagt som det är, utan att jag ska föreläsa i Uppsala. Just nu har jag min vana trogen lite ågren för att jag inte kan bestämma mig, å ena sidan tänker jag att akupunktur vore bra, och jag har ju gått på det några månader, å andra sidan tänker jag att det inte kan vara avgörande och det är dumt om det blir ett stressmoment, vill inte promenera runt alltför mkt efter ev. ET heller och det ser ut att vara 3 km på kartan. Vill än mindre snurra runt med bil istan, hade i så fall tänkt gå. Typiskt mig att sitta och fundera på det i evigheter, det är ju nte ens så troligt att han skulle ha tid just då...

Slemmis, vilken tid tror du att du får svar?
    har stått i telefonkö i över en halvtimma nu, varav 25 min som "det är ett samtal före" och 5 min "ditt samtal är först i kön" typ....irriterande
  • slemtorsk i din bralla

NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

fick jag mitt svar

hcg i tisdags;631
    Hcg i går; 1384

Nu ska de fundera tills måndag om de vill ta fler tester på mig, eventuellt ett till ultraljud i nästa vecka men jag ska ju till sahlgrenska 28:e för ett VUL så vi kanske skiter i det...

Jag ÄR gravid... hon sa visserligen att det KAn vara missfall trots ökande HCG men hon var också väldigt tveksam till det....så nu är jag glad... och så mår jag ju skitilla vilket också är bra...på ett komiskt sätt haha

• slemtorsk i din bralla

hitcher håller tummarna

Underverket.. jag tycker man måste se med en gnutta salt på allt som har med statistik att göra..0-5% är ju ändå bättre än 0 eller hur... om INGEN någonsin blivit gravid med 2-celliga så skulle det ju varit helt nollat, flera har ju uppenbarligen blivit gravida och att slänga en endaste procents chans att bli gravid tycker iaf jag är dumt. Men eftersom det är pengar inblandat så förstår jag hur du tänker men det gäller nog bara om det inte finns några embryon att sätta in.

Jag frågade om chanser och då sa hon att rent allmänt ligger chansen på ca 33% vid ivf, sen minskar det något pga ålder, övervikt och annan problematik men någon siffra kunde hon inte ge- däremot vet jag att det finns statistik på killar med det handikappet som min man har, att de har ca 15% chans att bli fäder med hjälp av ivf- men de ska också ha ett nedsatt antal spermier jämfört med det normala 20-40 milj/ml..min man hade 90 milj !!!!

Så statistik är bara siffror och man kan inte hänga upp sig på dem för mycket..

• slemtorsk i din bralla

jag funderar lite på det ni nämner med 10.-poängare och fragmentering... det är INGET jag har hört något om på Sahlgrenska... kan någon förklara lite... hur räknar man poäng.. när jag frågade första ivf-behandlingen blev jag bara bortviftad med att de inte sätter poäng eller ger procentuella chanser...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?