IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Zin, usch vad trist men jag måste säga att jag är imponerad av din inställning
Zin, usch vad trist men jag måste säga att jag är imponerad av din inställning
Tack germany...känner mig nästan lite dum emellanåt för detta är ju bars vårat andra försök och vi har lyckats, sen finns ju alltid risken för missfall oavsett hur nån blivit gravid....och jag har ett barn så jag har ju redan upplevt det här, så finns flera här som försökt så länge utan framgång....varför klagar jag liksom.... Ska ta mitt hcg om en stund och är jättesplittrad, ena stunden är jag säker på att allt är i sin ordning, nästa stund är jag säker på att provet bekräftar missfall.....
NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
fick jag mitt svar
hcg i tisdags;631
Hcg i går; 1384
Nu ska de fundera tills måndag om de vill ta fler tester på mig, eventuellt ett till ultraljud i nästa vecka men jag ska ju till sahlgrenska 28:e för ett VUL så vi kanske skiter i det...
Jag ÄR gravid... hon sa visserligen att det KAn vara missfall trots ökande HCG men hon var också väldigt tveksam till det....så nu är jag glad... och så mår jag ju skitilla vilket också är bra...på ett komiskt sätt haha
tack alla fina.. nu håller vi tummarna för kommande äggplock och ET/FET så det blir fler bebbar....
hitcher håller tummarna
Underverket.. jag tycker man måste se med en gnutta salt på allt som har med statistik att göra..0-5% är ju ändå bättre än 0 eller hur... om INGEN någonsin blivit gravid med 2-celliga så skulle det ju varit helt nollat, flera har ju uppenbarligen blivit gravida och att slänga en endaste procents chans att bli gravid tycker iaf jag är dumt. Men eftersom det är pengar inblandat så förstår jag hur du tänker men det gäller nog bara om det inte finns några embryon att sätta in.
Jag frågade om chanser och då sa hon att rent allmänt ligger chansen på ca 33% vid ivf, sen minskar det något pga ålder, övervikt och annan problematik men någon siffra kunde hon inte ge- däremot vet jag att det finns statistik på killar med det handikappet som min man har, att de har ca 15% chans att bli fäder med hjälp av ivf- men de ska också ha ett nedsatt antal spermier jämfört med det normala 20-40 milj/ml..min man hade 90 milj !!!!
Så statistik är bara siffror och man kan inte hänga upp sig på dem för mycket..
jaja... jag är ju redan grattad så det räcker
Men nu pustar jag ut och ägnar mig åt tumhållning för er andra här.
jag funderar lite på det ni nämner med 10.-poängare och fragmentering... det är INGET jag har hört något om på Sahlgrenska... kan någon förklara lite... hur räknar man poäng.. när jag frågade första ivf-behandlingen blev jag bara bortviftad med att de inte sätter poäng eller ger procentuella chanser...
men.. vad ÄR fragmentering då???? *ursäkta mina blondinfrågor*