Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack hitcher... våra embryn odlades ju i tre dagar.. trots att jag "bara" gjort en behandling tidigare, och det var ju för att alla mina 13 ägg bara nått 2-celligt tillstånd på 2 dagar...

Jag ska inte gräva mer i det.. är ju gravid här och nu men man undrar ju lite varför det går så olika till på olika kliniker..bara testdagen skiftar ju från ruvardag 13 till 19 liksom

• slemtorsk i din bralla
    hitcher skrev 2012-05-14 10:44:12 följande:
    Har nu en tid på SöS den 24 maj och en tid hos en privat gynekolog den 22 maj. Först kändes det helt OK att vänta - nu känns det som en evighet tills jag får det bekräftat. Det blir inte lättare av att jag har samma molvärk i magen som när jag väntade min dotter. Men jag förstår ju att det sannolikt betyder nåt annat den här gången. Försöker tänka positivt att jag på två återföringar faktiskt blivit gravid två gånger OCH fött ett levande friskt barn. Det borde trots MA/MF vara en rätt bra statistik. Är egentligen rejält deppig men tänker att solen skiner, värmen kommer, och jag har två små i frysen som väntar...

men vet du med säkerhet att du fått missfall nu då?

• slemtorsk i din bralla

vet ni... den mest underliga känsla kom över mig nyss... jag tror inte att jag är gravid längre.... alla dessa bruna flytningar i mer än en veckas tid... tror det är kört... det bara känns så och inte fan går det att säga nåt till karln heller för han kan överhuvudtaget inte ta in det här....

Tog ju hcg-prover tisdag och torsdag... och det visade normal höjning men vad säger det egentligen....... hcg fortsätter ju trots missfall att öka och jag har ju inte tagit något mer test så det kan ju lika gärna ha sjunkit i dag.....

Känns konstigt.. men det känns som att det verkligen är så... kan inte förklara magkänslan riktigt men det här är ingen graviditet längre så känns det bara...allt annat blir en överraskning på ultraljudet om två veckor isf men jag tror att det enda vi kommer se då är en tom livmoder......

• slemtorsk i din bralla
    hitcher skrev 2012-05-15 08:13:42 följande:

Jag är frustrerad. Har fått prata med samma barnmorska på Södersjukhuset tre gånger i rad. Har fått en tid sent nästa vecka. Jag VET att de inte har många tider och jag VET att det är fler än jag som vill få en tid. Men när jag ringer tillbaka och gråter och frågar om jag kanske kan få en återbudstid så svarar hon bara "Jag kan nästan lova att vi INTE får återbudstider - vi får aldrig återbud" så undrar jag vad hon egentligen menar. Stockholm är Sveriges största stad, och Södersjukhusets gynmottagning borde vara en av de största i landet. De har till och med ett separat telefonnummer för återbud. Men de får ALDRIG återbud? ALDRIG? Så, nu ska jag sluta sprida negativa vibbar i tråden

ring något annat sjukhus.... någon privatmottagning eller så...du måste ju inte gå till Södersjukhuset. Du har faktiskt rätt att gå till vilket som helst i hela din region...
  • slemtorsk i din bralla
    hitcher skrev 2012-05-15 08:24:24 följande:
    Fast man måste ha remiss för att få komma till landstingsmottagningarna. Jag har en privat tid på tisdag. Men grejen är att hon inte har remissen, och inte kan jämföra och se om det skett någon utveckling alls. Plus att jag första gången jag var där blev tvingad att skriva på en namninsamling för att få komma alls, och andra gången började hon med en lååång utläggning om hur synd det var om henne eftersom en patient hade skällt på henne. Känns inte superbra. Men det kanske spelar mindre roll - hon kommer säkert kunna bedöma att det är ett missfall ändå.
    men akuttider? Fattar inte riktigt hur det funkar i Stockholm ärligt talat.. här nere ringer jag antingen 1177 så bokar de in mig akut på VC om det är något sådant ärende och då kan jag ta tid där det finns så att säga- får betala 100 spänn extra om jag inte är listad där.. när det gällde denna grejen fick jag nummer både till Borås, Skövde och Östra i Göteborg och jag kunde ringa vilken som- fick jag inte tid på ena kunde jag ringa nästa liksom.

Det här är ju minst sagt en akut grej och det behöver du INTE remiss till... tycker den privata där verkar minst sagt otrevligt...hon ska inte ta upp din tid med sina bekymmer det är ju för fan A och O när man jobbar med klienter/patienter...det första vi fick lära oss på utbildningen (läser till socionom) gaaaah...så frustrerande...
  • slemtorsk i din bralla
    hitcher skrev 2012-05-15 08:35:55 följande:
    Alternativet är att jag sätter mig på gynakuten kl 7 på måndag morgon. Har till och med en barnvakt som kan ställa upp då. Jag trodde att jag skulle kunna vänta lugnt i 10 dagar. Nu blev det 14 dagar till tiden på SöS och då brast det lite. Jag vill inte gå med ett återhållet missfall och mata mig själv med hormoner tre gånger om dagen. Bara helt frankt alltså. Bättre då att det går så kort tid som möjligt till bedömning och att det sen får blöda ut.
    jag förstår dig...jag är så glad att jag fick komma in på studs i tisdags, inga konstiga frågor eller tveksamheter, och det är väl självklart att om man fått missfall eller misstänker det så vill man ju inte gå med det i två veckor...och bara vänta, låter ju rent horribelt...
  • slemtorsk i din bralla
    hitcher skrev 2012-05-15 09:02:44 följande:
    Vecka 7+0 skulle ha varit nu på lördag. Om ett underverk har skett borde man kunna se hjärtaktivitet på måndag. Planen nu är att åka till gynakuten svintidigt på måndag morgon. Jag orkar inte längre. Och det känns inte bra att trycka i sig hormoner i onödan "bara" för att de inte kan skaka fram en tid åt mig. Jag gillar inte att söka akut när jag inte är typ döende, men jag pallar faktiskt inte längre.
    gumman...ååå vad jag önskar att jag var närmare dig då hade jag tagit med dig till närmaste gyn NU.. man måste faktiskt inte vara döende för att få en akuttid (jag förstår hur du tänker, jag är likadan, jag hade aldrig åkt in i tisdags om inte två av mina "kollegor" på min praktikplats beordrat mig att åka)

DU är värd att kollas upp och du ska inte behöva må så dåligt som du gör nu, du har helt rätt i din tanke kring hormoner också, snälla...gör dig själv och din man en tjänst..åk in NU så att du kan få en helg att landa i vad som än framkommer vid en undersökning
  • slemtorsk i din bralla
    hitcher skrev 2012-05-15 10:17:12 följande:
    Är 6+3 för tidigt att se hjärtaktivitet? Inte för att det kommer finnas någon. Men jag funderar på att åka in redan idag. Vill bara få det bekräftat.
    Det är nog precis på gränsen... men åk in.. jag tror att de kommer att se ett hjärta
  • slemtorsk i din bralla
    hitcher skrev 2012-05-15 11:02:11 följande:
    Både barn- och hundvakt fixade. Ska bara få i oss lite mellis, lämna bil****** på service så åker jag in sen.
    BRA jobbat vännen... håller tummarna för att du får ett bra bemötande och ett positivt besked....tänker på dig nu och väntar på uppdatering senare.//kram
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?