Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria71 skrev 2012-05-16 16:31:43 följande:
    Här sitter jag och funderar i min ensamhet, igen: hur räknar man ruvardag nu igen - är dag 0 dagen för ET? Även om man fick insättning på dag 5 från ÄP? Inte för att jag blir mer gravid för det, men det blir lite sysselsättning för hjärnan en stund.
    japp.. ruvardag räknas oavsett när man gör äggplock från dagen EFTER et... så dagen för ET är 0..

Tycker det är lite underligt för det är ju lite tid som går medan de ligger i värmeskåpet också men mitt hatobjekt till bm på Sahlgrenska talade om för mig att natuuuuren agerar inte olika bara för att vi ingriper så testdag var 14 dagar efter ET oavsett om äggen legat i värmeskåp 2, 3 eller 5 dagar...
  • slemtorsk i din bralla
    Maryhe skrev 2012-05-17 10:19:32 följande:
    Jo jag har fått upp stad och gata, bredbandsoperatör. Vill jag ha mer detaljerat så får jag betala. Men det är ju inte så svårt att lista ut vem som kan bo på den gatan...
    Säg inte att det är någon du känner?????????

FÖr det vore ju riktigt riktigt lågt..
  • slemtorsk i din bralla

Maryhe... det låter ju fruktansvärt... är det den mannen då tror du som skrivit i bloggen?

Jag har ju levt med en man som misshandlat mig psykiskt..och det tog mig 2 år efter separationen att ens förstå det, det var när en samtalskontakt på soc frågade mig rätt ut om han slagit mig och jag insåg att nej... han slog mig aldrig men han hotade med det- särskilt på slutet.......

Psykopat är han och vår son bor nu med honom för att han lyckades få socialtjänsten att tro på honom och skriva mer positivt om honom än om mig, tingsrätten ansåg ju oss båda vara lika bra men vägde över eftersom soc gjorde det...herregud sicka lögner den mannen fick utredaren att gå på, att jag var spelmissbrukare, ekonomisk brottsling, han polisanmälde mig för urkundsförfalskning pga en namnteckning på ett papper till försäkringskassan (under tiden vi var gifta- HAN skrev under men ångrade sig nog- som tur var trodde polisen på mig och lade ner åtalet), jag var sockermissbrukare och slog vårat barn.........soc i den ort jag flyttade till (jag var ju också fruktansvärd som flyttade något år efter skilsmässan... och ihop med en rullstolsburen också....) ville att jag skulle uppsöka kvinnojouren för stöd men jag vågade inte eftersom vårdnadstvisten var i full fart just då...

Nu när jag är gravid har han i två veckors tid suttit och talat om för sonen (7,5 år) att "du ska inte bli storebror, du blir bara halvbror och nu kommer inte mamma ha tid med dig längre när bebisen kommer så du får passa på nu för sen kommer du bara vara i vägen".....

GAAAAH KARLAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• slemtorsk i din bralla
    Victoria71 skrev 2012-05-17 14:52:43 följande:
    Maryhe, tack för att du ger oss en liten inblick i ditt liv. Jag förstår dig verkligen, och den mamma är nog ganska sällsynt som lämnar sina barn utan att ha försäkrat sig om att de får det bra, och att ha sett till deras bästa. Jag har en mamma som skulle ha mått bättre av att ta vara på sig själv lite mer; barn mår bra om de ser sina föräldrar må bra (inom rimliga gränser).

Tyvärr har jag börjat blöda. Kom inte o säg att jag ska hålla ut, TD imorrn men det här är kört. Känner mig så himla ledsen o vilsen. Och vilken tur att vi bokat in besök från vänner hela helgen, ja men DET var väl en skitbra ide!!
    näää inte du också...... nu får vi se till att få fler plus i tråden snart.....

Men du vet ju det där... att man kan blöda av medicineringen.. och att det är vanligt med blödningar vid ivf-graviditet.. och allt det där... eller hur???

Ska du testa ändå..?? Eller har du redan gjort det? Jag minns inte..
  • slemtorsk i din bralla

Såg att det efterlystes mediciner.. jag hade ingen av dem som efterfrågaes men jag har en förpackning suprecur, oöppnad med två flaskor i om någon behöver...bara hojta..

• slemtorsk i din bralla

ni som kan så mycket om kroppen och funktionerna som har med grav att göra.....

alla dessa finnar... .. finns det något som ni vet som inte är farligt för bebis eller mig... som man kan ta eller smörja in sig med som minskar dessa pubertala utbrott?

• slemtorsk i din bralla
    Victoria71 skrev 2012-05-23 11:04:44 följande:
    Hej Inanna! Hoppas du mår bra! Jag tänkte samla in info om vad folk i tråden ev. gjort annorlunda när det gått bra (eller förhållandevis bra) för dem i IVF-träsket. Vad säger du?

Och Slemmis, som också har en bebbe i maggen - har du något att bidra med som du känner att du gjorde annorlunda?  
    ......jag höll mig sysselsatt.. det är nog det primära faktiskt. Första försöket gick jag ju i skolan.. hade föreläsning 1-2 dagar/vecka och hade det ganska slött....

Inför andra försöket nu då så har jag praktik, jobbar heltid, går uppt tiiiiiiidigt på morgonen (4.30 senast) men går också o lägger mig tidigt.. (runt 20-20.30) jag gick ner en del i vikt inför..men är ju ändå överviktig med ett BMI straxt under 35 alltså gränsfall...

Sen mådde jag SKIT under behandlingen...på något vis var jag mer mottaglig för hormonerna tror jag...

Efter insättningen så tog jag det LUGNT... jag åt gott.. massor av glass som jag älskar, godis... jag unnade mig allt det jag dragit ned på för att gå ner i vikt... jag rörde väldigt lite på mig...inga långa promenader med hunden men det var främst för att hon var sjuk i samma veva... men jag är ju ingen människa som tränar eller så någon större skillnad vet jag inte om det var egentligen.

Tror det hade att göra med som någon skrivit tidigare att det var rätt cykel.. det var rätt tid att bli gravid...
  • slemtorsk i din bralla

Oj vilken dag....vaknade med smärtor...som små kramper i vänster sida av magen...tänkte inte på det så mycket förrän vid 10 då det kom blod...ringde gyn och fick en tid kl 13...väl inne får jag veta att förra gången jag var inne så hade läkaren sett två uppklarningar, hon misstänkte tvillingar, men det så hon inget om hon bara skrev det i journalen. Nu kunde läkaren se vad ena uppklarningen var vilket troligen är orsak till smärtorns..ett myom..ofarligt enligt honom och inte orsak till blödning...han såg heller inte varifrån blödningen kom. Väl hemma googlade jag lite och fick fram att myom visst kan orsaka små blödningar.....jag vet inte....vet ni? Hade inget myom sist jag gjorde vul i april..meeeeeeen vi fi k oxå se och höra ett starkt fint hjärta....nu var det en läkarkandidat som gjorde undersökningen men han menade att man räknar ut grav.tid från ET och inte äggplock...det skulle innebära att jag är på 6+4 nu och inte 7 som jag trott...det stämde väl med storleken oxå....då är bf helt plötslig 6/1 vilket är min avlidna mammas födelsedag. Läkarens handledare var med och hon skojade lite om att det nog är en envis tjej där inne

• slemtorsk i din bralla

men jag funderar... var det läkaren som var lite virrig eller har jag räknat galet.. för jag räknade äggplocket som ägglossning, alltså vecka 2+0 men han räknade ET som 2+0, storleken på fostret (eller kallar man det embryo fortfarande) stämde med 6+4 (alltså hans uträkning) så då blir det väl så iaf...eller?

• slemtorsk i din bralla
    Lillstoran skrev 2012-05-25 13:09:28 följande:
    Så nu är blodproven klara och jag är konstaterat GRAVID!! Ultraljud om drygt 2 veckor.

Så nu är jag gravid igen, det var mindre än 1 år sedan sist. HjärtaHjärta
    hääärligt.. grattis
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?