Victoria71 skrev 2012-05-23 11:04:44 följande:
Hej Inanna! Hoppas du mår bra! Jag tänkte samla in info om vad folk i tråden ev. gjort annorlunda när det gått bra (eller förhållandevis bra) för dem i IVF-träsket. Vad säger du?
Och Slemmis, som också har en bebbe i maggen - har du något att bidra med som du känner att du gjorde annorlunda?
......jag höll mig sysselsatt.. det är nog det primära faktiskt. Första försöket gick jag ju i skolan.. hade föreläsning 1-2 dagar/vecka och hade det ganska slött....
Inför andra försöket nu då så har jag praktik, jobbar heltid, går uppt tiiiiiiidigt på morgonen (4.30 senast) men går också o lägger mig tidigt.. (runt 20-20.30) jag gick ner en del i vikt inför..men är ju ändå överviktig med ett BMI straxt under 35 alltså gränsfall...
Sen mådde jag SKIT under behandlingen...på något vis var jag mer mottaglig för hormonerna tror jag...
Efter insättningen så tog jag det LUGNT... jag åt gott.. massor av glass som jag älskar, godis... jag unnade mig allt det jag dragit ned på för att gå ner i vikt... jag rörde väldigt lite på mig...inga långa promenader med hunden men det var främst för att hon var sjuk i samma veva... men jag är ju ingen människa som tränar eller så någon större skillnad vet jag inte om det var egentligen.
Tror det hade att göra med som någon skrivit tidigare att det var rätt cykel.. det var rätt tid att bli gravid...