• sushikatten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Näää jag markerar texten och sen kopierar(ctrl + c) och klistrar(ctrl+ v) in men har förstått att det kan krångla ibland för vissa.

linköping68 skrev 2010-10-04 21:56:00 följande:

Tack för fixandet.
    Men hur gör man egentligen? Jag kan inte kopiera i texten och klistra in i inläggsrutan. Kan inte heller citera inlägget och kopiera och börja om? Inte sitter man och skriver om listan för hand?

Jag trycker på citat märket brevid den rosa handen där personen har skrivit och då kommer det i din svarsruta. Men du kanske gör så här och det bara krånglar ändå!  kolla imorgon igen iså fall!
  • sushikatten
    Fjällsippan skrev 2010-10-04 22:24:23 följande:
    Hej, får jag vara med här? Min son kom på 10:nde försöket (4 ET/6 FET) när jag var dryga 40. Nu är jag 42 och är mitt uppe i syskonförsöken (har gjort 3 misslyckade ET). Nu hoppas jag på att få äl-stegring imorgon och FET i nästa vecka.
    Välkommen Fjällsippan! Vilken resa ni har varit med om. Var inne på din sida. Vi går igång själva med 4 försöket och kommer att kämpa vidare.
  • sushikatten

Turlid: Näää det ska helst vara ganska färska spermier i påsen om man får säga. När man gör ivf så vill kliniken att man ska ha gjort det minst 3 dagar innan. Det är inte alltid man känner för det och jag brukar påminna min man att du vet att det är snart dags.  Ja och helst varannan dag men vem orkar rikftigt så varje månad. Vi känner som du att orken inte alltid finns där. Samtidigt kan jag blir lite sur på mig själv att vi inte har försökt mer varje gång. Det har inte varit panik men nu känner jag det smått komma.

• sushikatten

Underverket06: angående frågan på hur vi bekostar försöken. Vi sparar hela tiden och som tur är så har vi inte några stora utgifter och har möjlighet att lägga undan en heldel om man vill. Vi har lagt undan ungefär mellan 10-15 tusen i månad den sista tiden men vi har även tagit pengar från huskontot. Vi har gjort 3 ET och 2 FET. 30tusen*3 + 10 tusen *2 =110 tusen. Ett försök gjorde vi något avdrag via min mans jobb. Förmånsavdrag. Jag försökte få igenom det på kommunen men det funkade inte. Nu kör vi på en fjärde gång så ja pengarna rullar. Det är det värt!

Turlid70: Förstår att man blir besviken men det är inget ni kan göra nu. Mys i kväll och funkar det inte så har ni FET. Tänk så skönt att slippa göra ET.

Dallas: Rekommenderar Calanderska. Känner att det lyssnar mer och lägger mer tid på varje besök. Bättre VUL maskiner och bättre uppföljning med vul inför varje försök. IVF kliniken gjorde bara en VUL inför ÄP och då var inte äggen mognad när det togs ut. Endast ett och inget vidare kvalite på den heller. Fick ändå betala fullt pris. Sen lite andra grejer.

• sushikatten

Näää för min del är det ingen sex heller vid ruvning! Och jag vet inte om jag vågar de första 12 veckorna heller.

• sushikatten
    Inanna Li skrev 2010-10-11 13:55:03 följande:
    Jo, jag hoppas det men samtidigt vågar jag inte ta ut något i förskott! Jag har ju erfarenhet av  skengravidsymptom tidigare. Det som är mest hoppfullt är att jag ju har passerat min BIM med ca 5 dagar Glad!

Håller tummarna inanna68. Och det är precis som du säger du har passerat BIM 5 dagar. Låter jätte lovandes.

underverket 06: Bry dig inte om din chef och fortsätt att tänka på dig själv. Jag är själv lärare och tror inte att i år finns speciellt mycket att dela ut. Det blir väl max 2% i vilket fall som helst. Skönt att du kan tänka pådig själv. Jag försöker mer oc mer tänka på mig själv. jag går med ständigt dåligt samvete när jag är borta från skolan. försöker lära mig att inte bry mig.  Det är tufft med IVF och jag känner faktiskt att det är skönt att chefen vet vad jag sysslar med plus några arbetskompisar.

Linköping68: Välkommen tillbaks och det är precis som du säger jag känner att jag får massor av kraft från alla här. Vet faktiskt inte hur jag skulle klara mig.

• sushikatten

Inanna68: Jag säger Grattis ändå för med de här symptomer kan man inte vara annat än gravid och nu har du gått över tiden då du skulle ha mens. På min klinika tester vi redan efter 14 dagar så det är självkliart du kan testa nu. Jag har aldrig testat senare än dag 8. Håller alla tummarna och tår;))))

underverket 06 skrev 2010-10-16 10:43:23 följande:
    Turlid70: Jag testade negativt på ruvardag 13 o idag är det ruvardag 15. Ska testa imorgon igen på riktiga dagen. Chansen finns ju än.

underverket du kan vara en låghormonare och man vet aldrig. det är som någon sa här så länge mensen håller sig borta.

Vinkar till ALLA!

• sushikatten

Man är ju ruvare nu!

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***SPRAYAR***
    Fahlvik, IVF nr1, ÄP v42-43 ???????, bor i ???

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
    SushiIVF 4ET 13/10 TD 27/10
    ***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Inanna, IVF nr 1, FET försök 1, 42 år, bor i Göteborg, BF 110616

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    dallas, 37 år, inväntar syskonförsök till våren, bor strax söder om Göteborg

• sushikatten

suss74: Ja ruvningen är en mardrömsresa och vad man letar efter symptom. Jag har haft så många olika symptomer så jag vet inte längre viliken är det som känns rätt. Eller det finns inget rätt elelr fel. Jag hade ÄP i onsdags och är väl på ruv 6 idag. Ja vad känner jag lite ont i brösten. De är lite ömma och har svullnat upp lite. Känns i alla fall annorlunda än de andra gångerna. Lite ont i äggstockarna och känner lite molvärk. Inte trött och inte kissnödig men lite för tidigt kanske? Vet inte. Vi får hålla tummarna!

Innana68: Det är växtvärk så klart! Det ska kännas så säger de som vet. Vad hade du för symptom när du ruvade kring dagarna 6 och lite framåt? kommer du ihåg?

Jag pluggar just nu och har slutexamination på en kurs imorgon och har hur svårt som helst att koncentrera mig. Tre redovisningar på två dagar. puhhhhh

Vinkar till Er andra;)))))

• sushikatten

Skruttefia: Vad underbart och det är precis det man önskar att det kan hända! Super grattis!!!!;)))) Och självklart tycker jag att du kan göra tidigare VUL om du är orolig för missfall. Har du kollat med trombyl?

Inanna: Håller tummarna för VUL!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?