• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

ellibelli skrev 2012-05-05 18:29:13 följande:
    svårt att se :/ brukar din mens vara sen bara ändå?

ja nu det sista så ahr det krånglat rejält. fick ju abrn i aug o de första månaderna kom mensen var 3:e dag sen hoppade mensen över en månad o en annan gång var den försenad 2 veckor så :(
    men mensen ahr inte kommit än o inga mer brun/rosa flytningar heller. konstigt men den borde komma imorgon. brukar inte få sånna flytningar så länge innan mensen bara några timmar innan o nu har det gått 1,5 dygn
  • alexander2011
    karamellflickan skrev 2012-05-05 22:20:04 följande:

Jag hängde inte riktigt med, har du haft regelbunden mens sen du fick pojken? När var det senast och hur många månader på raken var det i så fall? Jag vet, jag är lite frågvis

3 månader sen blev den oregelbunden
  • alexander2011
    Marie-anne skrev 2012-05-06 02:19:42 följande:
    alexander2011, nej inga barn sedan förut, jag har velat ha ,men man har ju vart tvungen och rätta sej efter alla som hela tiden sagt man måste vänta, och när jag äntligen får det jag vill, nepp! jag vet faktiskt ej vad som hände han vill ej diskutera det och säger bara att han ej litar på sej själv, jag tror nån skrämt han, men dum som man är, trånar man iaf
    man ska inte gå så mycket efter vad andra tycker o tänker, det ahr jag alltid sagt:S han kanske fick kalla fötter :(
  • alexander2011

mense kom inatt, har en satans mensvärk :( men SKÖNT att den äntligen kom

• alexander2011

en sak som är lite pinsam men är det fler än jag som får fruktansvärt ont i underlivet då man har mens, lixom värker. har känt så sen förlossningen o kan inte minnas att det kändes så innan.

• alexander2011

ok tjejer tack  för svaren :S har inte haft så innan, slog mig nu de sista gångerna då mensen kom att det värker. har ju inte haft så innan förlossningen s¨å det avr därför jag undrade. konstigt igentligen men då asså full naturligt.
    tycker det gör ondare än mensevärken bara. blir ipren o soffläge en stund

Ni andra. hoppas ni får fina plus och vi andra som har fått besök av tand röd, snälla ge oss plus nästa månad ist SoligHjärta MER PLUS I TRÅDEN!!!!   

• alexander2011
    Gummsan skrev 2012-05-06 20:01:01 följande:
    När både jag och syrran har mens känns det som om det är ett huvud påväg ut. As ont. Speciellt om man stått upp mycket.
    hahhaa, precis så ja, värker som fan :S inte ens iprenen hjälper men en får väl stå ut helt enkelt. Fan det är inte lätt o vara kvinna!! 1 gång i månaden mensen o då blir en omvänd till en hormonkossa o sen blir det inte lättare för det. sen alla krämpor när en är gravid och då oxå en massa hormoner som är jobbiga+ smärta men HELT KLART värt det när den lille kommer til världen.
    OM männen bara kunde få ta över pmsen en månad o veta hur det känns o föda barn!! då hade vi nog fått mer förståelse o de hade nog klagat 20 ggr värre hahahaha 
  • alexander2011
    Es Mamma skrev 2012-05-06 20:17:41 följande:
    Alltså jag blir inte klok på det här med ÄL. Vad jag läst så är ägget befruktningsbart i 24 timmar, och det tar 10 timmar för spermierna att ta sig till äggledaren, då borde det vara för sent med sex när det gått mer än 14 timmar sedan ägget släppte?
    Hade ÄL runt 18-21 igår. Hade sex vid midnatt i fredags och idag runt 19-tiden. Då borde det inte bli något av det senaste sexet iaf (ca 24 timmar efter ÄL). Tänker jag rätt?
    nja, efter positivt ägglossningstest så släpper ägget 12-48 timmar efter positivt test va? och sen är ägget fruktbart i 24 timmar så nä du har nog prickat in rätt bra. spermierna kan ju leva i flera dagar i gynsamt miljö eller? jätte krångligt det där.
    asså 10 timmar!! vad bra då fick jag reda på nått nytt. har faktiskt undrat hur lång tid det tar för simamrna o nå fram
  • alexander2011
    Niicesara skrev 2012-05-06 20:33:35 följande:
    Måste fråga Er experter igen. ;)

Vad går dom efter på RUL? När ägget befruktades? När ägglossningen var? Eller när ägget fäste?
    Borde det inte vara när ägget blev befruktat? Läser på olika sidor och vissa påstår att man blir flyttad på RUL för att dom går efter när ägget fäste. Får inte ihop det riktigt... Bebisen börjar ju bildas så fort ägget är befruktat ju.
    Mina tidigare ultraljud har sagt samma datum vilket betyder att det stämmer bra med den dagen jag hade ägglossning.
    Tror Ni att jag kommer bli flyttad på RUL då med tanke på 2 ultraljud som säger samma datum för förlossning?
    Samt att man såg hjärtat i vecka 5+2 ( eller 5+3)
    Läser om andra som blir flyttade flera veckor eller till och med en månad.
    Vet att det slår på +-2 veckor och att bebisen tittar ut när den behagar.

Ni som vet när Ni hade ägglossning, blev Ni flyttade på RUL?

dom räknar ut från den dagen då äggget blev befruktat men, ja du?? ändå är man på mensens första dag i v4+0 asså räknar bm att man är gravid rent ut sagt innan ägget blev befruktat hahaha. så när mensen var ex försenat 2 veckor från äl på mig så var jag i vecka 4+0 om jag har 14 dagar mellan äl o mens men enligt bm är jag då i vecka 6+0. du kommer bli tokig på det där
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester