• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Es Mamma skrev 2012-05-06 20:39:04 följande:
    Alex jag fick utslag på ÄL-test vid 19-tiden i fredags och starka(!) smärtor igår som började vid 18 så då måste ägget ha släppt då med andra ord (eftersom det är vätskan som ofta orsakar smärtan www.hemmetsjournal.se/Experterna/gynekologen/.../). Så dagens sex är ju 25,5 timmar efter ägget släppt, alltså försent. Men sexet i fredags blir 18 timmar innan släpp så jag litar på att de simmarna gör sitt jobb ;)

nja, båda gångerna kan ha lyckats beroende på hur lång tid det ahr tagit för dig innan ägget släpptes. men hur som helst har nån av gångerna prickat in rätt. nu är det bara o hoppas att det tar sig :)
    det är en hel vetenskap det där jag. håller med humlan123123 
  • alexander2011
    humlan123123 skrev 2012-05-06 20:26:07 följande:
    Fast det där kan man läsa olika om vart man än läser.....det kan gå fortare och det kan ta längre tid.. men sen läste jag nånstans att det tar minst 12 timmar för spermierna att "bli redo" att attackera ägget rent fysiskt vare sig dom är på plats eller inte... nåt med att dom förändras inuti kvinnan, jag vet inte, läste inte så noga.... är ju en hel vetenskap det där o tror man på allt man ser o läser skulle man ju inte ha nåt hopp kvar
    hahaha, ja verkligen en vetenskap kan man säga
  • alexander2011
    Amazed skrev 2012-05-06 20:40:02 följande:
    Testet är taget nu ikväll, för nån timme sen.. Bara jag som faktiskt ser ett streck utan att behöva vinkla skärmen och så?

asså visst jag ser och jag hoppas. ta ett test till imorgon för det finns en del färgrester efter sträcket :S GE inte upp. ska hålla tummarna
  • alexander2011

varför ska man bli sååå svullen om magen när man har mensen, ser ut som om jag skulle vara gravid varje gång hahahaha. är det pga vatten? finns det nått som kan hjälpa?

• alexander2011

satt o räknade tillsammans med min vännina o vi går fasen in i 8:e försöket denna månaden Gråter

på råga till allt så åker sambon bort den 16:e. jag har antagligen äl den 18-19 ungefär o mannen kommer hem natten mellan den 19-20. så denna månaden är det nog kört för oss :( 

• alexander2011
    Mini Léonie skrev 2012-05-07 17:50:06 följande:
    Alex:
    Vill sambon igen? Har för mig att du skrev att han sagt att han ville vänta. Hoppas han ändrat sig
    både ja o nej eller jag vet inte hur jag ska förklara. han vill ju SÅ gärna o har mer inställningen att blir det så blir det men samtidigt att vi borde IGENTLIGEN vänta tills han har fått nått fast. vissligen kan jag hålla med men hur kan man knuffa undan längtan o väntan på att skaffa en till. sist så väntade vi i 4,5-5 år inann vi bestämde oss och jag vill INTE gå igenom det igen. det avr så jobbigt 
  • alexander2011

amazed: låter som du garanterat skulle kunna vara preggo. kanske bara är tidigt för dig o testa än. har du tagit ett test idag. isf har jag missat den :S

swea och jennie: är sååå glad för eran skull, KÖP INGEN ANGELSOUND. jag tror bara att det kommer stressa mer än göra nytta. var sj i tankarna att skaffa en men näää, skippade det ist 

• alexander2011

amazed: håller med starbaby. fastän jag så gärna vill se ett sträck så ser jag tyvärr inte det ÄN!! MEN än finns det gått om tid. du är ju enbart på bim-4. hoppas få se ett sträck snart

• alexander2011

amazed: jag är värdelös på att trixa men försökte iaf men det ser tyvärr ut som en skugga. kan ana nått väldigt svagt. menjag hoppas det blir tydligare snart, ge inte upp Solig
  • alexander2011
    TessLiihten skrev 2012-05-07 23:35:07 följande:
    Gjorde ytterligare ett ältest nu ikväll. För typ en halvtimme sedan. Det sr starkare än det imorse. Och jag och mannen har myst på nu både igår morse, dagen innan det och nu ikväll. Får hoppas att det tar sig.
    Ska till Lalandia på torsdag med min man, vår son, svärföräldrarna, svärfars mamma, Rasmus gammelmorfar och gammelmormor. Ska bli skönt att komma bort lite och få annat att tänka på. Då går dagarna fortare också tills man kan testa sig.

perfekt!!! då får vi hoppas att det blir nått Soligåhhh vad skönt det lät, passa på o njut!!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester