• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Liiina89 skrev 2012-05-07 23:37:14 följande:
    Hur ofta har ni sex runt ÄL??

Varje dag? Varannan dag?
    Om varannan dag; Gör ni så nu har sex den dagen ni har ÄL eller blir det dagen innan och dagen efter?   

om vi har varannan så är det dagen innan och efter. annars brukarvi i regel ha sex varje dag. sist ahde vi det i ca 10 dagar o det avr runt äl men inte blev det nått för det :(
  • alexander2011

föresten jag glömde berätta. ni vet att mina tester har sett knepiga ut varje månad.
    jag ringe o pratade med gyn om detta idag o de kunde inte ge mig nån direkt förklarning på detta utan att OM jag får så igen så ska jag till bm o ta ett test. tror ni man blir klokare för det? mensen e så gott som slut. har bara flytningar idag!!! retar mig bara på att ev blir det ingen bebis denna månaden heller 

• alexander2011
    Amazed skrev 2012-05-07 23:38:24 följande:
    Tack för att du tog dig tid :) Inte ger jag upp inte, jag är så nyfiken av mig så jag tycker det är lika spännande varje morgon.. Och skulle det mot förmodan inte vara en hoppsan därinne, så bryter jag inte ihop heller eftersom det inte var planerat (det kom väldigt oväntat det här), visst hoppas jag myyycket att jag ska få ett positivt grav.test och jag skulle bli lite (mycket) besviken om så inte var fallet.. Men ja.. Äh jag vet inte, hoppas du förstår vad jag vill få sagt, haha.
    jadå jag vet precis hur det är. så känner jag varje månad. men vi ahr verkligen försökt. med äl tester, kosttilskott o haft sex runt äl men nu är vi inne på 8:e försöket :( detär kanske inte mycket men när man väntar varje månad på att bli gravid så är längan lång :(
    första gången jag blev gravid(abort) så blev jag gravid 1:a gången vi ahde sex, 2:a gånge jag blev gravid, 3:e försöket o nu...nu vet jag inte hur lång tid det tar :(

vi får hoppas ditt blir ett +. ska försöka hänga med i tråden   
  • alexander2011
    Amazed skrev 2012-05-07 23:43:08 följande:
    Men varför ska du ta ett test hos bm för?

för o se om jag får lika knepiga "sträck" som jag har fått innan fastän det inte har varit nått. asså jag vet inte :S de tycker att det är konstigt att jag har fått svaga sträck flera ggr o sen är det inget. mensen är ju så oregelbunden verkar det som. om ex äl är på dag 14 så kommer inte mensen alltid på dag 16 som den brukar annars utan det kanske dröjer nån vecka till innan den kommer.
    i okt,nov var den regelbunden,dec 2 veckor sen. jan som vanligt sen hoppade den över i feb o kom i mars men jag hade äl med 28 dagar mellanrum ungefär. jag förstår mig inte riktigt på min kropp. hur lång tid ska det igentligen ta innan mensen är något regelbunden efter en förlossning. grabben är trots allt 8,5 mån nu 
  • alexander2011
    Jess86 skrev 2012-05-07 23:47:33 följande:

Födde inte du barn i augusti i fjol? Det kan ta lite tid att få igång ägglossningen, speciellt om du ammade, gjorde du det?

alex är flaskbarn. jag kunde inte få igång mjölken o han tog inte bröstet  så det avr en ständig kamp o stressigt så nää. jag har inte ammat på 7,5 månad
  • alexander2011
    Amazed skrev 2012-05-07 23:48:34 följande:
    Kan tänka mig det, att väntan är lång när man verkligen försöker.. :S Hur länge är det man "måste" försöka innan man kan få någon hjälp/utredning?
    1 år tror jag o jag vet inte om man kan få hjälp så lätt. jag har blivit gravid 2 ggr med sambon o de prioritetar väl i första handen de som inte har barn sen innan tror jag. tänkte jag ska ringa o fråga om jag inte har blivit gravid inom 1 år. skadar inte iaf
  • alexander2011
    Liiina89 skrev 2012-05-07 23:51:13 följande:

Vi hade sex varje dag förrförra månaden men en bekant till mig sa att man inte ska ha sex varje dag för spermierna är dåliga då ?? förra månaden hade jag ingen ägglossning och fick veta av samma bekant (hennes bm sa till henne) att det är vanligast att man bar ahar ägglossning 10/12 månader =(
    det med äl har jag för mig att bm oxå har sagt till mig att man inte har det alla 12 månaderna :( och även att man ska ha sex varannan dag men om det är som de säger att det tar 10 timamr för spermierna o nå fram o ägget släpper 12-48 timmar efter älutslag hur lätt är det då att pricka rätt??
    det är en hel vetenskap det där.
    om man har sex varje dag så blir spermierna kvalite sämre eller är det att de blir slöare<+ minns inte. rätta mig om jag ahr fel  
  • alexander2011
    Amazed skrev 2012-05-07 23:51:42 följande:
    Jaha okej.. Ja det kan ju ta ett tag för kroppen att ställa om sig och komma igång igen. Men då är det kanske bra att du får gå till bm och göra ett test där och se hur det resultatet blir.

ähh nä det struntar jag nog i. det blir när det blir. bara så frusterarnde att flera tester har visat ett rosa sträck o sen är det inget, iaf för mig :( hur svagt det än är så ska det ju vara ett plus. stickorna ska inte reagera på nått annat än hcg. frågade om det kunde visa svagt positivt av nått annat, eller en sjukdom men så är det inte.

hon sa även att jag kan ha hormoner kvar i kroppen sen jag avr gravid sist mend et får jag inte ihop. de som har ex fått missfall har ju inget hcg i kroppen efter ca 8 veckor så varför skulle jag ha det? 
  • alexander2011
    Liiina89 skrev 2012-05-07 23:56:15 följande:
    Det är precis så jag också fått höra... Usch vad mycket som ska stämma =/
    jag vill ha en on-off knapp istället! =p 
    hahaha, eller hur. tänk vad lätttare det hade blivit!!Solig
  • alexander2011
    Amazed skrev 2012-05-07 23:53:07 följande:
    Precis.. Alltid bra att ringa och höra sig för vad som gäller. Jag hoppas verkligen att ni snart får se ett plus på stickan!
    tack. det hoppas vi med men det får ta den tid det tar helt enkelt
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester