• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Josefina85 skrev 2012-05-20 16:33:27 följande:
    Hoppar in här! Har inte så mycket erfarenhet av varken tester eller att vara gravid, så jag skulle gärna vilja höra lite åsikter.

Har BIM idag och det är inte morgonurin. Man ser ju två streck, men enligt bruksanvisningen (köpt testet på billiga-tester.se) ska ju teststrecket vara lika starkt som kontrolltestet. Har inte så mycket symptom förutom att jag sedan igår har haft ont/kissnödigkänsla längst ner i magen, inatt så illa att jag inte kunde sova. Och så att mensen varken kommit eller haft några spottings vilket jag brukar få någon dag innan.

Vad tror ni?? :)

är det ett gravtest eller äl test?
  • alexander2011

aha, det är ett gravtest :) ISF säger jag GRATTIS hahaha. läste nu att du har bim idag

• alexander2011
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-20 16:42:02 följande:
    ser ut som ett Gravtest men grönt??? Jag har sånna men där står det tydligt HCG på stickan svårt att se på denna bilden.

ÄR det ett gravtest så är det iaf positivt...
    ja e det inte sånna som det står hcg på för om så är det solklart positivt
  • alexander2011
    Meeee skrev 2012-05-20 16:42:54 följande:
    Fick gravid 1-2 veckor på cb digital allderless nyss... NU kom lyckan på riktigt. Började nästan gråta när jag visade det för sambon
    GRATTIS Solig
  • alexander2011
    Josefina85 skrev 2012-05-20 16:46:09 följande:
    vad liten bilden blev, här kommer en bättre. Och ja det står hcg på :)

Tror ni

verkligen det är posivitvt??  i så fall är jag lyckligast i världen, har försökt i 7 månader, fått PCO konstaterat och gjort två försök med pergotime :)))
    klart det är positivt :) jätte grattis :)
  • alexander2011
    Josefina85 skrev 2012-05-20 16:52:22 följande:
    haha nu när ni säger så vågar jag nästan tro på det själv, tror man kan höra mitt hjärta bulta i hela huset! tror dock jag provar clearblue digital imorn (om inte mensen olyckligtvis skulle komma) innan jag vågar säga nåt till sambon :) efter många månader med besvikelser ska det till mycket innan jag vågar hoppas på riktigt..

grattis meee :D 

du kan no ta ett clearblue digital idag :)
  • alexander2011
    Josefina85 skrev 2012-05-20 16:57:17 följande:
    får väl kanske göra det ikväll om jag vågar. Känns sjukt läskigt bara, med dem blir det ju så definitivt med gravid eller ej gravid. Kommer börja grina oavsett resultat ;) tack för värmande ord!

förstå det minns sj då jagvar gravid sist o skulle ta ett test senare. var livrädd o få negativt då hihi. men jag kan garantera att det kommer stå gravid 1-2 och OM det inte skulle göra det så beror det på att det är förtidigt för att visas påd en digitala men jag tror inte du behöver oroa dig. är sj inne på 7:e el 8:e försöket o längtar såå efter ett plus
  • alexander2011
    nån som kan svara skrev 2012-05-20 16:55:14 följande:
    har sån jävla dålig kamera så blir inget utan ljuset men på det nedersta syns det i verkligheten:)

ok, fortsätt o testa så ska du se att det ev kommer bli starkare :)
  • alexander2011
    Josefina85 skrev 2012-05-20 20:04:48 följande:
    åh herreguuuuud, du hade precis rätt! Hade inte tänkt testa, men efter era svar här tog jag mod till mig och tog CB digitalt som visar Gravid 1-2!!! så galet underbart, trodde aldrig det skulle vara min tur!

Lycka till för dig, jag vet ju preciiis hur det känns när man gör försök efter försök, men uppenbarligen så går det till slut! Bara hoppas att det går ända fram :) 

AHHHH GRATTIS se ja sa ju sa ju det :) ditt test var soppas starkt så det borde visa minst gravid 1-2 Solig

Tack så mycket. jo vi hoppas varje månad men nu börjar det bli tröttsamt med alla tester av äl tester o gravtester så nu bestämde vi oss för att inte använda äl tester o så ska jag vänta med gravtester tills bim eller tidigast bim-3 ungefär.
    den 25:e har jag oxå bestämt mig för att sluta röka! har mentalt försökt att förbereda mig i flera veckor. ska köpa plåster o se om det funkar och så ligger en bok o väntar på mig att hämtas ut. äntligen rökfri tror jag den hette.  
  • alexander2011
    idealisten i mig skrev 2012-05-20 21:29:11 följande:
    Vad säger ni? ÄL-test på dag 14, så det borde börja bli dags -men är inte linjen lika stark bara på ena sidan?

ja du :S önskade att jag kunde hjälpa dig. tror däremot inte att det är positivt eller jag vet inte. är sträcket längst ut lika starkt som den andra för en del äl tester när jag ahr haft äl har sett ut så då det har varit positiva. färgen har inte varit jämnstark på hela testet
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester