• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Elsapelsa11
    Björnmossa skrev 2013-05-24 10:25:51 följande:
    Blir ingen decemberbebis för mig heller. Men nu bådar det gott för er andra för fler missfall borde det inte kunna bli här i tråden . Lycka till alla!
    Beklagar! Rynkar på näsan Så tråkigt!
    kram 
  • Elsapelsa11
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-24 10:57:22 följande:

Jag tror säkert det går bra för er denna gång=) Ni har ju fått se den lill* och det har ju sett bra ut? Tiden går snaaabt, kan inte fatta att jag går in i v.14 nästa vecka helt sjukt!

Alltså min mage har VERKLIGEN blivit mindre...måste ha varit svullnaden som lagt sig. Är inte lika (hård/trög) i magen längre heller....ursäkta infon;=)

Igår hände nåt helt fantastiskt när vi skulle sova. Jag låg på rygg och maken frågade om det rörde sig därinne, jag har ju känt bebis ett litet tag nu och just då var det lugnt, men så plötsligt kommer några tydliga buffar och maken lägger dit handen och PUFF kommer starkaste buffen hittills och han kan känna den! fatta lyckan!!       
    Det här med magens storlek alltså... Den får gärna börja växa lite på riktig snart... Och fosterrörelser! Längtar!
  • nyttliv85

Hur e det med era symtom nu? Jag gick in i vecka 15 igår, och symtomen börjar avta... är detta normalt? Vet att jag egentligen inte borde oroa mig, men man gör ju det ändå, så fort något e annorlunda...

• babylängtan20
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-24 10:57:22 följande:

Jag tror säkert det går bra för er denna gång=) Ni har ju fått se den lill* och det har ju sett bra ut? Tiden går snaaabt, kan inte fatta att jag går in i v.14 nästa vecka helt sjukt!

Alltså min mage har VERKLIGEN blivit mindre...måste ha varit svullnaden som lagt sig. Är inte lika (hård/trög) i magen längre heller....ursäkta infon;=)

Igår hände nåt helt fantastiskt när vi skulle sova. Jag låg på rygg och maken frågade om det rörde sig därinne, jag har ju känt bebis ett litet tag nu och just då var det lugnt, men så plötsligt kommer några tydliga buffar och maken lägger dit handen och PUFF kommer starkaste buffen hittills och han kan känna den! fatta lyckan!!       
    ja i v7'(6+1) såg vi ju ett hjärta ticka :) så känslan i magen är bra men ibland kommer flashback bilder från sist :S
  • AnnaKaffekanna
    nyttliv85 skrev 2013-05-24 21:01:28 följande:
    Hur e det med era symtom nu? Jag gick in i vecka 15 igår, och symtomen börjar avta... är detta normalt? Vet att jag egentligen inte borde oroa mig, men man gör ju det ändå, så fort något e annorlunda...

Är själv i vecka 11 och har fortfarande inte kännt något symptom direkt. Det första jag märkte var att mensen var sen bara.. Det enda är väl isåfall att jag är aningen mer lättirriterad. Har till och med gått ner 3 kg sen jag blev gravid. Har dock inte samma aptit som innan men har inte mått illa eller så.. Men borde man inte gå upp istället?Obestämd Blev visserligen så här även när jag väntade min son.Glad
  • MissKaos

Spökvevckorna är gär!

nyttliv85 skrev 2013-05-24 21:01:28 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mallabralla

Går in i vecka 12 idag, fortfarande illamående och rejält trött, hoppas det går över snart, verkar ju som många här har börjat må bättre, låter lovande!

• Felinne

är i v.10+1 idag. mår ganska kass tycker jag. fortfarande ingen direkt aptit även om vissa saker ibland kan kännas gott (den första minuten jag äter det åtminstone). är på semester just nu och hatar det. jag kan inte äta vad jag vill när jag vill utan måste hela tiden anpassa mig till flygtider och annat skit. tråkigt att inte kunna njuta så mycket av semestern liksom. kan bli illamående när som helst på dygnet eftersom jag inte kan äta när jag vill vilket igår kväll resulterade i att jag låg och hulkade på toaletten med första halvan av kvällsmaten (tur att vi hann ut från restaurangen säger jag bara!) dessutom har jag dålig samvete för att jag bara kan äta "smaklösa" grejer vilket betyder att min man också måste äta på "smaklösa" restauranger och att han hela tiden tvingas lyssna på mitt gnäll om "jag är hungrig men jag vill inte äta", "jag behöver gå på toa" och "jag mår illa". 

ledsen att jag låter så negativ, men är bara så himla besviken på att behöva må dåligt när jag är på semester. det positiva är dock att det ska bli jäkligt skönt att komma hem Glad

• pyysen

Hej! Är det okej om jag också hoppar in här? (Är ny på familjeliv) Jag är en finlandssvensk kvinna på 23år som är bosatt i Österbotten. Dethär är min första graviditet så det finns många många frågor och ni bland annat har lungnat mitt oro ibland när man läser här. :D Är tillsammans med Min sambo/fästman/Pappa till barnet sen 6 år tillbaka. Och är i v.11+6 idag. Den 31:a maj skall vi på vårat första ultraljud vilket också är datumet när min fästman och jag blev ihop. Så vi firar vår årsdag på bästa sätt. :D

• Plopps80

V 13 idag. 12 fulla veckor. Är deprimerad och mår illa ibland. Fryser mindre men får när jag är riktigt trött som frossa obehagligt.

Svar på tråden December bebis 2013