• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MariaOchNiklas
    Jag jag skrev 2013-05-23 21:22:18 följande:
    shiit kvinna!! är du säker på att det inte är flera? :D

Tycker hon har fin mage. Men vet att man inte vill höra att man har stor mage å frågan om det är 2. Tyckte inte det va kul när jag väntade min 1a. Vad kommer man få höra när det nu är 2a??? Alla är vi olika.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • babylängtan20
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-23 09:33:14 följande:

Nu har jag gjort KUB:UL fast utan att göra KUBtestet. Men hon sa att nackspalten var normal...
    En SÅÅÅÅÅ söt liten bebis som sprattlade runt därinne...på slutet, först sov den...hihi. Vi tyckte verkligen att vi såg en snopp flera ggr. Den första Juli i v.17+6 har vi RUL då vet vi säkert;=)
    Åh vad underbart det är att göra UL och få se den lille därinne...
    Blev flyttat en dag från 1 december till 2 december...
    åh sån liten minibeebis :) kul härligt :) längtar till vårt kub nu börjar dock redan bli nervös med tanke på förra grav slutade i et ma :S
    idag är det 18 dagar kvar till KUB :D
  • MissKaos

Ytters säker.

Jag jag skrev 2013-05-23 21:22:18 följande:
    shiit kvinna!! är du säker på att det inte är flera? :D

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tack.

Jag fick msge snabbt med ettan med. Medans min kusin nog var i v20 innan hon sa ngt på jobbet. Konstigt att det är så olika

MariaOchNiklas skrev 2013-05-23 21:55:40 följande:
    Tycker hon har fin mage. Men vet att man inte vill höra att man har stor mage å frågan om det är 2. Tyckte inte det va kul när jag väntade min 1a. Vad kommer man få höra när det nu är 2a??? Alla är vi olika.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tack.

Jag fick msge snabbt med ettan med. Medans min kusin nog var i v20 innan hon sa ngt på jobbet. Konstigt att det är så olika

MariaOchNiklas skrev 2013-05-23 21:55:40 följande:

• ikala

Miss Kaos längtar efter att ha en mage som din, tycker att det är så kul att vi blev gravida nästan samtidigt. Vet inte om du kommer ihåg det men vi hängde i samma pregotime tråd innan. Plopps vad skönt att du får nån att prata med, förstår dig fullt ut att du mår så dåligt. Hade min prinsesshund dött hade det krossat mitt hjärta totalt.

• Irlais
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-23 09:33:14 följande:

Nu har jag gjort KUB:UL fast utan att göra KUBtestet. Men hon sa att nackspalten var normal...
    En SÅÅÅÅÅ söt liten bebis som sprattlade runt därinne...på slutet, först sov den...hihi. Vi tyckte verkligen att vi såg en snopp flera ggr. Den första Juli i v.17+6 har vi RUL då vet vi säkert;=)
    Åh vad underbart det är att göra UL och få se den lille därinne...
    Blev flyttat en dag från 1 december till 2 december...
    Åh vilken fin bild :) och vad skönt att allt såg bra ut!
  • moruri

Idag är jag jäkligt bitter. Saknar min karl något så fruktansvärt. (han är i sitt hemland och ansöker om uppehållstillstånd). Väntetiden på migrationsverket är 10 år (7 månader). Ansökt om förtur osv men de har inte ens öppnat vårt ärende. Så himla ledsen av tanken att han inte kommer vara med vid första ultraljudet, allt han missar i lillens utveckling nu. Usch, splittrad familj och inget som ligger i våra händer, inget vi kan påverka. Bara sitta här helt menlöst och vänta vänta...
    Min fina älskade man, kom hem nuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!

• Björnmossa

Blir ingen decemberbebis för mig heller. Men nu bådar det gott för er andra för fler missfall borde det inte kunna bli här i tråden . Lycka till alla!

• mammatilltvå85
    moruri skrev 2013-05-24 09:19:50 följande:
    Idag är jag jäkligt bitter. Saknar min karl något så fruktansvärt. (han är i sitt hemland och ansöker om uppehållstillstånd). Väntetiden på migrationsverket är 10 år (7 månader). Ansökt om förtur osv men de har inte ens öppnat vårt ärende. Så himla ledsen av tanken att han inte kommer vara med vid första ultraljudet, allt han missar i lillens utveckling nu. Usch, splittrad familj och inget som ligger i våra händer, inget vi kan påverka. Bara sitta här helt menlöst och vänta vänta...
    Min fina älskade man, kom hem nuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!

Men usch vilken jobbig situation! Men en väntetid på 10 år? Lät ju helt enormt länge? Hoppas det löser sig för er på något bra sätt innan dess....
Svar på tråden December bebis 2013