• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mammatilltvå85
    babylängtan20 skrev 2013-05-24 02:07:01 följande:
    åh sån liten minibeebis :) kul härligt :) längtar till vårt kub nu börjar dock redan bli nervös med tanke på förra grav slutade i et ma :S
    idag är det 18 dagar kvar till KUB :D

Jag tror säkert det går bra för er denna gång=) Ni har ju fått se den lill* och det har ju sett bra ut? Tiden går snaaabt, kan inte fatta att jag går in i v.14 nästa vecka helt sjukt!

Alltså min mage har VERKLIGEN blivit mindre...måste ha varit svullnaden som lagt sig. Är inte lika (hård/trög) i magen längre heller....ursäkta infon;=)

Igår hände nåt helt fantastiskt när vi skulle sova. Jag låg på rygg och maken frågade om det rörde sig därinne, jag har ju känt bebis ett litet tag nu och just då var det lugnt, men så plötsligt kommer några tydliga buffar och maken lägger dit handen och PUFF kommer starkaste buffen hittills och han kan känna den! fatta lyckan!!       
  • moruri
    mammatilltvå85 : Det känns som tio år :(, väntetiden är 7 månader (var lite sarkastisk)... Får vi inte förtur betyder det att han kanske inte kommer hem förrän oktober.. :'( Det känns verkligen som en evighet...
    Pratar på skype flera gånger varje dag, men jag behöver verkligen hans närhet. All cred till alla ensamstående mammor, ni är ju guld! Förstår inte hur jag ska palla dessa månader. När lillen är vaken är allt ok för han håller ju igång mig, men om kvällen/natten när han somnat så är det så otroligt ensamt.
    Nu börjar jag dessutom verkligen bli riktigt sexuellt frustrerad och öhm... telesex genom skype som avbryts hela tiden är inte en höjdare...
  • Buzan

Mammatilltvå: Gud vad häftigt! :) jag har försökt att känna när jag ligger i sängen på kvällarna men inte känt något än. Vill känna för att stilla min oro. Ungefär vart på magen kände du puffen? Strax ovanför blygdbenet?
    Med sonen kände jag inte förrän i v 17.

• mammatilltvå85
    Buzan skrev 2013-05-24 11:27:43 följande:
    Mammatilltvå: Gud vad häftigt! :) jag har försökt att känna när jag ligger i sängen på kvällarna men inte känt något än. Vill känna för att stilla min oro. Ungefär vart på magen kände du puffen? Strax ovanför blygdbenet?
    Med sonen kände jag inte förrän i v 17.

ja typ 5 cm ovanför blygdbenet, min livmoderkant är nästan uppe vid naveln nu, men buffen kom längre ner...har känt på andra sidan lite högre upp tidigare men inte utanpå då det inte varit buffar utan mer ett fladder eller nån som "sveper" förbi....
  • Buzan

Mammatilltvå: okej va häftigt! :) mina tarmar rör sig extremt mycket så jag har svårt att avgöra vad som är vad. Men ikväll ska jag ligga och känns lite på magen och hoppas på en minipuff iaf. :)

• Em me
    Björnmossa skrev 2013-05-24 10:25:51 följande:
    Blir ingen decemberbebis för mig heller. Men nu bådar det gott för er andra för fler missfall borde det inte kunna bli här i tråden . Lycka till alla!

Stackare:/ så tråkigt att höra. Kram
  • Repan
    Björnmossa skrev 2013-05-24 10:25:51 följande:
    Blir ingen decemberbebis för mig heller. Men nu bådar det gott för er andra för fler missfall borde det inte kunna bli här i tråden . Lycka till alla!
    :( Beklagar.
  • JMP

Hej! Jag tänkte höra om det är ok att hoppa in här? :) har läst igenom en del av inläggen men inte hunnit med alla då de är ganska många :) jag är 21 år och väntar mitt och sambons första barn, bf 18/12. Fick ett tidigt missfall (v.7) i början av september och har efter det längtat efter att bli gravid igen. Efter lite drygt sju månader tog det sig igen och nu är jag i vecka 10+1.

Svar på tråden December bebis 2013