• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • anna90

Jag behöver er experthjälp! Har googlat men tycker inte att jag hittar bra svar..
    Jag bör ha ägglossning imorgon eller på onsdag enligt Natural Cycles (har kört det i över ett år så den borde väl ha någorlunda koll nu) och jag har i några dagar haft känningar i äggstocksområdet och i "tjejmagen" + att jag har ÄL-flytningar och tempen har sjunkit drastiskt idag. Jag började med ÄL-tester för 4 dagar sedan. Första dagen kom inget streck alls (förutom kontrollstrecket såklart), andra dagen syntes det svagt streck. Tredje dagen lite starkare och igår väldigt starkt, men inte lika starkt som kontrollstrecket så då är det ju negativt? Tänkte att idag kanske det är ännu starkare eftersom jag ändå sett någon form av stegring men idag är det supersvagt igen, knappt synligt! Jag har bara testat på eftermiddagarna som man ska.. Vad kan det bero på? Har jag ingen ÄL eller kan stegringen betyda att jag hade/har/ska ha det trots att testet är negativt? 

:( :( 

• Mammabertil

Antagligen så har du haft äl någon gång mellan gårdagens test och dagens. För tempen brukar ju sjunka vid äl:)

anna90 skrev 2015-12-14 12:39:15 följande:

Jag behöver er experthjälp! Har googlat men tycker inte att jag hittar bra svar..

Jag bör ha ägglossning imorgon eller på onsdag enligt Natural Cycles (har kört det i över ett år så den borde väl ha någorlunda koll nu) och jag har i några dagar haft känningar i äggstocksområdet och i "tjejmagen" + att jag har ÄL-flytningar och tempen har sjunkit drastiskt idag. Jag började med ÄL-tester för 4 dagar sedan. Första dagen kom inget streck alls (förutom kontrollstrecket såklart), andra dagen syntes det svagt streck. Tredje dagen lite starkare och igår väldigt starkt, men inte lika starkt som kontrollstrecket så då är det ju negativt? Tänkte att idag kanske det är ännu starkare eftersom jag ändå sett någon form av stegring men idag är det supersvagt igen, knappt synligt! Jag har bara testat på eftermiddagarna som man ska.. Vad kan det bero på? Har jag ingen ÄL eller kan stegringen betyda att jag hade/har/ska ha det trots att testet är negativt? 

:( :( 

• sabiina

Men åh grattis!! Vad har du haft för symptom?? Jag är på BIM +2-3 nånting nu men vågar inte testa. Har molvärk från och till. Och flytningar, vita, lite klibbiga (om jag känner efter) ursäkta detaljerna(!!). Och har haft halsbränna från och till.

Fialotta50 skrev 2015-12-14 12:53:13 följande:

Jag plussade precis på bim+2 ????

Lycka till alla ni andra ????

• Cfmilla
    Jaha idag är mensen 8 dagar sen, köpte två cb förut, ett som jag ska testa i eftermiddag (ska hålla mig till kl16) och sedan ett till i morgon. Åh vad jag hoppas på ett pluss, annars blir det till att ringa gyn. Har inte ens lite mens-känningar, känner mig iof inte gravid heller.... *suck* Gråter
  • sabiina

Åh hjälp vad spännande. Har mensen vart sen förut?

Testa på en gång istället så slipper du gå och undra :)

Cfmilla skrev 2015-12-14 13:09:02 följande:

Jaha idag är mensen 8 dagar sen, köpte två cb förut, ett som jag ska testa i eftermiddag (ska hålla mig till kl16) och sedan ett till i morgon. Åh vad jag hoppas på ett pluss, annars blir det till att ringa gyn. Har inte ens lite mens-känningar, känner mig iof inte gravid heller.... *suck* 

• Vinja
    Fialotta50 skrev 2015-12-14 12:53:13 följande:

Jag plussade precis på bim+2 ????

Lycka till alla ni andra ????

Grattis!
  • london
    Fialotta50 skrev 2015-12-14 06:51:09 följande:

Hej! Nej har inte haft något test hemma. Däremot hade jag ett ägglossningstest som gav starkt utslag igårkväll. Men har förstått att det kan visa på både äl, grav OCH mens. Har extrem mensvärk så det känns som att mensen kommer närsom.

Stort grattis, vad roligt!!

Känns det precis som vanlig mensvärk eller är det någon skillnad mot hur det brukar kännas innan mens?