• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Sajocawa
    My102 skrev 2015-12-29 07:45:54 följande:

Jag behöver råd! Min sista ÄL smärta kände jag av den 15 december, den började kännas 9-10 december. Men den 15 gjorde det RIKTIGT ont och sen kände jag inget mer.

I någon dag nu har jag periodvis känt av samma smärta/mensvärk.

Jag är på dag 34-35 i cykeln, lite längre än vanligt men förra månaden hade jag 36 så än är det inom "normal" gränsen. (Oregelbunden mens)

Visar det negativt på Grav test nu så är det kört va? Jag tänker att det kanske borde ha visat plus vid det här laget om det gick vägen?

Jag är osäker på BIM.

Kört är det ju verkligen inte, det har ju bara gått två veckor.. Dessutom verkar du inte heller säker på när du hade äl ens. Du kanske ska köra ned tester nästa gång för att kunna räkna ut hur lång lutealfas du har :)
  • My102
    Sajocawa skrev 2015-12-29 08:03:19 följande:

Kört är det ju verkligen inte, det har ju bara gått två veckor.. Dessutom verkar du inte heller säker på när du hade äl ens. Du kanske ska köra ned tester nästa gång för att kunna räkna ut hur lång lutealfas du har :)

Är lutealfas alltid densamma? Har tidigare kört ÄL tester.
  • Sajocawa
    My102 skrev 2015-12-29 08:12:48 följande:
    Är lutealfas alltid densamma? Har tidigare kört ÄL tester.
    Den brukar oftast vara konstant, men kan säkert diffa någon dag hit eller dit. Vet du ungefär hur lång den var förut när du testade med äl-tester?
  • eid

Jag är kvar, hade BIM på julafton och testade negativt imorse (drömde det precis innan jag vaknade). Lika tråkigt varje gång! Rynkar på näsan

Vet ni om man kan ha två olika cykellängder beroende på vilken äggstock som lossar? Det kanske är världens dummaste fråga..

• Fian88
    eid skrev 2015-12-29 08:14:00 följande:

Jag är kvar, hade BIM på julafton och testade negativt imorse (drömde det precis innan jag vaknade). Lika tråkigt varje gång! Rynkar på näsan

Vet ni om man kan ha två olika cykellängder beroende på vilken äggstock som lossar? Det kanske är världens dummaste fråga..

Vet inte om det är möjligt men mensen kan ju bli sen om man inte får någon äl. Helt normalt att man hoppar över 1-2 äl per år. 
  • Sajocawa
    eid skrev 2015-12-29 08:14:00 följande:

Alltså lutealfasen, tiden mellan ägglossning och BIM, är alltid konstant, men tiden fram till ägglossning kan diffa massor varje månad..
  • My102
    Sajocawa skrev 2015-12-29 08:13:45 följande:

Den brukar oftast vara konstant, men kan säkert diffa någon dag hit eller dit. Vet du ungefär hur lång den var förut när du testade med äl-tester?

Ja då var den 14 dagar, inkl dagen jag fick positivt ÄL test och dagen för mens. 13 dagar om jag tar bort dagen för mens.

Så mensen borde vara här nu. Den kanske ha börjat men jag har inte märkt det än.
  • Sajocawa
    My102 skrev 2015-12-29 08:47:46 följande:
    Ja då var den 14 dagar, inkl dagen jag fick positivt ÄL test och dagen för mens. 13 dagar om jag tar bort dagen för mens.

Så mensen borde vara här nu. Den kanske ha börjat men jag har inte märkt det än.
    Då kan vi ju hoppas på det bästa! Utebliven mens är ju ändå ett lovande tecken :) när ska du testa igen om mensen inte dyker upp?
  • eid
    Fian88 skrev 2015-12-29 08:32:00 följande:
    Vet inte om det är möjligt men mensen kan ju bli sen om man inte får någon äl. Helt normalt att man hoppar över 1-2 äl per år. 
    Sajocawa skrev 2015-12-29 08:37:40 följande:
    Alltså lutealfasen, tiden mellan ägglossning och BIM, är alltid konstant, men tiden fram till ägglossning kan diffa massor varje månad..
    Tack för svar! Började tempa i mitten av december och hoppas att det kan hjälpa mig att utläsa och förstå min kropp bättre! :)

• My102
    Sajocawa skrev 2015-12-29 09:03:23 följande:

Då kan vi ju hoppas på det bästa! Utebliven mens är ju ändå ett lovande tecken :) när ska du testa igen om mensen inte dyker upp?

Det blir på torsdag morgon nästa gång. Jag går bara efter ÄL smärtor denna månaden, även om graviditetskollens ÄL stickor knappt av gav ifrån sig något streck kring den 16-17 december. Jag började inte ta ÄL stickor förrän 14-15 dec och fick ÄL streck då men inte super starkt men jag har svårt att lita på graviditetskollen :/ så jag bortser ifrån dem.