• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Ejoma
    pannkakan87 skrev 2015-12-30 21:47:42 följande:

Vad roligt  hoppa in i september-tråden om du har lust så kan vi följas åt. :) Har du några symptom?

Hoppade in i en september tråd men kanske inte är samma? :o

Symptomen är lite svullen, lite stickande både i bröst och livmoder då och då, och haft illamående till och från under dagen :/
  • mininiss

hej!

Någon som kan hjälpa mig  kan man få plus 9 dagar efter bim?

fick ett svagt plus men kan de va för jag har ägglossning testa med gravidtetskollens gravtest? får inte med det på bild

• My102
    pärlsnäcka skrev 2015-12-30 20:51:48 följande:

Grattis! :) :) :)

Vadå knasig mens? Jag trodde min hade kommit men det blöder aldrig på ordentligt liksom.. har haft små brun/röda flytningar i 3 dagar. Antingen är det väl ett förstadie till en kraftig blödning eller nidblödning som vissa gravida får vid BIM?

Någon annan som kan de här med nidblödningar? :)

Har någon mensvärk med blödningarna?
  • ensamärstark
    mininiss skrev 2015-12-30 23:34:00 följande:

hej!

fick ett svagt plus men kan de va för jag har ägglossning testa med gravidtetskollens gravtest? får inte med det på bild

Graviditetstest ger inte positivt på ägglossning. Så visar det positivt så är du gravid. Dock har graviditetskollens stickor en förmåga att ge många spök, så ta ett nytt imorgon bitti
  • pärlsnäcka
    My102 skrev 2015-12-31 00:07:17 följande:

Har någon mensvärk med blödningarna?

Ingen mensvärk men huvudvärk och humörsvängningar i 2 dagar..

Dock vaknade jag nu på nyårsafton med både mensvärk och riklig blödning så ett graviditetstest känns lönlöst.

- Har en fråga, ska jag räkna denna dagen som mensens första dag eller för tre dagar sedan då de brun/röda små skvättarna kom? Det brukar oftast ta några dagar för min mens att blöda på ordentligt. Vet bara inte hur jag ska räkna :)

Tack för svar :) :)
  • pärlsnäcka
    mininiss skrev 2015-12-30 23:34:00 följande:

hej!

Bim +9 och ett plus, låter som att du är gravid ja. Förutsätter att du kanske inte fick din mens på bim. När hade du mens senast? Gör ett nytt test nu på morgonen :)
  • Beebii

Tog ett test här med fast det är bim-4, en sticka från billigatester som ser blank ut (kan inte ladda upp bilder m mobilen ) ogillar verkligen kroppens symptom senaste veckan... brukar inte få så varken före mens el graviditet så är jag sjuk då? Mått illa, svullen, måste småäta, lättirriterad, kissnödig, ont i nacken och huvud och lite annat smått och gott. Har ett digitalt men tycker inte det är någon poäng att slösa det dyra innan bim. Men nu är det ju nyår så ville gärna veta innan... är det fritt fram tror ni?

• Symetrical
    Beebii skrev 2015-12-30 21:43:57 följande:

Blir så glad åt alla er som fått plus!

Idag fick jag lite rosa på pappret en gång när jag torkade.... :-/ blir lite sned då det kansle är mensen på g? Dock är det ca 5dagar kvar till mens...

Har haft väldigt ont, molande i tjejmagen samt lätt illamående då och då på dagarna. .. blä. .. jaja imorgon testar jag frågan är då om jag ska ta det digitala eller en enkel sticka och spara den digitala till bim dagen?

Jag hade tagit billig sticka först och hade den visat nåt kanske jag tagit cb i samma urin. Så gjorde jag den här gången.
  • lilla gumman 85

Godmorgon alla tjejer!

Tog ett nytt test i morse som återigen visar negativt. Antar att jag läst av min kropp fel och misstagit mig när jag borde haft ÄL.. nu ska jag ha is i magen och inte tänka så mycket på det. Om inte mensen dykt upp runt 10/1 får jag väl testa igen.

Grattis till alla med fina plus och lycka till alla som försöker vidare!

• Symetrical
    pärlsnäcka skrev 2015-12-31 07:26:56 följande:

Ingen mensvärk men huvudvärk och humörsvängningar i 2 dagar..

Dock vaknade jag nu på nyårsafton med både mensvärk och riklig blödning så ett graviditetstest känns lönlöst.

- Har en fråga, ska jag räkna denna dagen som mensens första dag eller för tre dagar sedan då de brun/röda små skvättarna kom? Det brukar oftast ta några dagar för min mens att blöda på ordentligt. Vet bara inte hur jag ska räkna :)

Tack för svar :) :)

Om jag förstått det rätt skall man räkna första dagen som man behöver nån form av skydd som mensens första dag, dvs inte om man bara får lite spottings efter toabesök eller liknande.