• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Heineken86
    eelinh skrev 2016-11-26 11:22:24 följande:

Jag behöver hjälp!

Jag är på dag 29 i cykeln, Äl +12, får alltid mens mellan dag 28-29 men ingen mens ännu.

Fick ett svagt positivt gravtest med clearblue early för två dagar sedan, det var ett tydligt streck och blått.

Men jag testade med gravkollens tester igår och idag och de är tok blanka :(

Var det ett spökstreck?

Jag ser tyvärr inget streck på cb, men beror säkert på de dåliga bilderna.

Jag vet att det är nått märke som alltid visar positivt ganska sent, senare än clearblue vanlig... har för mig att de såg ut så där... så i såna fall är det ju inte så konstigt om de fortfarande är negativa några dagar till. Köp ett vanligt cb-test och testa med morgonurin så får du säkert positivt... eller vänta några dagar och testa med dina stickor så blir nog de positiva också tillslut. :)
  • kvinna29årskåne
    niiskuneiti skrev 2016-11-25 14:11:49 följande:

Vi får hålla tummarna för varandra, jag har också BIM runt den 30 november :) När tänkte du ta och testa första gången, väntar du till onsdag?

Jag väntar. Är väl inte lönt att testa innan

. Du då?
  • Ekfa

Hoppar på här.

BIM för 19 dagar sedan! Gjort tre tester fram till BIM+10 som alla var negativa.

Har tidigare haft väldigt oregelbunden mens pga hårt idrottande men det senaste 1,5 åren regelbunden.

Ganska ömma bröst, trött (höstvädret som ställer till det?), ovanligt mycket flytningar.

Har varit något stressad med jobb...

Ogillar denna ovissheten, vill bara veta :(

• längtar2017

Jag plussade tidigare idag på bim -2 :D

Mina symptomer var, andfåddhet, ömma brösten och molvärk som mensvärk från och till!! :):):)

• metaphor
    Ekfa skrev 2016-11-26 23:05:00 följande:

Hoppar på här.

BIM för 19 dagar sedan! Gjort tre tester fram till BIM+10 som alla var negativa.

Har tidigare haft väldigt oregelbunden mens pga hårt idrottande men det senaste 1,5 åren regelbunden.

Ganska ömma bröst, trött (höstvädret som ställer till det?), ovanligt mycket flytningar.

Har varit något stressad med jobb...

Ogillar denna ovissheten, vill bara veta :(

samma sits här. blir galen :(
  • Ekfa

Hade varit så skönt att bara få ett svar!

När var din BIM?

Borde man göra ett nytt test igen? Är det lönt tro? Eller vart ska man vända sig? ????

• metaphor
    Ekfa skrev 2016-11-26 23:48:31 följande:

Hade varit så skönt att bara få ett svar!

När var din BIM?

Borde man göra ett nytt test igen? Är det lönt tro? Eller vart ska man vända sig? ????

Min BIM var 16/11, hade "spottings" 18-20/11. inte värt att benämna mens. gått ner i vikt men tuttarna är svullna som fasiken, gått upp minst en stl, kan inte ha mina bh... grinig som fasiken, ont i nedre delen av magen osv. men negativa test.... inte ett dugg sugen på vin, jag som mer än gärna alltid tar ett glas på fredagskvällarna till idol... någonting helt mysko är det. dessutom vita flytningar så gott som varje dag. brukar annars bara ha det vid ÄL. men nu har jag haft sådana sedan 15/11..... är helt övertygad om att det är nåt hormonfel, för alla tester är ju negativa.... :(
  • eelinh
    Heineken86 skrev 2016-11-26 21:33:37 följande:

Jag ser tyvärr inget streck på cb, men beror säkert på de dåliga bilderna.

Jag vet att det är nått märke som alltid visar positivt ganska sent, senare än clearblue vanlig... har för mig att de såg ut så där... så i såna fall är det ju inte så konstigt om de fortfarande är negativa några dagar till. Köp ett vanligt cb-test och testa med morgonurin så får du säkert positivt... eller vänta några dagar och testa med dina stickor så blir nog de positiva också tillslut. :)

Tack för svar:)

Strecket finns fortfarande kvar på testet tydligt efter 3 dagar, så nog är det ett streck :/

Jag är i Thailand på semester, och imorse tog jag mitt sista från gravkollen, negativt!

Om mensen inte dyker upp idag får jag leta rätt på ett här nere.
  • Ekfa
    metaphor skrev 2016-11-27 00:56:51 följande:

Min BIM var 16/11, hade "spottings" 18-20/11. inte värt att benämna mens. gått ner i vikt men tuttarna är svullna som fasiken, gått upp minst en stl, kan inte ha mina bh... grinig som fasiken, ont i nedre delen av magen osv. men negativa test.... inte ett dugg sugen på vin, jag som mer än gärna alltid tar ett glas på fredagskvällarna till idol... någonting helt mysko är det. dessutom vita flytningar så gott som varje dag. brukar annars bara ha det vid ÄL. men nu har jag haft sådana sedan 15/11..... är helt övertygad om att det är nåt hormonfel, för alla tester är ju negativa.... :(

Känner igen både det där med tuttarna som är på väg att ramla ur dagligen samt osuget till alkohol.

har faktiskt nu äntligen fått svar! Mensen kom idag!

Ibland känns det som att kroppen vill spela en ett spratt. Har du varit stressad på sistone?
  • Anonym (5an)

Jag fick 2 st postiva förra fre och lördag men efter det bara massa negativa , har molvärk, spända bröst , reagerade på äggdoften här om dagen så ja trodde ja skulle dö...! Fick ett anfall av illamående och trodde verkligen ja skulle spy i början av v. Nu sitter ja här BIM+7 och mensen är fortfarande borta.. Igår slog verkligen foglossning till rakt i ansiktet , hade det tidigt med mina andra 3 barn och har varit helt fri ifrån det sen sista föddes 2014!

Har fått en tid till BM 1/12, hon sa att ett pos-test räknas som gravid oavsett hur många negativa ja fått efter.

Drömde även natten till lördag att jag fick positivt på ett test av de från testlagret...!

Va fan är det som händer?

Svar på tråden BIM november 2016