• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Väntar på magen

Gick ur denna tråd och med i december tråden men nu verkar jag ha plussat väldigt svagt imorse. Bim-5

Vad tror ni?

• G92

Har följt tråden på håll men hoppar in här nu! Första försöket för mig med första barnet. Har tjatat på sambon lääänge och nu äntligen har han gett med sig!

Haft oregelbunden menscykel mellan 32-45 dagar senaste 6 månaderna.

Hade senaste mensen 20/10, BIM skulle därför vara nångång mellan 21/11 och 4/11.. tagit två gravtest redan men dom var negativa båda två.. Tycker att jag känt av lite mensvärk senaste två veckora och att det ilat ner mot ljumskarna..

Vet inte hur jag ska bete mig med gravtest, blir så besviken när jag får negativt svar men vet att det kanske är för tidigt för att ge utslag fortfarande..

• niiskuneiti
    G92 skrev 2016-11-27 14:45:24 följande:

Har följt tråden på håll men hoppar in här nu! Första försöket för mig med första barnet. Har tjatat på sambon lääänge och nu äntligen har han gett med sig!

Haft oregelbunden menscykel mellan 32-45 dagar senaste 6 månaderna.

Hade senaste mensen 20/10, BIM skulle därför vara nångång mellan 21/11 och 4/11.. tagit två gravtest redan men dom var negativa båda två.. Tycker att jag känt av lite mensvärk senaste två veckora och att det ilat ner mot ljumskarna..

Vet inte hur jag ska bete mig med gravtest, blir så besviken när jag får negativt svar men vet att det kanske är för tidigt för att ge utslag fortfarande..

Hej! Vet du när du hade ägglossning? :)
  • Anonym (försiktig)

Grattis till er som har plussat!
    Och helt otroligt nog så får jag sälla mig till er!!! Vi plussade imorse, på femtielfte försöket (1 ½ år efter mf). Vi hade nog gett upp och besök var planerat hos kvinnokliniken för utredning efter nästa mens! Kan inte fatta det!
    Testade redan igår på ett billigt test och fick då förmodligen världshistoriens svagaste streck (min man kunde inte se det, men efter många kiss på stickor som varit negativa så kunde jag svagt ana något). Positivt imorse med CB Early detection.

Nu följer några skräckblandade veckor när vi hoppas få behålla vårt mirakel.

Var bara tvungen att skriva av mig.

Tack för allt stöd och pepp under den här tiden.

• Tumvante
    Väntar på magen skrev 2016-11-27 11:52:45 följande:

Gick ur denna tråd och med i december tråden men nu verkar jag ha plussat väldigt svagt imorse. Bim-5

Vad tror ni?

BIM -5 är väl tidigt att testa... men jo man är ju så nyfiken. Svårt att säga, tänker jag ser något.
  • Väntar på magen
    Tumvante skrev 2016-11-27 16:37:48 följande:
    BIM -5 är väl tidigt att testa... men jo man är ju så nyfiken. Svårt att säga, tänker jag ser något.
    Ja det kanske det är.... :) Men jag mår helt plötsligt så dåligt... därför chansade jag imorse och testade :)

Får se om det blir starkare
  • kvinna29årskåne

J"kla mens och j"kla kropp. Klart den skulle kiva med mig denna månaden också. Är så ledsen så ord kan inte beskriva det..suck

• TheKlister1990
    kvinna29årskåne skrev 2016-11-27 19:04:00 följande:

J"kla mens och j"kla kropp. Klart den skulle kiva med mig denna månaden också. Är så ledsen så ord kan inte beskriva det..suck

Börja tempa så du får koll på när äl är så vet du när mensen kommer eller uteblir :) slipper du det jobbiga när det varken blir plus eller mens :)
  • Lady K
    Anonym (försiktig) skrev 2016-11-27 16:08:47 följande:

Grattis till er som har plussat!

Och helt otroligt nog så får jag sälla mig till er!!! Vi plussade imorse, på femtielfte försöket (1 ½ år efter mf). Vi hade nog gett upp och besök var planerat hos kvinnokliniken för utredning efter nästa mens! Kan inte fatta det!

Testade redan igår på ett billigt test och fick då förmodligen världshistoriens svagaste streck (min man kunde inte se det, men efter många kiss på stickor som varit negativa så kunde jag svagt ana något). Positivt imorse med CB Early detection.

Nu följer några skräckblandade veckor när vi hoppas få behålla vårt mirakel.

Var bara tvungen att skriva av mig.

Tack för allt stöd och pepp under den här tiden.

Men gud vad underbart för er, stort grattis! Hoppas verkligen det går vägen för er fortsatt också!
  • Anonym (försiktig)
    Väntar på magen skrev 2016-11-27 17:46:44 följande:
    Ja det kanske det är.... :) Men jag mår helt plötsligt så dåligt... därför chansade jag imorse och testade :)

Får se om det blir starkare
    Om jag förstått det hela rätt så är ett plus alltid ett plus, även ett svagt sådant. Jag testade i onsdags (BIM -3), då var det helt klart neg. Men om du fått plus nu skulle jag tolka det som positivt! 
Svar på tråden BIM november 2016