• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Väntar på magen
    Anonym (försiktig) skrev 2016-11-27 20:24:49 följande:
    Om jag förstått det hela rätt så är ett plus alltid ett plus, även ett svagt sådant. Jag testade i onsdags (BIM -3), då var det helt klart neg. Men om du fått plus nu skulle jag tolka det som positivt! 
    :) :) :) Ja men då kanske man vågar tro på det... Vi för se om det syns bättre imorgon :)
  • G92
    niiskuneiti skrev 2016-11-27 14:53:59 följande:

Hej! Vet du när du hade ägglossning? :)

Är inte helt säker, har inte tagit några ÄL test sen vi började, men har myst typ varannan dag sen mensen så hoppas vi prickade in den nån gång iaf! Fick däremot himla massa stickningar i livmodern den 16/11... brukar inte få så vid ägglossning, så vet inte vad det kan ha varit?
  • kvinna29årskåne
    TheKlister1990 skrev 2016-11-27 19:44:33 följande:

Börja tempa så du får koll på när äl är så vet du när mensen kommer eller uteblir :) slipper du det jobbiga när det varken blir plus eller mens :)

Har ju testat ältest och nu denna månaden prickade vi in rätt. Tyvärr så tog det ju inte sig så klart. Vet inte om jag ska fortsätta med äl-tester eller prova tempo istället. Får fundera på det.
  • kvinna29årskåne

Konstigt. Mensen kom några dagar innan bim denna månaden. Annars brukar den alltid komma sent(ibland alltför sent). Ord kan inte beskriva hur ledsen och frustrerad jag blev denna gång. Att det aldrig kan bli mim tur.och få frågor från omgivningen om det inte är dags för oss snart att skaffa barn gör inte saken lättare.

• niiskuneiti
    G92 skrev 2016-11-27 21:34:12 följande:

Är inte helt säker, har inte tagit några ÄL test sen vi började, men har myst typ varannan dag sen mensen så hoppas vi prickade in den nån gång iaf! Fick däremot himla massa stickningar i livmodern den 16/11... brukar inte få så vid ägglossning, så vet inte vad det kan ha varit?

Hoppas hoppas! Om ni myst så ofta så skulle man ju tycka ni någonstans lyckats pricka in äl. Vem vet om stickningarna var ägglossning :)

Jag har bim på onsdag. Tog idag då jag vaknade ett test, ett extra känsligt. Så negativt det bara kan vara :( har varit gravid två gånger förr och då har jag fått väldigt hård mensvärk ett par dagar innan bim men ingen mens dök aldrig upp. Nu just känner jag ingenting någonstans. Kan ju te sig helt annorlunda den här gången men jag har nog tappat hoppet om att det lyckats den här gången.
  • Emlin
    kvinna29årskåne skrev 2016-11-27 22:34:22 följande:

Konstigt. Mensen kom några dagar innan bim denna månaden. Annars brukar den alltid komma sent(ibland alltför sent). Ord kan inte beskriva hur ledsen och frustrerad jag blev denna gång. Att det aldrig kan bli mim tur.och få frågor från omgivningen om det inte är dags för oss snart att skaffa barn gör inte saken lättare.

Känner med dig. Jag med bröt ihop den här gången (fjärde försöket). Så jäkla värdelöst... och ja det känns som att folk undrar men samtidigt vill jag inte berätta att vi faktiskt försöker. Jag hoppas på dig, på alla andra som inte plussat den här månaden och på mig att vi snart får göra det!
  • Silfra

Hej! Fick tagit mig tid och reggat mig här nu så att jag kan få bolla lite ????

Jag fick en son nu i mars och är så himla sugen på en till. Jag tänker att barnen kommer få så mycket glädje av varandra och det passar oss bäst att få barn tätt. Med sonen så tog det sig på första försöket, kam knappt fatta det! Nu har vi försökt u ca 3 månaders tid och min kropp är helknäpp! Konstanta gravidsymptom av olika slag.

Men nu är jag på Bim+4 , jag har bara haft sen mens när jag var gravid annars är jag max en dag sen. Var så glad och testade igår morse och tänkte att det skulle bli så kul att överaska sambon. Men så visade det sig vara negativt ???? Tog ett CB digitalt med veckoindikator. Trots detta så har jag utöver utebliven mens ömma bröst, yrsel/matthetskänsla, konstant hungrig, extremt trött, lite illamående..

Jag har haft lite bruna flytningar och en flytning med pyttelite blod /blodsttimmor. Normalt sett forsar det blod...

Undrar om det är helt kört? Har tänkt testa igen på fredag för då har det gått en vecka från bim.

• Anonym (försiktig)
    Väntar på magen skrev 2016-11-29 06:56:08 följande:

En liten stegring från i söndags men inte mkt... :/ dock mera rosa i färg i dag. vad tror ni?

Jag  testade som sagt dagen innan jag fick pos med CB med en sticka som du, och det strecket var så svagt att det inte syntes alls. Nu när du har svaga streck skulle jag satsa på ett CB och få klara svar. Men jag tror det är positivt. :)
  • Väntar på magen
    Anonym (försiktig) skrev 2016-11-29 11:17:09 följande:
    Jag  testade som sagt dagen innan jag fick pos med CB med en sticka som du, och det strecket var så svagt att det inte syntes alls. Nu när du har svaga streck skulle jag satsa på ett CB och få klara svar. Men jag tror det är positivt. :)
    Hur långt/efter bim fick du plus med cb? Jag har ett digitalt som borde komma med posten idag... kanske testar imorgon eller övermorgon ????
Svar på tråden BIM november 2016