• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Vallmofröt

Hu.. mannen va ju sjuk häromdagen.. hade feber o kräkts o kunde inte va me på ultraljudet pga det.. nu e det min tur me feber o kräkningar.. hu fy fan rent ut sagt !!

• Nela
    Vallmofröt skrev 2018-01-16 23:52:02 följande:

Hu.. mannen va ju sjuk häromdagen.. hade feber o kräkts o kunde inte va me på ultraljudet pga det.. nu e det min tur me feber o kräkningar.. hu fy fan rent ut sagt !!

Åh nej! Krya på!
  • Vallmofröt
    Nela skrev 2018-01-17 08:41:21 följande:

Åh nej! Krya på!

Fruktansvärt.. d bästa med denna dag.. v 11 ???? nu ska ja ta en sked med vätska till sen ska ja sova en stund till.
  • marran87

Hoppas du kryar på dig snabbt! 

Hur har ni det med nattsömnen? 
    Jag behöver gå upp och kissa 1-2 gånger per natt, ibland ännu fler. Man blir ju lite knasig :) Och framför allt för att vår ena kattunge tror att det är morgon vaaarje gång jag går upp. Sen har jag börjat drömma massor! Just nu är det inte jätte söta drömmar - drömmer en del att jag får missfall. 

• Nela
    marran87 skrev 2018-01-17 09:41:18 följande:

Hoppas du kryar på dig snabbt! 

Hur har ni det med nattsömnen? 

Jag behöver gå upp och kissa 1-2 gånger per natt, ibland ännu fler. Man blir ju lite knasig :) Och framför allt för att vår ena kattunge tror att det är morgon vaaarje gång jag går upp. Sen har jag börjat drömma massor! Just nu är det inte jätte söta drömmar - drömmer en del att jag får missfall. 

Jag drömde massa otäcka mardrömmar mellan typ v 5-8 kanske? Men de har avtagit nu. Sover mellan 20-21 till 6.30, oftast med en kissepaus. Sover rätt bra just nu måste jag säga, men vaknar ofta och på morgonen är det med tung kropp, tyngdkänsla i magen och yrsel/molande illamående innan jag kommit igång för dagen.
  • marran87
    Nela skrev 2018-01-17 09:50:22 följande:
    Jag drömde massa otäcka mardrömmar mellan typ v 5-8 kanske? Men de har avtagit nu. Sover mellan 20-21 till 6.30, oftast med en kissepaus. Sover rätt bra just nu måste jag säga, men vaknar ofta och på morgonen är det med tung kropp, tyngdkänsla i magen och yrsel/molande illamående innan jag kommit igång för dagen.
    Vad skönt att dom avtagit! Jag hoppas mina också tänker göra det, eller iaf ta en paus. När jag väntade min dotter drömde jag hela graviditeten, som om nattsömnen inte blir störd som det är :) Hoppas ditt illamående upphör snart! 
  • Jmlwc

Nu har det varit tyst här ett tag :) Hur mår ni alla?

Här är det samma. Illamående och trött. Försöker äta hela tiden för att minska illamåendet. Äter precis innan jag går och lägger mig vid 21.30-22.00, det hjälper mot illamåendet på morgonen dagen efter. V 10 nu:) men fy vad långsamt det går.

• Emlan88
    Jmlwc skrev 2018-01-19 10:31:10 följande:

Nu har det varit tyst här ett tag :) Hur mår ni alla?

Här är det samma. Illamående och trött. Försöker äta hela tiden för att minska illamåendet. Äter precis innan jag går och lägger mig vid 21.30-22.00, det hjälper mot illamåendet på morgonen dagen efter. V 10 nu:) men fy vad långsamt det går.

Här är det lite bättre med tröttheten tycker jag, lite smått illamående och inte sugen på någonting egentligen men hungrig är jag hela tiden. Gick in i v.9 idag och jag håller med om att tiden går så himla långsamt, vill bara komma förbi vecka 12 nu så vi kan berätta för alla. Imorgon har vi alla samlade här hemma då mannen fyller 30, så det hade ju varit ett perfekt tillfälle att berätta, men mannen tycker det är för tidigt och då får jag väl respektera det.
  • lussebulle25

Är väldigt trött, eller snarare energilös. Mår illa till och från. Längtar tills dessa första veckor är över så att man kan få vara pigg igen :) går in i vecka 9 imorgon!

Ska till min bm 31/1, och kommer då att vara i v 10 (9+4) och jag har tänkt på en sak. Jag vet att hon inte kommer göra vul/ul på mig, men doppler? Det borde hon väl göra? Har mitt första ul v 13 (12+3) och det kommer vara första gången vi ens får veta om barnet lever...

Då behöver vi ju inte boka ett privat ul om vi ändå kommer att få veta om hjärtat slår vid nästa mvc-besök. Så kommer hon att använda en doppler på mig om jag frågar?

• Vallmofröt

Här försöker man komma tillbaka efter magsjukan.. börjar få tillbaka matlusten nu... men nu ligger sonen.. trött va ja innan magsjukan.. trött e ja än. Men känns som tröttheten bärjar avta en aning. Skrämmer mig lite trots att ja varit på ultraljud i måndags o såg hjärtat slå o en pigg liten krabat i magen. Är nu i v 11. På onsdag går ja in i v 12. Äntligen!!!

Svar på tråden Augustibarn 2018