Augustibarn 2018
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hu.. mannen va ju sjuk häromdagen.. hade feber o kräkts o kunde inte va me på ultraljudet pga det.. nu e det min tur me feber o kräkningar.. hu fy fan rent ut sagt !!
Hu.. mannen va ju sjuk häromdagen.. hade feber o kräkts o kunde inte va me på ultraljudet pga det.. nu e det min tur me feber o kräkningar.. hu fy fan rent ut sagt !!
Åh nej! Krya på!
Hoppas du kryar på dig snabbt!
Hur har ni det med nattsömnen?
Jag behöver gå upp och kissa 1-2 gånger per natt, ibland ännu fler. Man blir ju lite knasig :) Och framför allt för att vår ena kattunge tror att det är morgon vaaarje gång jag går upp. Sen har jag börjat drömma massor! Just nu är det inte jätte söta drömmar - drömmer en del att jag får missfall.
Hoppas du kryar på dig snabbt!
Hur har ni det med nattsömnen?
Jag behöver gå upp och kissa 1-2 gånger per natt, ibland ännu fler. Man blir ju lite knasig :) Och framför allt för att vår ena kattunge tror att det är morgon vaaarje gång jag går upp. Sen har jag börjat drömma massor! Just nu är det inte jätte söta drömmar - drömmer en del att jag får missfall.
Nu har det varit tyst här ett tag :) Hur mår ni alla?
Här är det samma. Illamående och trött. Försöker äta hela tiden för att minska illamåendet. Äter precis innan jag går och lägger mig vid 21.30-22.00, det hjälper mot illamåendet på morgonen dagen efter. V 10 nu:) men fy vad långsamt det går.
Nu har det varit tyst här ett tag :) Hur mår ni alla?
Här är det samma. Illamående och trött. Försöker äta hela tiden för att minska illamåendet. Äter precis innan jag går och lägger mig vid 21.30-22.00, det hjälper mot illamåendet på morgonen dagen efter. V 10 nu:) men fy vad långsamt det går.
Är väldigt trött, eller snarare energilös. Mår illa till och från. Längtar tills dessa första veckor är över så att man kan få vara pigg igen :) går in i vecka 9 imorgon!
Ska till min bm 31/1, och kommer då att vara i v 10 (9+4) och jag har tänkt på en sak. Jag vet att hon inte kommer göra vul/ul på mig, men doppler? Det borde hon väl göra? Har mitt första ul v 13 (12+3) och det kommer vara första gången vi ens får veta om barnet lever...
Då behöver vi ju inte boka ett privat ul om vi ändå kommer att få veta om hjärtat slår vid nästa mvc-besök. Så kommer hon att använda en doppler på mig om jag frågar?
Här försöker man komma tillbaka efter magsjukan.. börjar få tillbaka matlusten nu... men nu ligger sonen.. trött va ja innan magsjukan.. trött e ja än. Men känns som tröttheten bärjar avta en aning. Skrämmer mig lite trots att ja varit på ultraljud i måndags o såg hjärtat slå o en pigg liten krabat i magen. Är nu i v 11. På onsdag går ja in i v 12. Äntligen!!!