• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • mkess
    lussebulle25 skrev 2018-01-19 12:06:39 följande:

Är väldigt trött, eller snarare energilös. Mår illa till och från. Längtar tills dessa första veckor är över så att man kan få vara pigg igen :) går in i vecka 9 imorgon!

Ska till min bm 31/1, och kommer då att vara i v 10 (9+4) och jag har tänkt på en sak. Jag vet att hon inte kommer göra vul/ul på mig, men doppler? Det borde hon väl göra? Har mitt första ul v 13 (12+3) och det kommer vara första gången vi ens får veta om barnet lever...

Då behöver vi ju inte boka ett privat ul om vi ändå kommer att få veta om hjärtat slår vid nästa mvc-besök. Så kommer hon att använda en doppler på mig om jag frågar?

Här lyssnar de numera inte ens förrän efter rul, så tror tyvärr risken är stor att bm inte vill lyssna eftersom det är så vanligt att inte höra någonting så tidigt. Inte ens om man har en timme på sig att leta är det säkert att man hittar hjärtslagen. Men att fråga skadar ju inte. ;)
  • Vallmofröt
    mkess skrev 2018-01-19 12:55:04 följande:

Här lyssnar de numera inte ens förrän efter rul, så tror tyvärr risken är stor att bm inte vill lyssna eftersom det är så vanligt att inte höra någonting så tidigt. Inte ens om man har en timme på sig att leta är det säkert att man hittar hjärtslagen. Men att fråga skadar ju inte. ;)

Minns att ja fick lyssna på hjärtat men då va ja i v 15.. helt sanslöst detta... satt nyss o såg hem till gården. O bölar.. joddes va man är känslig.
  • Jmlwc

Är väldigt trött, eller snarare energilös. Mår illa till och från. Längtar tills dessa första veckor är över så att man kan få vara pigg igen :) går in i vecka 9 imorgon!

Ska till min bm 31/1, och kommer då att vara i v 10 (9+4) och jag har tänkt på en sak. Jag vet att hon inte kommer göra vul/ul på mig, men doppler? Det borde hon väl göra? Har mitt första ul v 13 (12+3) och det kommer vara första gången vi ens får veta om barnet lever...

Då behöver vi ju inte boka ett privat ul om vi ändå kommer att få veta om hjärtat slår vid nästa mvc-besök. Så kommer hon att använda en doppler på mig om jag frågar?

Om hon har tillgång till en. Det har tyvärr inte alla mvh.
  • Jmlwc
    Vallmofröt skrev 2018-01-19 12:39:19 följande:

Här försöker man komma tillbaka efter magsjukan.. börjar få tillbaka matlusten nu... men nu ligger sonen.. trött va ja innan magsjukan.. trött e ja än. Men känns som tröttheten bärjar avta en aning. Skrämmer mig lite trots att ja varit på ultraljud i måndags o såg hjärtat slå o en pigg liten krabat i magen. Är nu i v 11. På onsdag går ja in i v 12. Äntligen!!!

Att tröttheten avtar är nog absolut inte något att oroa dig över. Härligt att du snart är i v 12:)
  • Jmlwc
    Jmlwc skrev 2018-01-19 13:09:51 följande:

Om hon har tillgång till en. Det har tyvärr inte alla mvh.

Mvc Ska det stå:)
  • Saanny

Mina symtom började att avta i mitten av vecka 10, utom hungern... huuu äter som en häst hela tiden. Har varit superorolig och ville på senaste mötet med BM försöka höra hjärtat med doppler. Är i vecka 12 nu. Men hon vägrade. Det är typ bara 50% man kan höra på och hon ville inte oroa mig mer.

På tisdag får jag dock svaret.. ska undersöka min livmodertapp efter koniseringen och då kommer man se hur bebisen mår i magen. Är sjukt nervös då jag mår väääldigt bra!! Men har senaste dagarna inbillat mig att jag börjat kunna känna som ett tryck ner i buken. Borde vara ett gott tecken. Håller tummarna att allt ser bra ut. Har inte haft kramper eller någon blödning alls.
  • emizz

Har idag varit på tidigt ultraljud och fått se min lilla räka och ett pickande hjärta :) så härligt nu kan jag börja slappna av mer!

Mår illa från och till och tröttheten kommer och går tycker jag...går in i v 10 på söndag och det är nog dags att berätta på jobb känner jag. Ha en helt underbar helg alla <3

Ehliaz-09 Alice-11
  • Jmlwc
    emizz skrev 2018-01-19 14:16:22 följande:

Har idag varit på tidigt ultraljud och fått se min lilla räka och ett pickande hjärta :) så härligt nu kan jag börja slappna av mer!

Mår illa från och till och tröttheten kommer och går tycker jag...går in i v 10 på söndag och det är nog dags att berätta på jobb känner jag. Ha en helt underbar helg alla <3

Men så skönt! Stort Grattis!
  • emeloi

Gick in i vecka 13 igår och det känns skönt att ha passerat värsta perioden utan blödningar. Och alla provsvar från inskrivningen såg kanon ut! Jag har tydligen så bra järnvärde att jag inte kommer behöva äta järntillskott på hela graviditeten :)

• saijda

Var och gjorde VUL idag. Konstaterat missfall :(

Så kommer tyvärr lämna den här tråden..

Men lycka till ni alla och håller tummarna hårt för att det går bra för er <3

Svar på tråden Augustibarn 2018