• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • mkess
    emizz skrev 2018-01-19 14:16:22 följande:

Har idag varit på tidigt ultraljud och fått se min lilla räka och ett pickande hjärta :) så härligt nu kan jag börja slappna av mer!

Mår illa från och till och tröttheten kommer och går tycker jag...går in i v 10 på söndag och det är nog dags att berätta på jobb känner jag. Ha en helt underbar helg alla <3

Grattis! Vad skönt! Nu ser man att det är en bebis! :D
  • Aamon
    Jmlwc skrev 2018-01-19 10:31:10 följande:

Nu har det varit tyst här ett tag :) Hur mår ni alla?

Här är det samma. Illamående och trött. Försöker äta hela tiden för att minska illamåendet. Äter precis innan jag går och lägger mig vid 21.30-22.00, det hjälper mot illamåendet på morgonen dagen efter. V 10 nu:) men fy vad långsamt det går.

Fortsatt illamående och trötthet. Smärtan har övergått i mer rimlig och hanterbar molvärk. Huvudvärken från v7 har försvunnit helt.

En tyngdkänsla har infunnit sig i underlivet och jag drömmer de mest märkliga drömmar. Antingen drömmar om bebisar eller om sex xD

Behöver inte småäta varje timme och vaknar inte varje morgon med magsmärtor av hunger sedan v8.

Går in i v10 idag :)
  • Jmlwc
    Aamon skrev 2018-01-19 17:59:21 följande:

Fortsatt illamående och trötthet. Smärtan har övergått i mer rimlig och hanterbar molvärk. Huvudvärken från v7 har försvunnit helt.

En tyngdkänsla har infunnit sig i underlivet och jag drömmer de mest märkliga drömmar. Antingen drömmar om bebisar eller om sex xD

Behöver inte småäta varje timme och vaknar inte varje morgon med magsmärtor av hunger sedan v8.

Går in i v10 idag :)

Det låter ju som att det är lite bättre med andra ord:)
  • Jmlwc

Efter mycket googlande har jag nog bestämt mig för vagn. Men ska åka och titta och provköra när jag är i sthlm för kub testet. Emmaljunga nxt60f outdoor med babylift:)

• saijda
    Vallmofröt skrev 2018-01-19 17:33:30 följande:

Vad tråkigt. Kram till dig

Ja verkligen :( tack så mycket! <3
  • saijda
    mkess skrev 2018-01-19 17:44:26 följande:

Åh vad tråkigt att höra! :( Kram till dig och ta hand om er lite extra nu i helgen. <3

Ja det är de verkligen :(

Det ska vi verkligen göra, har varit hemma en vecka nu får se hur jag ska göra nästa vecka :/

Kram på er och lycka till med allt <3
  • Sissij79

Varit på Kub idag och allt såg bra ut!! Fina siffror!! Är så lättad och det var så mysigt att se den lilla bäbisen. Blev framflyttad en v och har nu BF 25/7, men jag kan kanske hänga kvar i denna grupp ändå :)

Har inte berättat för någon direkt än, vi tänkte göra det till bäbisens syskon och våra familjer i nästa vecka. När tänkte ni berätta på jobbet??

• 3hjärtan
    Sissij79 skrev 2018-01-19 19:51:32 följande:

Varit på Kub idag och allt såg bra ut!! Fina siffror!! Är så lättad och det var så mysigt att se den lilla bäbisen. Blev framflyttad en v och har nu BF 25/7, men jag kan kanske hänga kvar i denna grupp ändå :)

Har inte berättat för någon direkt än, vi tänkte göra det till bäbisens syskon och våra familjer i nästa vecka. När tänkte ni berätta på jobbet??

Grattis! Gjorde också kub i veckan med bra resultat. Fick bf 29/7. Men lär väl bli slutet av juli/blrjan av augusti

Jag ska berätta på jobbet när jag är v14+ så dom får en chans till att hitta vikarie. Eller ja till chefen iaf. Sen försöka vänta lite längre innan vi går ut med det. Kanske efter rul
  • LisaKMB
    saijda skrev 2018-01-19 16:01:13 följande:

Var och gjorde VUL idag. Konstaterat missfall :(

Så kommer tyvärr lämna den här tråden..

Men lycka till ni alla och håller tummarna hårt för att det går bra för er <3

Så himla tråkigt! Tillåt dig att sörja så mycket som behövs och gå vidare när du är redo. Kram
  • saijda
    LisaKMB skrev 2018-01-19 20:15:59 följande:

Så himla tråkigt! Tillåt dig att sörja så mycket som behövs och gå vidare när du är redo. Kram

Det ska vi båda göra. Och ta hand om varandra.

Tack så mycket! <3
Svar på tråden Augustibarn 2018