• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Jmlwc
    5plus skrev 2018-01-20 14:41:18 följande:

Hej allihopa!

Hoppar in i denna tråden då jag igår plussade på 5 stickor CB med 3+ v x2.

Till saken hör att jag inte haft mens på över 1 år och ska på fredag till gynekolog för att få utskrivet provera/letrozol. Antar att jag inte ska behöva det ????

Är så chockad, kan inte fatta! Ska ringa barnmorska på måndag!

Någon som har tips på hur jag kan räkna för att få fram BF med tanke på utebliven blödning sedan innan ????

Vet du när du hade ägglossning? Och grattis förresten:)
  • Jmlwc
    F1F skrev 2018-01-20 09:14:45 följande:

Hej allesammans,

Hoppar gärna ini denna tråd. Väntar mitt tredje barn med BF i Aug. Det blir en riktig sladdis då mina tjejer är födda 01 och 05.

Känns skönt att veckan nu Visar tvåsiffrigt och att lill ?haren? som vi Kallar bebis för då den verkligen såg ut som en hare på UL väljer att stanna hela vägen.

Välkommen och Grattis!
  • 5plus

Tack!

Nej saken är den att jag fick reda på att jag hade symtom för pco, dock visade blodprovet inte det.

Tog ut min pstav i oktober 2016 och sedan dess endast en blödning. Trodde inte att jag hade egen ägglossning och väntade mig därför tabletter från gyn!

Kan ni förstå chocken när jag kollar på testet från bakom duschdrapiet, skulle duscha av all hårfärg, tror nog jag glömde hälften! ????

• Norisen

Hej allihopa och grattis! Jag hoppar in här på tråden, är 23 år och väntar mitt första barn. Befinner mig just nu i vecka 10 och är supernyfiken på att få höra om era graviditeter :D hur mår ni nu? Någon som har samma zombietrötthet som jag...?

• Norisen
    5plus skrev 2018-01-20 14:41:18 följande:

Hej allihopa!

Hoppar in i denna tråden då jag igår plussade på 5 stickor CB med 3+ v x2.

Till saken hör att jag inte haft mens på över 1 år och ska på fredag till gynekolog för att få utskrivet provera/letrozol. Antar att jag inte ska behöva det ????

Är så chockad, kan inte fatta! Ska ringa barnmorska på måndag!

Någon som har tips på hur jag kan räkna för att få fram BF med tanke på utebliven blödning sedan innan ????

Jag har inte heller haft blödning på över ett år... fick gå på ett tidigt ultraljud (för att inte bli för sen med ett KUBtest) där de kunde mäta och ge ett ungefärligt förlossningsdatum!
  • 5plus

Norisen

Då är det alltså möjligt att bli gravid utan att mensen visat sig, skönt någon upplevt samma!

Får se hur snabbt jag kan få tid hos barnmorska och om jag också får ett tidigt ultraljud.

Nu står jag i valet om vilken barnmorska jag ska ringa, också svårt haha.

• Jmlwc
    Norisen skrev 2018-01-20 15:48:42 följande:

Hej allihopa och grattis! Jag hoppar in här på tråden, är 23 år och väntar mitt första barn. Befinner mig just nu i vecka 10 och är supernyfiken på att få höra om era graviditeter :D hur mår ni nu? Någon som har samma zombietrötthet som jag...?

Välkommen och Grattis! Samma här. V 10 och är sååå trött, sover åtminstone en lur på dagen. Mår väldigt illa också men har tack o lov aptit ändå. Jag har kub den 9/2, längtar efter att få se lilla hjärtat:)
  • Vallmofröt
    F1F skrev 2018-01-20 11:53:49 följande:

Vad roligt! Grattis. Jag mår väldigt bra och har gjort under hela graviditeten hittills:)

Just nu är det dem stora, stora brösten som är värst! Jag har haft problem med små blödningar sedan v 6 men sedan drygt 2veckor tillbaka har det peppar, peppar inte varit något.

Annars tycker jag själv jag gått upp i vikt väldigt snabbt en blandning av vätska och uppblåsthet.

Hur mår du? Vilket BF datum har du fått?

Okej. Skönt att du mår bra. Jag har varit otroligt trött,knappt orkat ta mig till jobbet,efter jobbet somnat direkt bara ja kom hem.. har alltid varit en mamma med energi,ute o promenerar,gymmar.. nu har ja inte varit på gymmet på 1 månad. Men har gått promenad nångång dock. Har mått illa men inte kräkts. Är mer hungrig. Va på tidigt ultraljud i v 10 pga att ja hade litr rubbad mens innan ja vart gravid. Enligt detta ultraljud är ja beräknad 14 augusti ???? känns spännande o oroligt då ja med dottern fick i v 36 och förlossning tog 3 min. O sonen från att ja kände värkar 6 timmar. Så orolig att d ska gå fort..
  • Norisen
    5plus skrev 2018-01-20 15:57:29 följande:

Norisen

Då är det alltså möjligt att bli gravid utan att mensen visat sig, skönt någon upplevt samma!

Får se hur snabbt jag kan få tid hos barnmorska och om jag också får ett tidigt ultraljud.

Nu står jag i valet om vilken barnmorska jag ska ringa, också svårt haha.

Ja visst är det så! Jag fick ömma bröst och sedan hade jag en känsla bara. Så jag tog ett test och sen ett till för att vara helt hundra och det var + på bägge! Om din barnmorska är osäker på hur långt gången du är så borde hon föreslå ett för tidigt ultraljud, annars tycker jag att du ska be om ett! Det är dels skönt att fä se att det faktiskt finns ett litet liv där inne men också att få veta hur långt gången man är :)
Svar på tråden Augustibarn 2018