Augustibarn 2018
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Ja förresten, hur länge har ni alla försökt innan det lyckades den här gången?
För oss är det 2 år. Hade ett x i våras som slutade med att jag numera bara har en äggledare. Var hos fertilitetsläkaren samma dag som jag hade ägglossning nu på den sidan jag saknar äggledare. Hon ville inte hjälpa oss när hon såg att jag hade ägglossning utan sa att vi skulle hem och ligga. Så miraklet i magen är efterlängtad och kommer från höger äggstock där vänster äggledare fångat upp ägget. Sådant läkaren sagt 'forskning säger det kan gå, men hon hade inte sett det' <3
Här gick det fort, tog ut spiralen den 30/11 i samband med cellprovet, hade då precis haft min mens. Nästa mens dök aldrig upp, så vi blev lite chockade både jag och mannen. Och så kan jag inte hjälpa att få dåligt samvete när man läser om hur så många andra kämpar.
Här gick det fort, tog ut spiralen den 30/11 i samband med cellprovet, hade då precis haft min mens. Nästa mens dök aldrig upp, så vi blev lite chockade både jag och mannen. Och så kan jag inte hjälpa att få dåligt samvete när man läser om hur så många andra kämpar.
Ja förresten, hur länge har ni alla försökt innan det lyckades den här gången?
För oss är det 2 år. Hade ett x i våras som slutade med att jag numera bara har en äggledare. Var hos fertilitetsläkaren samma dag som jag hade ägglossning nu på den sidan jag saknar äggledare. Hon ville inte hjälpa oss när hon såg att jag hade ägglossning utan sa att vi skulle hem och ligga. Så miraklet i magen är efterlängtad och kommer från höger äggstock där vänster äggledare fångat upp ägget. Sådant läkaren sagt 'forskning säger det kan gå, men hon hade inte sett det' <3
Ja köpte ägglossningsstickor.. fick en smile gubbe.. mysa den dagen o dagen efter o puff.. e nu snart i v 12
Går in i v13 idag och hörde både hjärtslag och en spark på dopplern igår kväll! :)
Går in i v13 idag och hörde både hjärtslag och en spark på dopplern igår kväll! :)
Jag börjar nog få foglossning! Trodde absolut inte man kunde få det så tidigt men det kan man tydligen... Med ettan kunde jag knappt gå, fick efterföljande ischias och fick också sitta i rullstol. Kul om det redan ska börja...
Mvh Negativ, trött och lite ledsen hormonmamma
Det är så spännande det här med att vara gravid. Känns som att andra gången kan man på något sätt uppskatta det mer. Ta det inte fel, självklart uppskattar man det första gången också! Men enligt mig så är det på något sätt annorlunda denna gång. Förra gången jag var gravid var jag endast 20 år, jag såg inga risker och tog för givet att allt skulle gå bra både graviditeten och förlossningen.
Nu hade vi sån tur att allt gick bra, men denna gång är jag tacksam för varje dag som jag inte får missfall. Har aldrig fått missfall men vet ju hur vanligt det är.
När jag tänker på att jag har ett litet litet liv i mig blir jag alldeles tårögd. Vår baby.
Jag bara hoppas att barnet trivs där inne och gosar runt, och vill stanna tills den dag det är dags att komma ut. Och när den kommer ut så kommer den att få så mycket kärlek och trygghet av oss föräldrar och storasyster.
Allt känns så skört på något sätt, och jag tar ingenting för givet. Får vi se en baby med pickande hjärta i vecka 13 så är lyckan gjord. Vill inte tänka på om det skulle visa något annat än att vårat barn lever.
Det här är så magiskt och jag är så tacksam varje dag att jag får bära ett till barn.