• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Vallmofröt
    mkess skrev 2018-01-22 08:24:51 följande:

Går in i v13 idag och hörde både hjärtslag och en spark på dopplern igår kväll! :)

Åh va härligt. O mysigt !!!
  • 3hjärtan
    Aamon skrev 2018-01-21 09:47:38 följande:

Ja förresten, hur länge har ni alla försökt innan det lyckades den här gången?

För oss är det 2 år. Hade ett x i våras som slutade med att jag numera bara har en äggledare. Var hos fertilitetsläkaren samma dag som jag hade ägglossning nu på den sidan jag saknar äggledare. Hon ville inte hjälpa oss när hon såg att jag hade ägglossning utan sa att vi skulle hem och ligga. Så miraklet i magen är efterlängtad och kommer från höger äggstock där vänster äggledare fångat upp ägget. Sådant läkaren sagt 'forskning säger det kan gå, men hon hade inte sett det' <3

Började försöka sommaren -16. Blev gravid på första försöket. Gick till v17.

Sen blödde jag totalt 12 v! Efter 9 v blev det skrapning, sen 3 v blödning till.

Sen tog det sig igen på 4e försöket. Mf v8. Vämtade en mens sen gravid igen. Mf v6. Väntade en mens sen gravid igen.

Nu har jag gått in i v14. Kub bra. Men kan ej släppa oron att det inte ska gå vägen nu heller. Lämgtar så efter rul nu.
  • Johanna135

Vi var på ultraljud idag och fick reda på att det bor två små barn i mig! Haha. Så fantastiskt. Båda hjärtan slog och de sprattlade. Så bf 20aug blir nog lite tidigare.. Vi ska dit igen nästa vecka och få reda på om det är enäggstvillingar eller två. Hoppas på tvåäggstvillingar då det är lite mindre riskfyllt!!! Åh. Ni andra har alla.bara en bebis?

• Johanna135
    Jmlwc skrev 2018-01-22 06:44:46 följande:

Det tar sig! En fjärdedel avklarad:)

Samma för mig!! Hihi
  • beso
    Johanna135 skrev 2018-01-22 22:43:26 följande:

Vi var på ultraljud idag och fick reda på att det bor två små barn i mig! Haha. Så fantastiskt. Båda hjärtan slog och de sprattlade. Så bf 20aug blir nog lite tidigare.. Vi ska dit igen nästa vecka och få reda på om det är enäggstvillingar eller två. Hoppas på tvåäggstvillingar då det är lite mindre riskfyllt!!! Åh. Ni andra har alla.bara en bebis?

Wow! Grattis! :) :)
  • beso

Hej! Är bara i v9. Har bf 1sept men mina bebisar brukar komma lite tidigare! ;) Har en fråga till er som gått lite längre än mig gällande den helt förlamande tröttheten jag haft sen v7. När brukar den gå över eller bli bättre iaf?

• Johanna135
    beso skrev 2018-01-22 23:04:13 följande:

Hej! Är bara i v9. Har bf 1sept men mina bebisar brukar komma lite tidigare! ;) Har en fråga till er som gått lite längre än mig gällande den helt förlamande tröttheten jag haft sen v7. När brukar den gå över eller bli bättre iaf?

Mitt värsta illamående har gått över idag. :) Går in i v 11 nu. Kunde äta vad jag ville till lunch nästan !:) Jag är inte så trött men har förmånen att få sova 9h per natt...
  • beso
    Johanna135 skrev 2018-01-22 23:29:59 följande:

Mitt värsta illamående har gått över idag. :) Går in i v 11 nu. Kunde äta vad jag ville till lunch nästan !:) Jag är inte så trött men har förmånen att få sova 9h per natt...

Åh va skönt för dig! :) En riktigt bra dag alltså på många sätt! :) Läste att hcg är som högst i v 9 o sen sjunker. Att v 9 ofta e riktigt jobbig för många.. Suck! Mitt värsta illamående brukar lugna sig i v 15 men är mkt lindrigare den här gången tack o lov. Tröttheten är dock handikappade.
  • 3hjärtan
    beso skrev 2018-01-22 23:56:04 följande:

Åh va skönt för dig! :) En riktigt bra dag alltså på många sätt! :) Läste att hcg är som högst i v 9 o sen sjunker. Att v 9 ofta e riktigt jobbig för många.. Suck! Mitt värsta illamående brukar lugna sig i v 15 men är mkt lindrigare den här gången tack o lov. Tröttheten är dock handikappade.

Måste stämma ang v9. Hade det så hemskt v7-8 och tänkte nu måste det vända. Men v9 blev ännu värre!!! Som en rejäl magsjuka. Men återgick till bättre v10. Nu v13+ men kräks fortfarande vissa dagar. Ibland direkt efter jag ätit
  • Jmlwc
    Johanna135 skrev 2018-01-22 22:43:26 följande:

Men så häftigt!
Svar på tråden Augustibarn 2018