• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Jmlwc
    beso skrev 2018-01-22 23:04:13 följande:

Hej! Är bara i v9. Har bf 1sept men mina bebisar brukar komma lite tidigare! ;) Har en fråga till er som gått lite längre än mig gällande den helt förlamande tröttheten jag haft sen v7. När brukar den gå över eller bli bättre iaf?

Det ska väl bli bättre efter de första 3 månaderna. Men är nog väldigt individuellt.
  • Isathe
    Johanna135 skrev 2018-01-22 22:43:26 följande:

Vi var på ultraljud idag och fick reda på att det bor två små barn i mig! Haha. Så fantastiskt. Båda hjärtan slog och de sprattlade. Så bf 20aug blir nog lite tidigare.. Vi ska dit igen nästa vecka och få reda på om det är enäggstvillingar eller två. Hoppas på tvåäggstvillingar då det är lite mindre riskfyllt!!! Åh. Ni andra har alla.bara en bebis?

Ååå grattis!! Spännande med tvillingar, har ni det i släkten?? Har ni barn sedan tidigare?
  • marran87
    Johanna135 skrev 2018-01-22 22:43:26 följande:

Vi var på ultraljud idag och fick reda på att det bor två små barn i mig! Haha. Så fantastiskt. Båda hjärtan slog och de sprattlade. Så bf 20aug blir nog lite tidigare.. Vi ska dit igen nästa vecka och få reda på om det är enäggstvillingar eller två. Hoppas på tvåäggstvillingar då det är lite mindre riskfyllt!!! Åh. Ni andra har alla.bara en bebis?

Häftigt och lite läskigt - kan jag tro! :) Men verkligen stort grattis! Har ni misstänkt någonting? Har du haft symtom * 2? :) Sägs ju vara rätt vanligt att man mår illa deluxe och sådär. 
  • Saanny

Har läst alla inlägg men inte skrivit på ett tag. Visste inte vad jag skulle skriva då jag mått väldigt bra sen mitten av vecka 10. Har varit sååå orolig. Bara hunger och lite ont i brösten. Kräkte massa och va sjukt trött 6-9. Sen bara försvann det.

MEN va idag och såg en fin liten bebis enligt läkaren! Man såg tydligt hjärtat och att det var en bebis!! Så fin bild! Läkaren grattade mig till att jag mådde så bra :). Jag fick ändrad BF igen. Första gången flyttades jag från 10 aug till 8 aug. Nu flyttades jag till 6 aug. Så den växer på väldigt bra ????????.

Ingenting är ju säkert än, men att se ett friskt foster vecka 13 är så skönt!!

• beso
    Saanny skrev 2018-01-23 16:42:58 följande:

Har läst alla inlägg men inte skrivit på ett tag. Visste inte vad jag skulle skriva då jag mått väldigt bra sen mitten av vecka 10. Har varit sååå orolig. Bara hunger och lite ont i brösten. Kräkte massa och va sjukt trött 6-9. Sen bara försvann det.

MEN va idag och såg en fin liten bebis enligt läkaren! Man såg tydligt hjärtat och att det var en bebis!! Så fin bild! Läkaren grattade mig till att jag mådde så bra :). Jag fick ändrad BF igen. Första gången flyttades jag från 10 aug till 8 aug. Nu flyttades jag till 6 aug. Så den växer på väldigt bra ????????.

Grattis! :) Måste kännas så mkt tryggare Nu! :) Har läst att hcg sjunker efter v 9. Hoppas att må bättre då jag oxå o kunna få må bra o va glad! :)
  • Jmlwc
    Saanny skrev 2018-01-23 16:42:58 följande:

Härligt!!!
  • Jmlwc

Jag var och köpte mig ytterligare ett par mammabyxor idag, så nu har jag två att välja mellan:)

Är så tjock om magen :):) v 11 liksom...

Börjar bli svårt att gömma.

• Ambienten

Hej hej! :) Har BF den 15 augusti än så länge, är i v.11 (10+5). Vart gravid trots P-ring så fick göra ett tidigt UL för att ta reda på vilken vecka jag var i.. :P Längtar till v.18 och nästa UL! <3 :D

• Jmlwc
    Ambienten skrev 2018-01-23 20:11:09 följande:

Hej hej! :) Har BF den 15 augusti än så länge, är i v.11 (10+5). Vart gravid trots P-ring så fick göra ett tidigt UL för att ta reda på vilken vecka jag var i.. :P Längtar till v.18 och nästa UL! <3 :D

Hej och Grattis!
  • Vallmofröt
    Ambienten skrev 2018-01-23 20:11:09 följande:

Va spännande. Ja har bf 14 nu efter tidigt ultraljud. Va några dagar längre gångwn än ja trodde.. imorgon går ja in i v 12. Vilken lättnad. Och ja anser redan att magen är här. En yttepytte liten mage.. men e ju mitt 3 barn. Minns att magen med nr 2 kom tidigare än nr 1 me.
Svar på tråden Augustibarn 2018