• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Jmlwc
    Norisen skrev 2018-01-24 12:08:57 följande:

Är det första barnet? Så tidigt magen kommit annars? :D

Inte jättebra kort kanske:)
  • Norisen

Jmlwc, så vackert!! Så förstår jag att du har svårt att dölja den hihi.. När har du tänkt berätta för folk? :)

• Jmlwc
    Norisen skrev 2018-01-24 13:16:46 följande:

Jmlwc, så vackert!! Så förstår jag att du har svårt att dölja den hihi.. När har du tänkt berätta för folk? :)

Eller hur:)

Familjen vet om det redan och några få nära vänner men vi väntar nog till efter kub den 9/2 med att officiellt gå ut med det.
  • LisaKMB

Idag har jag fått se en liten sprattlande böna på UL. Vilken lättnad då jag i princip är symtomfri och börjat oroa mig. Mina två tidigare graviditeter har visserligen varit extremt enkla och utan krämpor. Kanske blir så även denna gång. Bf ändrades en dag så 23/8 gäller nu.

• beso
    LisaKMB skrev 2018-01-24 15:35:27 följande:

Idag har jag fått se en liten sprattlande böna på UL. Vilken lättnad då jag i princip är symtomfri och börjat oroa mig. Mina två tidigare graviditeter har visserligen varit extremt enkla och utan krämpor. Kanske blir så även denna gång. Bf ändrades en dag så 23/8 gäller nu.

Nämen va kul! :) Sprattel oxå hihi! Grattis! I vilken v kan man se dom röra sig? Jag ska dit 31a o e då i v 9+3! :)
  • beso
    Jmlwc skrev 2018-01-24 13:09:43 följande:

Inte jättebra kort kanske:)

Åh va sött! :)
  • beso

Någon mer än jag som fått klåda? Googlade på det och det finns tydligen något som heter just graviditetsklda. Vet dock inte i vilken v man brukar få det. Mitt har kommit o gått sen v7 ca och mest på smalbenen men kan komma överallt på små områden här o där. På nacken armen magen osv. Inga utslag utan bara klåda.

Någon som kännt samma sak o vet mer om det?

Har haft svårt att sova ibland t.om pga klådan..

• Norisen

Beso, jag har haft problem med lite klåda på benen bara men absolut inte till den grad att jag inte kan sova.. Att din sömn påverkas av det känns ju inte rättvist, om det är vanligt bland graviditeter måste det ju finnas någon salva eller tablett för det?

• beso
    Norisen skrev 2018-01-24 16:42:06 följande:

Beso, jag har haft problem med lite klåda på benen bara men absolut inte till den grad att jag inte kan sova.. Att din sömn påverkas av det känns ju inte rättvist, om det är vanligt bland graviditeter måste det ju finnas någon salva eller tablett för det?

Läste att man brukar få vanlig mjukgörande salva o tavegyl tabletter. Men typ alla sa att det inte hjälpte! :/ Ska dock ta upp det med dr den 31 när jag ska dit. Tycker ju det måste finnas nåt som kan hjälpa. Kylbalsam kanske?
  • LisaKMB
    beso skrev 2018-01-24 16:12:58 följande:

Nämen va kul! :) Sprattel oxå hihi! Grattis! I vilken v kan man se dom röra sig? Jag ska dit 31a o e då i v 9+3! :)

Jag är i vecka 9+5 idag och den rörde sig för fullt. Så det kan säkert även du se nästa vecka!
Svar på tråden Augustibarn 2018