• sushikatten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

turlid70 skrev 2010-09-24 13:07:58 följande:
    Tack! Ingen test blev det idag, vågade inte, men hade lite rosa-brun klad igår kväll igen, nu är det tort igen, nästan ialla fall. Testar imorgon i vilket fall och försöker att inte bli förkrossad, en flaska vin har jag i beredskap.
    Ja vad det är jobbigt och man samtidigt är livrädd att testa men endå inte kan låta bli. Håller tummarna för dig!
    dallas skrev 2010-09-23 20:23:32 följande:
    Hej allihop, jag är inte 40 år ännu men fyller 38 i maj nästa år, jag undrar lite vilka kliniker som gör IVF på oss "äldre" funderade på Carlanderska i GBG men fick höra att man som äldst fick vara 38. Kan det stämma verkligen??? Hade föredragit att göra det i Gbg´s trakten men går det inte så går det inte.
    Jag har gjort IVF innan via landstinget och fick en dotter i dec 2008 och vill verkligen försöka igen(för naturligt verkar inte funka alls tyvärr)
    Hej Dallas och välkommen hit!  Jag går själv på CA och de har inga gränser för ålder som jag hört. Det kollar väl dina värden och ser vad du ligger. Det funkar jätte bra där men självklart kunde det vara lite bättre när man tänker på hur mycket man betalar. Jag är över 40 och då får jag betala 30 lakan / ¨gång och då förväntar man sig högsta servicen. läkarna har varit jätte bra. Det är väl barnmorskarna som man känner att det inte är 100 procent service minded. Jag ställer höga krav och då kan det bli lite fel ibland. Annars jätte trevliga lokaler och rummen känns bra och man känner sig alltid välkommen! Lycka till! Och som andra sagt vänta inte för länge!
  • sushikatten
    turlid70 skrev 2010-09-25 07:44:40 följande:
    Jag kände på mig igår kväll att det skulle gå åt h-e. Fick en liten blödning till då och sen ganska stark mensvärk. Testade ändå imorse och vågade inte kolla på stickan. Efter ett tag sa gubben "Du får dricka vin ikväll om du vill." Han trodde kanske att det skulle tröstaGråter. Nu är mensen igång och en ny kamp förberedes.
    Nääää det är skit att det ska vara så svårt! Skönt att ni har en frysen. Sannolikheten att den klarar upptiningen är väl 80% och det brukar inte vara något problem. Och blastisar har större chans att det lyckas.  Det är lättare att också med FET. Ska ni göra ostim eller stim?
  • sushikatten

Inanna68: Åhhh vad jag känner igen mig i din berättelse! Ja det var så precis för oss med tanken att skaffa barn och alla andra kompisar hade skaffat barn väldigt tidigt och jag var inte alls mogen att starta då. Nu har åren bara sprungit iväg. Vi försöker också men ibland kommer tanken att man kanske aldrig kommer att bli mor och det känns oehört tungt.  Hoppet är det sista som överger en! Vi börjar här nu snart med ivf igen och hoppas på det. Nu har jag fått alla mediciner  Predinosolon, trombyl, levaxin och destonex för prolaktin värdet. Nu eller aldrig! Nåt måste ju hjälpa! Låter desperat jag vet men vad gör man inte snart.  Måste tro att det ska funka denna gången!

underverket: Ja lycka till och hoppas det växer till sig!

turlid: underbart att ha så många i frysen. Är det blastisar?

• sushikatten
    Skruttefia skrev 2010-10-01 06:14:23 följande:
    Tyvärr lyckades inte IVF:en. Vi fortsätter i hemmaverkstaden - det finns ju inga konstaterade "fel" på oss förutom min i fertilitetssammanhang aktningsvärda ålder
    Nää vad ledsamt och jobbigt! Attt det ska vara så j-la svårt. Lider med dig och hur meningslöst och tomt det känns precis man testat. Det finns inga ord som kan beskriva det. Styrke kramar.

Underverket: Hur gick det?

Innana68: Ja vissa kliniker har alldeles för långa testdatum, mensen brukar komma innan test. Tänkt du tjuvtesta? Du satt en femdagarsodlad då kan man testa ganska tidigt. Det är fruktansvärt tid. Jag var rädd för att testa for tidigt för man ville inte få ett negativt svar.

Själv har jag började jag spruta igår och kör den korta metoden med alla tabletter man kan ta. Har faktiskt fått predinosolon och levaxin för att hjälpa till lite grann och undvika missfall på grund av autoimuna faktorer. Längtar tillÄP. OCh har aldrig känt något speciellt. Bara nervös inför besked efteråt om antal befruktade.

Vinkar till ALLA;)))
  • sushikatten

inanna68: Vi får hoppas att det håller sig borta i 10 månader. Håller tummarna! Ja är man inte ett nervvrak innan soå blir man lätt det när man ruvar. Det finns inga andra tillfällen då man känner efter så mycket. Ja vilken resa vi tar oss igenom varje gång. Nu får vi hoppas att det blir en lycklig resa nu.

chippi choppi: Ja man får försöka på hemma fronten och ligga i. Det ska gå också men det kan ta tid.Ge inte upp. ursäkta att jag fråga varför fortsätter ni inte eller tar ni en paus just nu. Min man har sagt om vi inte lyckas nu så vet han inte om han vill fortsätta med ivf. Vi har gjort 3 försök.

• sushikatten

Chippi choppi: läst din presentation och förstod att det var tredje barnet och förstår att ni har hållt på med ¨så fina resultat. Ja det är skönt att höra att det går att lyckas vid 42. Ibland tappar jag tron.och när man är äldre. Har faktistkt hört några ex här då man varit lite äldre och ändå lyckats bli gravida. Näää man får inte tappa hoppet!

• sushikatten

underverket06:  Ja det kan vara guldägget! Det behövs bara ett! Bästa kompisen är gravid nu och hon vid två tillfällen fick bara ett befruktad ägg. Håller tummarna.

• sushikatten

Underverket 06: grattis till Ruv . Nu håller vi tummarna och hoppas på att det går fort till test.

• sushikatten

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***SPRAYAR***
    Fahlvik, IVF nr1, ÄP v42-43 ???????, bor i ???

***SPRUTAR***
    Sushi: IVF nr 4 äp 41 bor i göteborg
    ***ÄP***

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Inanna, IVF nr1, FET försök 1, TD 19/10, bor i Göteborg
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF nr1, bor i Frankrike, BF ?????

Bra initiativ!
    Rapport kommer väl nu snart vid 22 tiden också`?

• sushikatten

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***SPRAYAR***
    Fahlvik, IVF nr1, ÄP v42-43 ???????, bor i ???

***SPRUTAR***
    Sushi: IVF nr 4 äp 41 bor i göteborg
    ***ÄP***

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Inanna, IVF nr1, FET försök 1, TD 19/10, bor i Göteborg
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF nr1, bor i Frankrike, BF ?????

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet

Fixade listan Linköping!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?