IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Jag har gjort IVF innan via landstinget och fick en dotter i dec 2008 och vill verkligen försöka igen(för naturligt verkar inte funka alls tyvärr)
Inanna68: Åhhh vad jag känner igen mig i din berättelse! Ja det var så precis för oss med tanken att skaffa barn och alla andra kompisar hade skaffat barn väldigt tidigt och jag var inte alls mogen att starta då. Nu har åren bara sprungit iväg. Vi försöker också men ibland kommer tanken att man kanske aldrig kommer att bli mor och det känns oehört tungt. Hoppet är det sista som överger en! Vi börjar här nu snart med ivf igen och hoppas på det. Nu har jag fått alla mediciner Predinosolon, trombyl, levaxin och destonex för prolaktin värdet. Nu eller aldrig! Nåt måste ju hjälpa! Låter desperat jag vet men vad gör man inte snart. Måste tro att det ska funka denna gången!
underverket: Ja lycka till och hoppas det växer till sig!
turlid: underbart att ha så många i frysen. Är det blastisar?
inanna68: Vi får hoppas att det håller sig borta i 10 månader. Håller tummarna! Ja är man inte ett nervvrak innan soå blir man lätt det när man ruvar. Det finns inga andra tillfällen då man känner efter så mycket. Ja vilken resa vi tar oss igenom varje gång. Nu får vi hoppas att det blir en lycklig resa nu.
chippi choppi: Ja man får försöka på hemma fronten och ligga i. Det ska gå också men det kan ta tid.Ge inte upp. ursäkta att jag fråga varför fortsätter ni inte eller tar ni en paus just nu. Min man har sagt om vi inte lyckas nu så vet han inte om han vill fortsätta med ivf. Vi har gjort 3 försök.
Chippi choppi: läst din presentation och förstod att det var tredje barnet och förstår att ni har hållt på med ¨så fina resultat. Ja det är skönt att höra att det går att lyckas vid 42. Ibland tappar jag tron.och när man är äldre. Har faktistkt hört några ex här då man varit lite äldre och ändå lyckats bli gravida. Näää man får inte tappa hoppet!
underverket06: Ja det kan vara guldägget! Det behövs bara ett! Bästa kompisen är gravid nu och hon vid två tillfällen fick bara ett befruktad ägg. Håller tummarna.
Underverket 06: grattis till Ruv . Nu håller vi tummarna och hoppas på att det går fort till test.
***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)
***SPRAYAR***
Fahlvik, IVF nr1, ÄP v42-43 ???????, bor i ???
***SPRUTAR***
Sushi: IVF nr 4 äp 41 bor i göteborg
***ÄP***
***ET***
***FET***
***RUVARE OCH TESTDAG***
Inanna, IVF nr1, FET försök 1, TD 19/10, bor i Göteborg
Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
***GRAVIDA***
Oceanney, IVF nr1, bor i Frankrike, BF ?????
Bra initiativ!
Rapport kommer väl nu snart vid 22 tiden också`?
***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)
***SPRAYAR***
Fahlvik, IVF nr1, ÄP v42-43 ???????, bor i ???
***SPRUTAR***
Sushi: IVF nr 4 äp 41 bor i göteborg
***ÄP***
***ET***
***FET***
***RUVARE OCH TESTDAG***
Inanna, IVF nr1, FET försök 1, TD 19/10, bor i Göteborg
Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
***GRAVIDA***
Oceanney, IVF nr1, bor i Frankrike, BF ?????
***Övrigt**
Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
Fixade listan Linköping!