Julibebis 2014
Min äldsta dotter och hennes sambo tar våra. De bor i samma hus som oss. Vi byggde en lgh i undervåningen i vårt hus som de bor i. Sedan åker ju min man hem direkt efter förlossningen så jag hoppas inte det blir så länge.
Min äldsta dotter och hennes sambo tar våra. De bor i samma hus som oss. Vi byggde en lgh i undervåningen i vårt hus som de bor i. Sedan åker ju min man hem direkt efter förlossningen så jag hoppas inte det blir så länge.
Rent generellt säger ju kurslitteratur för barnmorskor att ett SF på antalet fullgångna veckor +-2cm är helt normalt. Men det viktiga är ju att följa sin egen kurva. :)
Min chef låg över översta tvillingkurvan med sitt första barn och ut kom EN frisk pojke på 3690g
Hur ofta får ni gå till BM? Verkar som många går varannan vecka, här går man en gång/mån.
Har ni börja fundera på hur era förlossningsbrev ska innehålla?
Är ju förstföderska så tar gärna emot tips och förslag får er andra
Har man agraffer så kan inte huden töjas ut och ärret blir inte brett. När min mamma fick min lillebror hade de inte agraffer och hennes snitt är 2,5 cm längst ner och 1cm uppe vid naveln (katastrof snitt) och det är jätte fult.
Hade de haft agraffar hade det varit suppertunt.
Tunna är och där agrafferna har suttit kommer blekas med tiden. Hellre det än ett brett fult ärr.
Jag opererades med titthål, fem små 1 cm ärr och de syns knappt längre efter 4 år
Såhär ser mitt ärr ut och det är gjort med agraffer och snittet är 2,5 år gammalt.