Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

Poison82 skrev 2014-03-20 02:23:13 följande:

Påminner mig om att jag mötte en pyttebebis på 4 månader idag. Trodde inte på henne när hon sa det för han var så pytteliten. Men så var han också född i v 28.

Förstår att det känns väldigt tidigt i v 34 och skulle det nu vara värkar så försöker dom troligen stoppa det men om det inte skulle gå finns stort hopp om att allt kommer gå fint ändå.

Precis vaknat av första krampen i vaden :-/ . Inte alls mysigt, inte ens lite. Gör ju skitont

Jag hade jätte mycket kramp med mina tre första barn. När jag väntade fyran sa bm att man skulle äta magnesium och kalcium och jag har inte haft en enda kram varken i denna graviditeten eller i de två innan denna. Tydligen äter bebisen upp ens kalciumreserv när skelettet bildas så då kan man själv få brist
    HaBaNiTa skrev 2014-03-20 18:46:20 följande:

Ang amningsbh:ar med bygel i hittade jag på Kappahl denna gång i både svart o vitt. Supersköna o endast 149:-/st. Hm har ju slutat med sådana helt. Glad att jag hittat för hatar de andra utan bygel.

Varför många kedjor slutat med byglar i amningsbh är för att de kan trycka på mjölkgångarna på sidan av brösten och ge mjölkstockning.

Någon som har haft dubbelseende under graviditeten? Har haft det till och från utreda dagar nu och har aldrig haft det tidigare. Läste att man kunde få det vid preeklampsi men jag har lågt blodtryck 103/65 så det borde inte vara det. Det kommer och går och varar en kort stund bara.

Fiamedbarn skrev 2014-03-21 13:32:53 följande:

Jag har gradvis mått sämre under graviditeten och har  nu blivit sjukskriven på 50% för graviditetsdepression. Känns skönt och jobbigt på samma gång.

Nu har jag pratat med chefen och det kändes bra. Nu återstår att prata med förskolan eftersom det inte finns något som säger att man har rätt till ordinarie tider vid sjukskrivning. Jag ser inte fram emot det. Men med tanke på att min son har en diagnos och ett omfattande stödbehov så hoppas jag att de tar hänsyn till att han behöver kontinuitet och att delta som vanligt i deras verksamhet, plus att jag ju är sjukskriven för vila och återhämtning och hur fantastisk min son än är så behöver han mer träning, stimulans och övervakning än jag kan ge honom på ett bra sätt just nu. Som jag varit stressad den sista tiden med sömnbrist, hormonsvängningar, trötthet, foglossning, ryggont och sammandragningar. Jobbet har funkat hyfsat (förutom att jag gråter en hel del när ingen ser) men när jag kommer hem har jag bara kollapsat. Det blir ju inte bra för någon i familjen och jag är speciellt orolig över att stressa bebisen...

Men nu hoppas jag att de extra timmar jag får kan göra stor skillnad. Bara vetskapen om att det finns lite marginaler gör att jag kan slappna av lite extra!

Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Jo du har rätt till att ha barnet de tiderna du hade innan du blev sjukskriven. Annars kan fk anse att du inte är tillräckligt sjuk när du ändå kan ha barnen hemma. Du är sjukskriven av en anledning.

Här får man iaf ha barnen den tiden man hade innan. Annars får man lämna läkarintyg till rektorn där läkaren formulerar att patienten bör få vila i lugn och ro. En sjuk och trött mamma som ligger i sängen hela dagarna är INTE bra för ett förskolebarn och då har barnet det bättre på förskolan mitt på dagen så mamman orkar ta barnet på eftermiddagen.

Jag har varit sjukskriven i 4 år och visst jag har dragit ner på tiden från 45h/vecka till 30h/vecka fast jag har rätt till 45h. Och min läkare sa det att om förskolan inte godkänner heltid så skriver han mer än gärna ett intyg. Nu har de inte krävt det utan är man sjuk så är man.

Fiamedbarn skrev 2014-03-21 17:35:15 följande:

Och det låter som att du har en bra förskola och en bra läkare!

Jag har en kanon bra läkare på min VC samt en underbar handläggare på FK. Men så är mitt fall unikt. Jag har blivit invalidiserad av en helt vanlig galloperation så buk anhang inte arbeta pga kronisk smärta i buken.
    Fiamedbarn skrev 2014-03-21 17:59:44 följande:
    Det låter hemskt! Vad innebär det att bukanhang inte arbetar?
    Haha.... Telefonen har visst auto korrigerat så jag vet inte. Får luska en stund.
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-21 23:10:10 följande:
    Haha.... Telefonen har visst auto korrigerat så jag vet inte. Får luska en stund.
    Så jag kan inte arbeta

Ska det stå, inte buk anhang

Jag har aldrig kunnat ha bärselen pga scolios och får värk i ryggen efter några få minuter bara. Jag köpte en babygunga från cargo istället som är batteridriven som gungar barnet och den funkade faktiskt jätte bra.

Igår åt hela familjen taco. Jag mår illa av lukten. Själv åt jag stekt grön sparris och serrano skinka som varit fryst. Min man tyckte det var lite lite orättvist.

Svar på tråden Julibebis 2014