Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

yoshimi skrev 2014-04-05 08:10:44 följande:
    Jag kommer åka till Varberg om jag inte tror att det kommer att gå superfort,

Då blir det Mölndal som ligger knappt tio min bort.
    Du vet om att Varberg först prioriterar sina egna hallandsmammor och tar göteborgsmammor om plats finns. Bara så du vet.
    yoshimi skrev 2014-04-05 10:00:28 följande:
    Ja fast så är det alltid för oss som bor i Gbg, man vet inte om det finns plats på Östra eller Mölndal heller utan kan bli skickad till andra ställen.

Enligt min BM har Varberg oftast plats, men visst men skall inte ställa in sig för mycket på att få åka dit.
    Har flera kompisar som fött på Varberg och det har inte varit några problem.
    Nä det brukar inte vara det! Och sedan är Varberg mycket fräschare än både östra och Mölndal. Fick mina fyra första på Mölndal och har varit supernöjd men Varberg med femman var bra det med. Då hade de inte den nya bb avdelningen 2010 yra. Man bodde i långhuset. Nu ligger bb i samma lokal som förlossningen. Åk på visning. Jag var där med min dotter och sambo som ska ha i maj.

När är du beräknad. Kanske vi ses!
    yoshimi skrev 2014-04-05 17:12:01 följande:
    Jag är beräknad 28/7, tänkte åka ner på visningen i början på juni nån gång.

När åker ni? :)
    Jag är beräknad till 9/7 och tänker INTE gå över tiden. Jag har redan varit på visning och det var ok. Hag har ju fött fem barn tidigare så för mig är inte lokalerna så viktiga utan personalen.
    yoshimi skrev 2014-04-05 18:07:02 följande:
    Då ses vi nog inte på BB. ;)
    Du kanske får för dig att föda tidigare. Vem vet.
    Poison82 skrev 2014-04-05 22:47:49 följande:

Alltså min älskade buse där inne måste älska att ligga på min kissblåsa. Vet inte hur många ggr som jag varit på toa idag men vi är nog uppe i en 15-20 ggr vid detta laget. På natten kan det vara så ofta som varannan timme och det är helt galet! Får snart köpa en säng och ställa in bredvid dasset. Eller ännu bättre, få kateter insatt inför natten!

Oj! Jag går på dass vid halv ett på natten och sedan runt mellan sju, åtta på morgonen. Men då kissar jag i tio minuter och det tar otroligt lång tid och skvalpar nått fruktansvärt .

Man kan börja blöda för att ett kärl i slidan brister men man ska ju alltid kolla upp det så inte cervix eller bebisen påverkas.

lollisen skrev 2014-04-06 22:04:09 följande:

Yeayhj! Allt det bra ut och äntligen har jag fått kommit hem!
    Är så otroligt trött efter dagen så nu är det sängen som gäller för min del. smile2.gif

Hoppas att ni andra också mår bra. Kram och god natt på er tjejer.

Va skönt att höra. Ta det lugnt nu!
    Frida Andersson skrev 2014-04-07 07:19:32 följande:

Någon här som syr och säljer babynest??

Min mamma syr!
    yoshimi skrev 2014-04-07 10:53:26 följande:

Jag ligger kvar på specBB,

Blödningen som avtog under natten har ökat igen och nu fick jag blödningshämmande medicin.

Ska bli undersökt så att bebis mår bra,

Men allt tar ju alltid sån tid...

Hoppas allt är bra.
    gubbenhilfe skrev 2014-04-07 19:58:39 följande:

Just nu är jag så jäkla upprörd så jag knappt vet vart jag ska ta vägen! Min svärfar är helt jävla otrolig! Min sons kusin blir 9 månader nästa vecka. Hon är en liten latkorv och har ingen som helst lust att sitta själv än. Hon är tillräckligt stark och stabil men har ingen lust. Det är inget konstigt med det. Men det som gör mig så jävla arg är att svärfar hela tiden ska höja henne till skyarna om att hon är så förbannat duktigt. Mycket duktigare än vår son. I dag så sitter han och säger att hon är ju så nyfiken och aktiv, han kan inte minnas att vår son var så aktiv. Men för helvete, vår son satt själv när han var sex månader, när han var nio månader rullade han runt i hela lägenheten. Kusinen rullar från mage till rygg och sen är hon nöjd med att bara ligga där. Är det att vara aktiv? Ja, det är klart hon sträcker sig efter sina leksaker när hon sitter i sin stol, förutsatt att de ligger nära.

I och för sig kan jag förstå att han inte minns att vår son var aktiv, de träffade ju nästan aldrig. Kusinen träffar han 4-5 gånger i veckan. Vår son träffar han max tre gånger i månaden. Och det är inte för att vi inte vill utan för att han inte är intresserad. 

Ytterligare en sak som gör min galen är att sedan min sons kusin föddes förra sommaren har mina svärföräldrar inte lagt upp ett enda kort eller skrivit en enda rad om honom på deras Facebook-sidor. Däremot dyker kusinen upp titt som tätt.

Hur kan man göra sådan skillnad på sina barnbarn?! Ska bli jäkligt spännande att se hur de kommer vara när den här bäbisen kommer. 

Så mina vänner har jag gnällt klart för i dag. smile2.gif

Ja det är konstigt med far och morföräldrar ibland. Här har barmen en farmor som utåt sett vill bevisa vilken engagerad farmor hon är (skryt inför sina väninnor) men verkligheten är att hon inte orkar med barn öht och bara klagar om hon passat dom. Och måste vara ledig en vecka efteråt. Sedan vill hon helst bara ha ett barn i taget och då klagar hon på att hon måste engagera sig så mycket. Istället för att ta några av dom så de har nån att leka med. Men hon är väldigt konstig människa. Så när de är hemma hör hon knappt av sig, än mindre hälsar på oss fast de bor 1km här ifrån. När hon åker utomlands (som de gör i några månader under vinterhalvåret) då hör hon av sig flera gånger om dagen till barnen de första veckorna så ungarna blir hysteriska på hennes terror och sedan hör hon inte av sig de resterande 3,1/2 månaderna. Så ja det finns konstiga människor och tyvärr måste man leva med dom. Ävensom jag håller människan långt ifrån då hon gjort saker som är oförlåtliga och då gäller det att hon ville vända barnen emot mig.
Svar på tråden Julibebis 2014