lollisen skrev 2014-04-10 23:01:18 följande:
Alltså jag ser att det ser tokigt ut, jag formulerade mig fel.
Jag hade gått upp från typ 72 kg till 77 fram till vecka 13. Samt hade jag gått upp från 66 till 72 innan jag ens blev geavid, slutade röka innan graviditeten.
Nu har jag från graviditetens start gått upp iallafall 10 kilo. Men ytterligare om man tar in totala viktuppgången.... Urk...
Fan vet vart det här slutar... :-/
Jag måste försöka släppa kontrollbehovet av min vikt.
En knäpp del i min skalle ser mig som ett misslyckande för att jag får för mig att jag bara ser fet ut... Blir så trött på mig själv emellanåt, jag ska ju njuta nu!
Nu väger jag alltså 82(!!!!) kilo till mina ynka 165cm...
Ja ja, jag får gå ner det där sen när dotra kommit ut.
I många fall är det bara 10-15 kg som man egentligen går upp och resten är vatten. Första barnet gick jag upp från 48kg till 78 kg och två dagar efter Jon var född kunde jag inte gå för all vätska satte sig i benen. Jag hade elefantfötter och fick inte på mig skor eller strumpor och låren, vaderna och vristerna var gigantiska. Plus att fotsulorna blev helt runda undertill. Det tog fyra dagar att kissa ut allt den vätskan och jag satt nästan hela tiden på dass. Resterande 15 kg som inte var vätska var det värre med.
Med tredje barnet gick jag på Viktväktarna efteråt och ammar man får man äta betydligt mer än om man inte ammar.