Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

gubbenhilfe skrev 2014-04-08 09:40:58 följande:
    Det där att man utåt vill framstå som så engagerad känner jag igen. Jag kan inte låta bli att sticka håll på den bubblan vid varje tillfälle jag får. Vi något tillfälle hörde jag svärmor säga till sina vänninor att jag och min man hade det så jobbigt med vår son när han skulle sova. Jag kände mig som ett frågetecken och hade ingen aning om vad hon pratade om och var tvungen att påpeka det. Vår son har alltid sovit bra, hela nätter sen han var fyra månader och en normal nattning med amning i början och senare välling tog aldrig mer än 30-40 minuter. Och det tycker inte jag är speciellt jobbigt i alla fall.
    Vad sa väninnorna då?

Vi umgås gärna med min mammas väninnor och vänner och har känt dom sedan jag var liten då de är underbara. Mamma tycker det är viktigt att vi alla känner varann. Min man känner sin mammas väninnor men vi umgås aldrig med dom och det tror jag beror på att jag kan slå hål på hennes bubbla som hon blåst upp inför sina väninnor. Dvs rädsla att hennes lögner ska avslöjas. Jag har redan avslöjat en del genom min blogg när jag skrev att vi ville ha hjälp men hon nekade oss. Då ringde hon och skrek att det här läser ju hennes vänner, vad ska de säga nu! Som om jag bryr mig!
    MeAndBaby skrev 2014-04-08 19:09:11 följande:
    Tack och lov har jag varit förskonad från graviditetsillamående även denna gång, så jag lider med dem dom har det så.

Hur märker man att man är uttorkad?
    Tungan kan bli vit och se luden ut
    MeAndBaby skrev 2014-04-08 18:37:18 följande:

Alltså det här med magsjuka, kan det bli farligt för bebisen? El tar den vad den behöver ändå? Jag får knappt behålla nån vätska och har inte ätit mer än en halv riskaka, två tuggor äpple och några godiset på hela dagen. Sippar lite blåbärssoppa och Resorb, men det verkar ändå rinna igenom:( Är det pyttemängder vätska regelbundet som gäller? Nu vill jag knappt få i mig nåt, är SÅ trött på toabesöken.

Koka vätskeersättning och drick i små mängder. Låt mannen köpa destruxol som du kan suga på och avslagen Coca Cola.

Har ni några namnförslag ännu?

Jag vill gärna att tösen ska heta Junia men det är för nära vår dotter Junis namn som är död tycker min man. Han är rädd att vi ska säga fel. Tyvärr säger jag fel namn till vår dotter Laura många gånger när jag ropar och säger Junis så det spelar ju ingen roll egentligen vilket namn vi tar. Jag kommer nog alltid få med Junis när jag ska ropa efter barnen. Annars har vi Josefina, Jasmina, Lola, Leona och Liesel som förslag. De andra barnen börjar på J eller L och även jag och min man har vardera av dessa som första bokstav.

gubbenhilfe skrev 2014-04-09 08:05:52 följande:
    Vår son ska heta Ebbe. Vi har en Max sen innan. smile2.gif
    Oj! Det var längesedan jag hörde det namnet. Det bodde en granne till min mormors föräldrahem som hette Ebbe. Han hade grävt ner en hel folkvagnsbuss kom jag ihåg så man såg bara taket på den. För han tyckte det var för dyrt att skrota den. Han hade många roliga men knepiga saker för sig kom jag ihåg. Han var väl en 70 år äldre än mig.
    gubbenhilfe skrev 2014-04-09 10:51:24 följande:
    Vilken härlig gubbe! Nu känns Ebbe till och med ännu mer rätt. smile2.gif
    Han var rejält säregen. Hans syskon däremot var normala men långt ifrån lika roliga. Men det roliga var just i att han löste problem på så knäppa sätt. Istället för att åka till tippen kunde han komma på knäppa lösningar.
    Fiamedbarn skrev 2014-04-09 20:54:58 följande:
    Här får man bara har barnet till 13.30 vid sjukskrivning så det helt upp till förskolechefen och kommunen att bestämma vilka regler som gäller där du bor. 
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Har du intyg från din läkare att du är behov av vila och rehabilitering måste förskolan ge dig samma tid som du skulle haft om du arbetat. Förskolan får inte sätta käppar i hjulet för att föräldrarna inte ska kunna rehabiliteras och kunna gå tillbaka och arbeta. Hälsa förskolechefen det.
    trz skrev 2014-04-09 20:52:53 följande:

Förlåt men jag måste fråga.. Jag tycker också om namnet Colin, men jag kan liksom inte tänka på annat än kollin.. Så som i flera funktionshindrade. Är du inte rädd att andra också ska tänka på det när dom tilltalar honom, om du skulle döpa honom till det. Vill absolut inte vara okänslig men har funderat på det ett tag, namnet åkte från min förslagslista på grund av det.. Och ja, det faktumet att vi väntar en tjej smile5.gif
    trz.blogg.se Amy 111019
    Googla på klipp från familjen annorlunda med Madeleine Ilmerud när hon säger Colin då ena sonen heter det. Hon låter lite rolig när hon uttalar det.
    Frida Andersson skrev 2014-04-10 06:53:18 följande:

Hade så fruktansvärt ont i magen igår innan vi skulle lägga oss. Är helt emot tabletter men tog iaf två alvedon för första gången denna graviditet. Sovit så mycket bättre och bara vart uppe på toaletten en gång. Hur gör ni andra, äter ni tabletter eller hördar ni ut? Igår trodde jag att jag skulle dö

Jag äter betydligt starkare tabletter och har gjort det hela graviditeten pga kronisk värk. Jag har inget val annars fungerar inte jag öht utan ligger med svåra smärtor. Man kan äta alvedon utan problem 1g var sjätte timma och det ska inte vara skadligt för barnet.
    gubbenhilfe skrev 2014-04-10 11:45:32 följande:

Min man är inte ett dugg intresserad av magen och klappar inte på den om jag inte tvingar honom. smile2.gif Däremot så gör det mig inte så mycket. Jag vet att han tycker det är lite otäckt att tänka på att det ligger en levande varelse där inne. Jag tycker att jag är lika skyldig att respektera hans känslor som han är skyldig att respektera mina. Jag vet att han är engagerad på sitt sätt, han tar hand om allt hemma och vår son som han är en helt fantastisk pappa till.

Jag tror att det är lika svårt för oss att förstå vad en pappa känner och går igenom vid en graviditet som det är för den att förstå oss. Självklart vill vi ha stöd av våra män men vi måste nog även försöka stötta och sätta oss in i deras situation. Men det innebär inte att jag tycker att ni som känner er ensam eller ledsna överreagerar utan bara att det kanske inte är så lätt för våra män alla gånger heller. smile1.gif

Detta är vår sjätte graviditet. Så han är väl inte så intresserad öht. Han kan ju inte göra så mycket så länge bebisen ligger i magen och han tycker faktiskt det är lite skumt när magen lever ett eget liv. Men han är inte engagerad. Och det kan jag förstå.
Svar på tråden Julibebis 2014