Julibebis 2014
gubbenhilfe skrev 2014-04-08 09:40:58 följande:
Det där att man utåt vill framstå som så engagerad känner jag igen. Jag kan inte låta bli att sticka håll på den bubblan vid varje tillfälle jag får. Vi något tillfälle hörde jag svärmor säga till sina vänninor att jag och min man hade det så jobbigt med vår son när han skulle sova. Jag kände mig som ett frågetecken och hade ingen aning om vad hon pratade om och var tvungen att påpeka det. Vår son har alltid sovit bra, hela nätter sen han var fyra månader och en normal nattning med amning i början och senare välling tog aldrig mer än 30-40 minuter. Och det tycker inte jag är speciellt jobbigt i alla fall.
Vad sa väninnorna då?
Vi umgås gärna med min mammas väninnor och vänner och har känt dom sedan jag var liten då de är underbara. Mamma tycker det är viktigt att vi alla känner varann. Min man känner sin mammas väninnor men vi umgås aldrig med dom och det tror jag beror på att jag kan slå hål på hennes bubbla som hon blåst upp inför sina väninnor. Dvs rädsla att hennes lögner ska avslöjas. Jag har redan avslöjat en del genom min blogg när jag skrev att vi ville ha hjälp men hon nekade oss. Då ringde hon och skrek att det här läser ju hennes vänner, vad ska de säga nu! Som om jag bryr mig!