Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

Glömde, här är det 85 dagar kvar till bf. Och jag tänker inte gå över så mycket som jag gjorde med fjärde barnet dvs bf+21. Det var den värsta sommaren 2003. Hon kom aldrig kändes det som.

Smalltowngal skrev 2014-04-15 13:39:12 följande:

Jag har inte kunnat se min mus på 1,5 månad, så kan inte heller raka mig. Jag slipper i alla fall se eländet men tycker mer synd om sambon ;p
    Med min tredje grät jag efter förlossningen när jag stod i duschen. Håret var 5cm långt där nere. Fruktansvärt äckligt så jag frågade om jag fick låna en sax. Bm sa att man klipper inte barnens naglar utan filar dom och räckte fram en nagelfil men jag sa att det var inte till det ändamålet. Fick låna en sax och klippte till rejält. Stackars förlossningspersonalen som tvingades se det hela innan jag själv upptäckte det hela. Så det blir att ta till hjälp.
    Malinh skrev 2014-04-16 08:03:19 följande:

Tänkte förresten säga att igår var vi i Göteborg och tjuvkikade på bebisen... Och vi ska få en liten dotter till <3

Grattis!
    Fiamedbarn skrev 2014-04-16 19:47:17 följande:
    Tack för tipset, ska kolla upp det. Kan ju knappt sova med munnen öppen och halsen som täpps igen.
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Finns en nässpray som heter nasonex (receptfri) som har samma effekt som rinexin tabletterna (receptbelagd)

Fick en jäkla sammandragning så jag inte kunde stå upprätt. Ock jag som måste till stan och köpa present till dotterns kompis som ska ha diskokalas i kväll. Nu kommer det en till!

Tror ni man kan ta lite bricanyl man har hemma så sammandragningarna lugnar sig lite? Jag har mot min pollenallergi som jag ibland får astmaliknande symtom mot. Har haft fem starka sammandragningar nu och kan knappt röra mig. Gör ont i nedre delen av magen.

Poison82 skrev 2014-04-17 10:55:02 följande:
    Kan du inte ringa din barnmorska och höra?
    Det gick bra. Tog halv dos och det blev bättre.
    Fiamedbarn skrev 2014-04-17 16:03:13 följande:
    Tog du i tablettform eller i inhalator?
    Jag har inhalator själv men barnen har i flytande form så jag tog en halv vuxendos av deras.
    Fiamedbarn skrev 2014-04-17 18:13:08 följande:
    Okej! Vi diskuterade det i facebookgruppen nämligen. Jag får bara ta bricanyl (inhalator) och inte oxis under graviditeten, och en person sa då att jag skulle vara försiktig ifall barnet skulle födas för tidigt, för om man redan har maxdos bricanyl i kroppen så kan de inte stoppa upp förlossningen med bricanyl. Jag undrade då om det inte är skillnad på att ta det i tablettform (eller flytande!) då det ju går ut i blodet, jämfört med att puffa då det i stort sett bara hamnar i lungorna.

Så det är min fråga, om du vet hur det är med den saken?
    Ok! Jag vet att inhalator för min pollen får jag ta så jag öppnar upp lungorna snabbt och då jan jag ta maxdos om jag vill sa läkaren. Vad nu maxdos är för det står inte hur många puffar jag får ta per dygn. Men visst är inhalator direkt verkande på lungorna medan flytande och tabletter måste gå vägen via tarmkanalen och sedan ut i blodet. Så jag vet inte skillnaden om nu inhalator skulle påverka förtidsbörd så som tabletter eller flytande bricanyl. Tror inte inhalator har samma effekt.
    klarlack skrev 2014-04-18 01:24:16 följande:

Fick just ett sms från en nära vän. Dom fick en liten tjej inatt kl 23.54. Är lite avis nu:) drygt 100 dagar kvar, Får snosa massa på hennes lilla tjej innan våran kommer:) vad lycklig man kan bli av ett sms...

Du får trösta dig med att när du får din så kommer deras se ut som en bjässe.
Svar på tråden Julibebis 2014