Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

Frida Andersson skrev 2014-04-30 19:59:34 följande:

Å vad spännande hoppas allt går bra för dom och att du snart blir mormor!
    De är fortfarande hemma. Värkarna har avtagit. Jag har ordinerat henne vila. Min man börjar nästan gråta så känslig är han just nu.

Jag har gått upp ett kilo men hade redan en övervikt på 12-14 kg. Jag får iaf inte gå över 90kg och dit är det 7 kg kvar.

Frida Andersson skrev 2014-05-02 14:32:29 följande:

Måste försöka att inte tänka på det men va fan nu kommer sommaren och man är mer lättklädd.

Jag har ju sett gravid ut i 3 år som om jag vore i v 20 så nu när jag är i v 30 servad riktigt gravid ut. ÄNTLIGEN.
    o0Mia0o skrev 2014-05-02 16:32:38 följande:

Förra graviditeten gick jag upp 25 kilo så denna gången har jag verkligen försökt att hålla en god kosthållning och motionera. 5 kg upp från inskrivning och 88 dagar kvar! Så jag är hyfsat nöjd ändå. :)

Jag gick upp 30kg med första och 20kg vardera med andra till fjärde. Med femman gick jag upp 10kg.

I natt drömde jag att vattnet gick och att jag fick värkar. Vaknade i panik och var tvungen att kolla men det var torrt i sängen som tur va.

johannatys skrev 2014-05-04 14:08:30 följande:

Vi var på ikea igår och kikade efter en större säng. Min man tycker att vi ska ha en 220 säng så slipper vi flytta på dottern och har ändå plats för bebisen. Men det kommer ju bara bli en stor säng i hela sovrummet men om vi inte gör så så kommer det sluta med att min man hamnar i gästrummet och jag och barnen i stora sängen. =) 

Nu har jag kommit in i boafasen ordentligt iaf, bebiskläderna är tvättade och ligger i byrån och vaggan står redo och igår fixade jag i dotterns rum. 

http://johannaty.se

Har de 220 sängar?
    Frida Andersson skrev 2014-05-04 16:03:09 följande:

Alla är vi olika vart lite nyfilen på hur det kommer sig att man samsover? Speciellt när barnen är lite större?

Vi har samsovit med alla barn men två av dom valde väldigt tidigt att sova i egen säng. De sov bättre i spjällsängen faktiskt. Första barnet samsov vi med tills precis innan andra barnet kom dvs två år. Andra barnet sov otroligt dåligt så en natt tröttnade jag och lade henne i spjällsängen och ungen sov hela natten (6h) fast hon bara var två veckor. Så hon fick sova i sin säng. Trean samsov vi med tills fyran kom 2,5 år och fyran var som tvåan fast ännu värre. Hon kunde inte ens sova i samma rum som oss för hon störde sig på ljud (ja jag snarkar visst) men hon hade blivit strypt vid förlossningen pga navelsträngen satt två varv runt halsen samt att den var kort så hon kom inte ut längre än med huvudet. Så hennes stämband var påverkade i tre månader. Man såg att hon grät men man hörde knappt något. Så när hon hördes fick hon eget rum och sov kanon bra. Femman samsover fortfarande med oss men vi har börjat bära över honom i sin säng. Han är fyra år. Ibland sover han hela natten i sitt rum men oftast kommer han in till oss. Iof sov han i spjälsäng från början men vid 1års ålder fick han astma och då ville jag ha honom nära.

En fråga bara. Om man går med i gruppen på fb kan alla se min fb-profil då?

Fiamedbarn skrev 2014-05-04 20:33:38 följande:
    Nej det tror jag inte, den är sluten eller hemlig eller nåt sånt.
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Jag menar mer kan ni gå in och se min profil?
    Ponyo skrev 2014-05-04 20:35:45 följande:

Sitter med sammandragningar för övrigt och har lovat att ringa tillbaka till förlossningen kl tio ikväll med uppdatering. Har haft mååånga sammandragningar senaste två timmarna och är ju bara i vecka 31 (typ 30 hela veckor o några få dagar) så min lilla tös får gärna hålla sig inne lite till. Uhhhh nervös jag blir!!

Oj! Hoppas det inte är någon fara bara.
Svar på tråden Julibebis 2014