-
Så känner jag med och när jag står mer än i 30-60 minuter känns det som om jag ska skita ut ungen vilken sekund som helst.Poison82 skrev 2014-04-20 08:26:35 följande:Mer när jag sätter mig på toa, då känns det ibland som att bebisen ska pressas ut. Känns jätteskumt verkligen
-
Jag sitter i solen i bikini och bebisen lever rövare i magen pga solljuset. Så fort jag rör mig får jag sammandragningar. När jag väntade förra dottern så var det också mitt i sommaren och innan hon föddes kändes magen jätte blek. När hon väl var född i slutet på juni och magen pyst ner så var magen verkligen svartbrun.
-
Har varit på Ullared idag och shoppade nappflaskor, vagnstäcke med tummenpåslakan och kudde, en dooky skydd så man slipper parasol och sonen inte bländar bebisen i vagnen och en napp.
Sedan köpte vi bara underkläder till de äldre barnen samt strumpor och en balanscykel till vår yngste son som fyller fyra år på onsdag.
1,1/2 timme tog det och nu är jag klar med bebisen. Ska bara hitta myggnätet annars får jag köpa nytt. -
Jag köpte inga bebiskläder då jag har massor efter mina andra fem. Kollade på strumpor dock till nyfödd och tunna hade de bara rosa och röda i tvåpack. Ville man ha vita hade de bara de lite tjockare.Frida Andersson skrev 2014-04-21 12:57:30 följande:
Hade dom mycket till bebis nu?? Vart lite besviken sist öven om jag ändå kom hem med bra saker. -
jäkla jobbig halsbränna efter ketchupen
-
Dubbelklicka på hemknappen. Då kommer alla de appar som är öppna att synas och då får du dra uppåt så stängs de ner. Alla appar som ligger öppna drar batteri.Passion skrev 2014-04-22 13:20:30 följande:Ja på tal om iPhone så tycker jag att min iPhone har blivit sämre med sin batteritid den senaste tiden, har inte gjort något speciellt med den alls.. Hmmm - MORR!
-
Hålla tätt kan jag men det känns som om bebisen ska ploppa ut fast hon ligger på tvären i magen. Men jag var hos bm idag och huvudet ligger fortfarande åt höger och rumpan åt vänster med armar och ben neråt så bm trodde det kunde vara fötter eller händer som trycker mot livmodertappen.Fiamedbarn skrev 2014-04-22 15:11:41 följande:Jag har också haft problem med ökad tyngdkänsla i underlivet emellanåt och speciellt när jag sitter på toaletten. Jag är lite orolig för att det kan handla om att livmodertappen är försvaga, ska fråga om det imorgon när jag ska till bm. Den tyngdkänslan känner jag bara igen från efter förlossningen då det kände som hela underlivet skulle ramla ner.
I samband med detta har jag också haft svårare med att hålla tätt vilket är jättepinsamt! Om jag hostar (varit vrålförkyld över påsk!) så kommer det så gott som alltid en droppe om jag inte är helt nykissad. Även på morgonen precis innan jag hinner ta första morgonkisset. Och även när jag sträcker på mig i sängen!! Känns inte alls bra och jag sätter samman det med den ökade tyngdkänslan i underlivet....Luck is what happens when preparation meets opportunity -
Nej det gör det verkligen inte. Iaf inte de gånger jag har känt det. Det luktar lite men inte som sperma iaf.
-
Fiamedbarn
Jag ska på förlossningsplanering i v 31 och min bm sa att man har förlossningsplanering just i v 30-32. Att det gör ont när de ska känna på bebisen är rent individuellt och det kan ibland göra rejält ont men bm måste trycka och känna för vissa barn kan ju ligga med rumpan neråt och då måste hon trycka för att känna att det finns en hals eller om det är bålen som kommer efteråt. Men visst man måste få säga till att det gör ont och då får hon försöka göra proceduren snabbare. För nu innan v 30-32 är det inte så viktigt med hur bebisen ligger egentligen då det är 10-8 veckor kvar. -
Hur många är det vars bebis ligger med huvud alt rumpan ner?
Min ligger på tvären pga att det är sjätte graviditeten så hon har mycket plats.