Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

EmSaH skrev 2014-05-04 20:49:56 följande:
    Jag är inte med i denna gruppen, men andra grupper på facebook, och där kan man inte se profilen på de andra medlemmarna som har den inställningen (var tvungen att kolla nu, haha) borde ju vara samma med denna.
    Ok! Länken här funkar inte. Hur gör man annars för att bli medlem?

Zannah jag har skickat pm till dig via fb.

Frida Andersson skrev 2014-05-05 03:02:27 följande:

När tänker ni oacka bb väskan och vilka st på kläder tar ni med till bebisen?

Jag har aldrig packat någon bb väska i förväg. Maken hafsar ner något och jag har det viktigaste framme, det bebisen ska ha på sig. Det har funkat kanon. Han har åkt hem alla gånger efter förlossningen och sovit hemma så då har han tagit med sig allt jag vill ha när han kommer tillbaka dagen efter.

Vi har iof tagit med egna blöjor (pampers) då vi inte gillar libero som sjukhuset har. Första barnet hade de tygblöjor på bb och ingen visade hur man skulle göra så bebisen fick sova utan blöja första natten för jag vågade inte ringa på hjälp. Så mannen köpte med blöjor och kom upp med på förmiddagen.
    Poison82 skrev 2014-05-05 06:41:00 följande:
    Inte tänkt så långt men det blir troligtvis i samband med att vi åker på husvagns semester i slutet på juni. Min bm tyckte jag skulle ha den med och vara beredd smile6.gif
    Åh vi vill också åka iväg med vagnen. 2012 var vi i Ungern vid Balatonsjön med husvagnen. Helt underbart att campa genom Europa. Vi har tidigare åkt i Sverige Vimmerby, Öland, Lidköping, Stockholm ja hela södra Sverige.

Vad har ni för husvagn?

Vi har en hobby barnkammarvagn med dubbelsäng längst fram, våningsängar i mitten ned en dinette mittemot sedan köket och längst bak där man går in en rundsittsgrupp. Dvs en av de största vagnarna men sedan är vi ju många också.
    Ssr skrev 2014-05-05 11:46:51 följande:

Jag drömmer också mkt konstigt. En kompis på fb har nyss fått barn och lägger upp massa bilder. Drömmer att vi fått vår lilla men lämnar den hemma hela tiden, helt ensam. Sedan går vi ut och träffar vänner, festar mm. Jag får sånn panik varje gång jag vaknar upp ur drömmen. Känns så hemskt! Undrar om jag är rädd för att vara en dålig föräldrer?

Jag drömde under en av mina tidigare graviditeter att jag skulle skjuta min äldsta dotter för jag kunde ju inte ta hand om fler barn så då var jag tvungen att göra mig av med ett till förmån för det nya. Som tur va så vaknade jag innan jag sköt Jag mådde så fruktansvärt dåligt av det. Sprang upp och kollade att ungen låg i sängen vilket hon gjorde och sussade sött. Man kan få riktigt konstiga drömmar när man är gravid och även som nyförlöst. När mitt andra barn var fött drömde jag att Bvc sköterskan bad mig att ta en gaffel och röra runt med i fontanellen på bebisen. Den drömmen återkom flera gånger under två månaders tid. Helt bisarr dröm. Jag åt med sked i tre månader för jag var livrädd för gafflar. Hormoner är inte bra och kan ge rejält konstiga drömmar så man blir rädd för sig själv.
    Jensan78 skrev 2014-05-05 18:47:56 följande:

Jag fick den 24/6 Då är jag i v. 39 + 4. Känns lite sent men de är stenhårda i Varberg! Inte en dag innan v 39! Men startar det innan så är det bara att åka ner så tar de hand om mig.
    Jag ska också till Varberg.
    Jensan78 skrev 2014-05-05 19:41:05 följande:

Spännande! Vad har du för BF?
    9/7 men ska på förlossningssamtal nu den 15/5 för ev induktion. Men jag vill inte få i juni då min yngsta dotter fyller den 28:e. Sist jag fick induktion startade de mig 11 dagar innan bf och bebisen kom 9 dagar innan bf
    som en sol skrev 2014-05-06 18:58:44 följande:

Ja, det var en lustig fråga om promenad mitt i natten :) men förmodligen handlar det om en desperat trött nybliven mamma som inte riktigt tänkte klart när hon frågade. Helt okej att säga nej dock, Frida, närmast självklart tom. För övrigt känner jag mig närmast lättad när jag hör om era krämpor. Jag känner mig så jäkla ensam och trött på att hålla på spy fortfarande i veka 29 och nu kan jag knappt andas längre heller. Ska till läkare ang. det imorgon, måste få nån hjälp med andningen, annars riskerar jag att utveckla panikångest och att ha nån sorts ens minimal kondition till förlossningen kan vi ju glömma.

Eller så var inte frågan allvarlig menad då hon på skämt ändå tyckte att om Frida är vaken kan de slå två flugor i en smäll. Men visst kan det bli fel ibland.
    johannatys skrev 2014-05-07 16:41:12 följande:

Jag har en teori om att det där med igångsättning helst är något man vill undvika, då de förlossningar inte blir naturliga och så mycket svårare/ondare än en "normal" förlossning. Jag tyckte värkarna var hanterbara ända tills de satte in värkstimulerande dropp och då kändes som att jag tappade kontrollen totalt. Så jag förstår varför man vill försöka få de att sätta igång av sig själv i första hand även vi vattenavgång. Men det är bara en tanke utan vetenskapligt belägg. 

Det beror helt på.
    Linda 147 skrev 2014-05-08 10:42:38 följande:
    Jag tycker också min sjunkit något, fast den är fortfarande hög. Samtidigt som jag fått som mensvärk på kvällen under några dagar nu.. Det gör inte ont det bara känns.. Vet inte om det är huvudet som sjunker ner eller om det är förvärkar? Hade aldrig förvärkar med dottern.. Vet inte hur det känns..? 

Någon mer som har lågt blodtryck? Har normalt i vanliga fall, undertryck på 70-75, låg där och något högre på slutet under min förra graviditet, men nu senast hos min bm hade jag bara 65 i undertryck (115/65).. Hon sa inget, bara att det var bra, men jag har funderat på det efteråt. Är det vanligt att man har lägre blodtryck under graviditet? Kanske därför man blir trött och yr ibland..
    Jag har 103/65 och det är ingen fara med det säger bm även om det är lågt. Brukar ligga på 120/75 i vanliga fall som också räknas som normalt. Och så länge det är lågt är det ingen fara. Det är undertrycket som inte får bli högt.
Svar på tråden Julibebis 2014