Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

gubbenhilfe skrev 2014-04-24 21:14:05 följande:
    Min lilla kille far omkring i hela magen. smile2.gif
    Bär min bm skulle mäta fanns det inget i nedre delen av magen utan hon ligger på tvären av magen vid från sida till sida vid naveln trakten. Alla mina andra fem har legat med huvudet neråt i v28-32 och aldrig legat på tvären så här sent utan antingen med rumpa eller huvud ner och vänt sig rätt innan v32. Så vi för se vad denna lilla Busan ska göra. Hon verkar ligga skönt iaf. Och trycker med fötterna mot livmodertappen dvs nedåt.
    gubbenhilfe skrev 2014-04-24 22:22:19 följande:
    smile2.gif onsdag tror jag han hade fötterna neråt. Kändes som han försökte få ut ena foten! När jag väntade mitt första barn la han sig mod huvudet nedåt jättetidigt men den här lilla busen misstänker jag kommer ta god tid på sig innan han lägger sig till rätta. När vi skulle lyssna hjärtat första gången så hittade hon inte honom alls förrän jag sa att han gillar att ligga på höger sida rätt högt upp och mycket riktigt så låg gam högt upp till höger. Hon blev till och med förvånad hitta honom där. smile2.gif
    Undra vilka vildingar dessa julibebisar blir.
    gubbenhilfe skrev 2014-04-24 22:36:48 följande:
    smile2.gif Ja det kan man verkligen undra. Det är rätt kul att han far omkring som han gör. Man kan liksom aldrig veta var han ska sparka nästa gång.
    Min ligger med ryggen uppåt och trycker och armar och ben neråt. Rätt obehagligt. Och sedan när hon tar sig på huvudet får jag ännu mera ont i min kroniska smärta
    o0Mia0o skrev 2014-04-25 14:34:52 följande:

Min lilla har gått från att sitta på vänster sida med fötterna på urinblåsan till att ligga på tvären med fötterna upp lite mot revbenen. Sjukt obekvämt men lite roligt att kunna peta in hennes fötter och känna hur hon sparkar tillbaka på en gång :)
    Men jag hoppas att hon lägger sig tillrätta snart. Minns att det var mer bekvämt förra gången.

Någon allergiker ( pollen) som vet om det finns något receptfritt som är ok?
    Brukar ta loratadinbaserade läkemedel. Men det fick man inte ta stod det..

Testa nasaleze som är ett pulver som man puffar upp i näsan (cellolusa) som lägger sig över slemhinnan och gör att allergenet inte kommer i kontakt med slemhinnan.

Beklagar verkligen gubbenlife

Frida Andersson skrev 2014-04-27 10:08:28 följande:

Ursäkta denna mindre mysuga fråga... npn mer som har fått vita flytningar?

Ja. De är helt normala så länge de är lättflytande och inte ser ut som keso eller kliar. Då är det svamp.
    Poison82 skrev 2014-04-28 09:38:36 följande:

Åh vad ni andra verkar långt fram. Vill också! Jag har 94 dagar kvar till bf :-/ .

Och jag får spunk på fk!!! Skickat in papper om gravpenning ju i slutet av mars och inte hört något från dom så ringde i torsdags för att höra hur det ser ut (ringde kundtjänst). Nä det var inte klart, dom skulle fastställa min SGI . Jaha sa jag men då är väl beslutet att jag ska få gravpenning? Nä. Nähä, men varför annars bry sig om min SGI om det ändå inte ska beviljas?

Kunde förstås inte kundtjänst svara på men jag bli gnu!

De hade inte ens fått mitt moderskapsintyg påstod dom fast det var 5 veckor sedan jag skickade in det till inläsningscentralen så min bm fick skicka ett nytt till dom.
    Linda 147 skrev 2014-04-28 12:59:58 följande:

Pratade med fk precis nu då jag inte fått några papper hem eller sett något på min sida om kommande bebis. Visade sig att dom inte fått in moderskapsintyget som jag skickade för sex veckor sen.. Hon jag talade med var dock väldigt vänlig, skulle skicka hem inkomstpapper till att börja med. Och jag måste snarast skicka in ett nytt moderskapsintyg.. Så trist när det ska krångla, vilket det tyvärr ofta gör! Fick fel utbetald fp i dec, 1500 kr för lite, och det tog ända till början på april tills jag fick dem utbetalda..

Tråkigt att höra att det är fler drabbade. Skickade mitt moderskapsintyg i mitten på februari (5veckor sedan) när jag var i v 24 och de hade inte heller fått mitt så min bm skickade ett nytt omgående.
    trz skrev 2014-04-28 15:52:59 följande:

När ska man senast lämna in moderskapsintyget? Om man inte söker gravpenning eller så?

trz.blogg.se Amy 111019
    Man måste inte lämna in det egentligen om man inte tänkt ta ut dagar innan bf. Barnmorskan på förlossningen skickar in ett när väl barnet är fött för att bekräfta att kvinnan har fått barn.

Jätte spännande här! Min dotter har fått värkar. Slemproppen gick igår. Hon har bf imorgon. Nu håller vi tummarna att barnbarnet kommer. Mormor längtar!

Svar på tråden Julibebis 2014