Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

MiniV skrev 2014-05-08 19:02:43 följande:

Jag blev anfådd när jag stod framför en av mina klasser i veckan. Känns lite lagom kul. Så det där med andningen känner jag igen.

Ska till BM imorgon för att mäta och lyssna igen.

Köpte en TENS idag, men det stod i den att den absolut inte skulle användas vid graviditet. Låter inte det konstigt?

Du ska sätta plattorna på ländryggen. Där är det ok
    gubbenhilfe skrev 2014-05-11 18:58:02 följande:

Jag tycker verkligen att det är supertest att tvätta och hänga tvätt men just den här tvätten var riktigt kul. phpj4ElJb75260.jpg

Det rymmer ju så många plagg också.

Fick en dotterson i natt. 52cm och 3985g.

Jag köpte tenas inkontinensskydd som var som en miniblöja de första dagarna dvs modellen större binda lite bredare fram och baktill. På bb hade jag snott riktiga tena gul blöja från förlossningen för det är de bästa under de första dagarna. De tunna de har på bb blöder iaf jag igenom på nån halvtimma.

Vår förskola som sonen går på fått fnatt. De har tagit in 18 barn nu på vårterminen på en småbarnsavdelning där kommunen har som policy att bara ha 15 barn i åldern 1-3 år. I april gick pedagogerna på knäna och fick en extra resurs men det funkar inte ändå. Nu har de skickat ut lappar så alla får fylla i sina tider igen fast alla har gjort det i höstas för de vill veta om någon har ändrade förhållande. En mamma var skit arg i morse för hon tyckte inte att hon behövde lämna in en ny lapp ang tiderna och då sa pedagogen att det är så många som är gravida nu så de skickar ut lapp till alla. Precis som om vi so. Är gravida skulle sätta barnen på 15h innan bebisen har kommit. Nä jag får ringa rektorn imorgon och fråga hur de tänker. Ska verkligen ALKA tvingas gå ner i arbetstid för att de pressar in tre extra barn i barngruppen. Nä det är helt fel väg att gå.

Alltochinget skrev 2014-05-19 13:32:48 följande:

Idag gick jag ner i halvtid. Så skönt! 5 veckors jobb, sen en härlig ledighet :)

Härligt!
    som en sol skrev 2014-05-19 21:31:17 följande:

Jag bor på Åland och man följer i första hand finska riktlinjer här, så jag vet inte riktigt hur de ställer sig till snitt efter sfinkterruptur generellt. Jag hade en ruptur grad 3 senast och det har i alla fall inte varit tal om kejsarsnitt tidigare. Jag har inte heller efterfrågat det, det är sfinktern i kombination med anfåddheten som nu gör att jag vill ha snitt.

Åh Åland! Dit vill vi gärna åka på semester nån gång. Det är en av drömresorna med husvagnen
    som en sol skrev 2014-05-19 21:50:36 följande:

Lindsey, då ska du åka till Kärringsunds camping i Eckerö. Klart finaste campingen, jättefräscht ställe med pooler och matservering, minigolf, havet precis utanför osv.

Tack! Ska kopiera det till mina anteckningar.

Vi har haft Gotland och Åland som destinationer och Gotland var vi sommaren 2011 så vi får satsa på att åka till Åland nästa sommar. Om vi inte drar till Ungern igen.
    Frida Andersson skrev 2014-05-19 22:17:13 följande:

Vi väntar på vpran nya husvagn, byggs just nu!! Ska bli så kul att åka iväg. Här blir det lite ölamd sen lite astrid lindgrens värld för barnen mm

Vad för husvagn blir det?
    Poison82 skrev 2014-05-19 22:45:50 följande:

Jag blir tokig!!!!! 3 ggr har jag gått på toa inom en timme nu. Önskar kateter!!!!!!!!!

Nix, har inte uvi

Nä kateter är inte trevligt. Hade det efter min op och efter varje undersökning när jag gjorde tex gadtroskopi där jag sövdes vaknade jag med en jävla kateter. Tillslut sa jag till läkaren i mitt morfin rus att det måste vara en pervers jävel som gillar att trycka upp kateter i urinröret så fort jag blir sövd. För jag fick problem att kissa själv tillslut.
Svar på tråden Julibebis 2014