Hej!
Här är det tyvärr sådär. sonen har fått någon form av magsjuka, så han har diarreer flera ggr om dagen. han är tröttare och gnälligare än vanligt, och äter väldigt lite (förutom bröstmjölk). Först försvann aptiten, och nästa dag började diarreer, idag är andra dagen då han är lös.
tand nr 6 är på gång, så han har även mycket ont på grund av det.
han fick sina första skor för 3 dagar sedan, och samma dag stod hemma BARFOTA utan stöd i 5 sekunder. sedan dess händer det då och då att han släpper taget utan att tänka på det, och landar på rumpan efter några sekunder.
han har lärt sig att öppna alla dörrar och lådor.
linnéa001 skrev 2015-06-08 13:41:47 följande:
. Man ser ju att hon är trött och vet att om hon bara slappnade av och blundade så skulle hon somna.
den här exakta meningen säger jag ofta nuförtiden, fast om min 5-åring
![Skrattande Skrattande](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Bebislängt skrev 2015-06-08 22:13:05 följande:
. Det är verkligen en utmaning att komma på lunch och middag till honom så att det inte bara blir typ kokt potatis. Förslag mottages tacksamt :)
jag struntade i att laga all mat till sonen, så det blev mest burkar sedan ett par månader tillbaka. Han gillar det.
Bebislängt skrev 2015-06-08 22:13:05 följande:
Ni som har flera barn, är det vanligt att de är stökiga på nätterna runt den här tiden? När brukar det avta? Saknar att sova, hehe.
det är nog väldigt individuellt. Min dotter slutade äta på natten och började sova hela nätter sedan hon var 1 år gammal (det var just då jag slutade amma).
fast hon sov i vår säng tills hon fyllde 4 år, så jag vet inte hur det skulle vara annars.
Hon sover superbra hela nätterna, störs inte av någonting, men är en envis rackare som är så svårt att få i säng... Pappan tar hand om bebisen varannan kväll då det är min tur att natta storasystern. Det kan ibland gå sådär, bebisen är trött och gnäller, storasystern blir uppspellt, och
linnéa001 skrev 2015-06-08 13:41:47 följande:
. Man ser ju att hon är trött och vet att om hon bara slappnade av och blundade så skulle hon somna.
idag gav ja gupp efter många försök (dottern blev som galen, sprang runt och krävde glass. Liksom, VA SA DU!!?? GLASS!!!???", pappan fick natta storasystern och jag fick trösta och söva bebisen.