septemberbarn 2014
Någon annan som har erfarenhet i detta?
så bra att det utreds redan nu! och bra att förskolan ordnade en specialpedagog. det måste vara en bra förskola som inte snålar med resurser.
Vår pojke håller på att få sin andra tand och han har varit lite gnällig och ätit sämre nu i 3 dagar. Jag vet att det är vanligt och att det kan bli så när de får tänder men det jag reagerar på är, han ser trött och slö ut, han är inte lika livlig och glad som han var förut och när jag tittar på hans ögon tycker jag att glimten i ögat har försvunnit. var det så för era bebisar också? Vi märkte ingenting när han fick sin första tand (den är inte uppe helt). Man blir lite ledsen när man ser att han inte är som förut.
sonen fyller 7 månader idag
Tanden nummer två har ÄNTLIGEN kommit fram. den var svullen och öm läänge... Kylskåpskall gurka var vår enda räddning.
barnet har ÄNTLIGEN blivit frisk från sin tolvte förkylning.
vi har varit ute några gånger då bebisen fick krypa på gräsmattan i det ÄNTLIGEN fina soliga vadret.
Sa dom till er att ni kan ha samma pass till honom i fem år Dasha? Till oss sa dom ett år, max två. Och att vi måste byta så fort han inte går att känna igen. Men skulle ju föredra om det gick att använda i fem år.
min son sover bara i min famn på dagen. Eller i en vagn som rullar. Och bredvid mig på natten.
Fast det stör mig inte så mycket. Det passar mig bra. Han har ju ingen napp heller.
Det som stör mig är att han inte kan tutta när det är lite högljudd. Han bara slutar och tittar varifrån ljudet kommer, vrider sig och om jag försöker att fortsätta amma - då skriker han, får nästan panik.Det ska FORTFARANDE vara tyst och mörkt när jag ammar, annars vill han inte
Insåg för nån vecka sen att min dotter är i separationsfasen. Väldigt mammig, även fast pappa och syskonen går bra. Men inga andra, inte ens mormor och farmor.
Min kollega ojade sig dock över att det kommer bli hemskt på inskolningen när vi aldrig lämnat bort henne till barnvakt. Det var lika bra att börja vänja henne nu så skulle det gå enklare på inskolningen sen. Tur jag är en sån som inte tar åt mig och känner mig lugn i hur vi gör med vår bebis!
Hur har ni det med omgivningens åsikter ang. hur ni hör med bebisen?
. Tur jag är en sån som inte tar åt mig och känner mig lugn i hur vi gör med vår bebis!
Såg att någon gav sitt barn ruccola? Är det okej nu? Minns att det inte rekommenderades till barn under ett förut.
har ni cyklat med era bebisar? när får man ha dem i cykelstolen, eller vad heter den? vi har en vanlig från biltema, som inte går att fälla ner. Snart blir vi sugna på en cykeltur.